۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اقدام به خودکشی سالانه بیش‌ از ۱۵۰ نفر در قزوین/ هر ۳ دقیقه یک طلاق در کشور ثبت می‌شود
کد خبر: ۲۲۴۵۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح شد

اقدام به خودکشی سالانه بیش‌ از ۱۵۰ نفر در قزوین/ هر ۳ دقیقه یک طلاق در کشور ثبت می‌شود

رییس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی عنوان کرد: سالانه بیش‌از ۴۰۰۰ نفر در کشور و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در استان قزوین اقدام به خودکشی می‌کنند که متاسفانه دانش آموزان هم در این طیف مشاهده می‌شوند.

اقدام به خودکشی سالانه بیش‌ از ۱۵۰ نفر در قزوین/ هر ۳ دقیقه یک طلاق در کشور ثبت می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، محمد میرباقری رئیس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین در سومین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر استان اظهار کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی در سنین کم، آموزش و پرورش قصد دارد دوره‌های آموزش پیشگیری در زمینه مفاسد اخلاقی، اعتیاد و طلاق را از بهمن ماه سال جاری برگزار نماید.

وی افزود: میانگین استفاده از فضای مجازی در جهان ۱۶ساعت در ماه است اما در کشور ایران این مقدار ۵ ساعت در روز می باشد.

میرباقری افزود: ۴۰ درصد افراد در جامعه مخاطب شبکه‌‎های ماهواره‌ای و ۳۴درصد بیننده ناخواسته سایت‌های مستهجن هستند.

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: 1300 معتاد و ۳۰۰ هزار نفر مصرف کننده مشروبات الکلی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتیاد در زنان رو به افزایش است، گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی زنان به مصرف سیگار، شیشه و نام قرص‌‎های لاغری معتاد هستند.

میرباقری بیان کرد: ۱۵میلیون پرونده قضایی در محاکم قضایی وجود داشته که این امر باعث درگیری خانواده‌ها و ایجاد آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه ۶ نفر در کشور به قتل می‌رسد که این امر نشان می‌دهد افراد در کنترل خشم و عصبانیت دچار مشکل هستند و در حالت عصبانیت با سلاح سرد به طرف مقابل حمله می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۴۰۰۰ نفر در کشور اقدام به خودکشی می‌کنند، گفت: ۱۵۰ تا ۲۰۰نفر در استان قزوین در طول سال اقدام به خودکشی می‌کنند که متاسفانه دانش آموزان هم در این طیف وجود دارد.

هر ۳ دقیقه یک طلاق در کشور ثبت می‌شود

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین ابراز کرد: با توجه به گزارش پلیس، در ۹ ماه گذشته حدود ۵۱۴ تُن مواد مخدر و قرص روانگردان در کشور کشف شده است که همین امر توجه به ارائه آموزش‌هایی در جهت کاهش اعتیاد را ضروری کرده است.

میرباقری گفت: معلمان علاوه بر وظیفه آموزشی باید در زمینه پرورش و آموزش‌ها‌ی اخلاقی، مذهبی و فرهنگی دانش‌آموزان تلاش کنند.

این مسئول تصریح کرد: کلاس‌هایی در جهت پیشگیری از مفاسد اخلاقی به وسیله مدیریت عواطف و هیجانات، بلوغ و کنترل خشم ویژه دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمامی مدارس دولتی و غیرانتفاعی شامل این طرح هستند و هدف از آن شناخت موارد پرخطر و آشنایی با روش‌های خود مراقبتی در رابطه با محیط پیرامون دانش آموزان است.

میرباقری تاکید کرد: برای دانش‌آموزان پایه هشتم کلاس‌های مهارت خودشناسی، دوست یابی و تصمیم‌گیری و پایه نهم حل مسئله، جرئت‌ورزی و کنترل هیجانات را در نظر گرفته ایم.

وی در پایان با بیان اینکه در هر ۳ دقیقه یک طلاق و روزانه ۴۵۰ طلاق در کشور ثبت می‌شود، افزود: محور آموزشی کاهش و کنترل طلاق برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف که خانواده آن‌ها در معرض این پدیده شوم هستند یا طلاق گرفته‌اند، برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان