۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حمایت از ریشه کنی بیسوادی با همکاری آموزش و پرورش قزوین
کد خبر: ۲۲۴۴۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۲:۳۹ ↗ لینک کوتاه

به همت سازمان بسیج سازندگی صورت گرفت؛

حمایت از ریشه کنی بیسوادی با همکاری آموزش و پرورش قزوین

مدير اشتغال سازمان بسيج سازندگي استان قزوین از تعامل بسيج سازندگي با اداره آموزش و پرورش استان در راستاي ريشه‌كنی بي‌سوادي خبر داد.

 حمایت از ریشه کنی بیسوادی با همکاری آموزش و پرورش قزوین
محمدرضا خلج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به تعامل بین اداره آموزش و پرورش و بسيج سازندگي استان اظهار کرد: سازمان بسيج سازندگي به دليل دغدغه‌هايي كه در زمینه آباداني استان و كشور دارد با همكاري اداره‌کل آموزش و پرورش استان قصد دارد بي‌سوادي را ريشه‌كن كند تا زمينه‌اي براي پيشرفت جامعه باشد.

وي در ادامه افزود: بي‌سوادي يكي از مشكلات اجتماعي است و توام بودن بي‌سوادي با مشکلاتی نظیر فقر، بيكاري و مشكل بهداشتي اجتناب ناپذير است.

مدير اشتغال سازمان بسيج سازندگي استان خاطرنشان کرد: بي‌سوادي موجب محدود شدن اشتغال می‌شود به طوریکه بيشتر افراد بی‌سواد جامعه از نظر اقتصادي وضعيت خوبي ندارند.

وی ادامه داد: توانایی كسب درآمد و مشاركت خلاق این افراد در فعاليت‌هاي اجتماعي محدود است از سوی دیگر عدم اشتغال يا اشتغال محدود آنها نيز ممكن است در ارتباط با سرمايه‌گذاري عمومي، موجب هدر رفت منابع مالي جامعه ‌شود.

خلج در ادامه تصریح گرد: متاسفانه افراد بي‌سواد با روش‌ها و برنامه‌هايي كه افراد باسواد براي حل مشكلات خود از آنها استفاده می‌کنند، بيگانه‌اند.

وی خاطرنشان کرد: والدين بي‌سواد قادر به كمك به فرزندان خود در امر آموزشي نيستند و اغلب عادات ضعيفي در فراگيري داشته و رفتارهاي مشابهي نسبت به مسايل آموزشي فرزندان خود دارند.

این مسئول عنوان کرد: بي‌سوادي مشكلي كاملا شخصي است اما در واقع بر كل جامعه نیز تاثير مي‌گذارد زيان كنوني بي‌سوادي و تداوم آن تا نسل‌هاي آينده موجب افت شديدي در منابع جامعه شده و توانايي جامعه را محدود مي كند.

خلج بيان کرد: در همين راستا بسيج سازندگي در گام اول به شناسايي افراد بي‌سواد مي‌پردازد و در گام بعدي زمينه‌هاي آموزش را فراهم كرده و در ادامه با ياري خداوند به آموزش اين افراد خواهد پرداخت.

وي در پايان گفت: همچنين بسيج سازندگي در نظر دارد تا افراد بی‌بضاعت و كم درآمد را كه توانايي فرستادن كودكان خود به پيش دبستاني را ندارند شناسايي كند و دلايل را بررسي و به آموزش آنها بپردازد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان