۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هدیه مشکوک فیفا به ترامپ
کد خبر: ۲۲۴۳۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

میزبانی جام جهانی به شرط شراکت با مکزیک و کانادا؛

هدیه مشکوک فیفا به ترامپ

قابل پیش بینی بود که اینفانتینو در اولین فرصت ممکن خوش خدمتی وعده داده شده به ترامپ را به روی صحنه ببرد. او هدیه زیبایی به نام میزبانی جام جهانی را برای رئیس جمهور آمریکا بسته بندی کرد.

هدیه مشکوک فیفا به ترامپ
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ،اینفانتینو در نشست خبری خود همزمان با کنفرانس به ظاهر بین المللی اما با میهمانان خاص و از قبل دعوت شده، از تصمیم عجیب خود پرده برداشت.

پیش از این اینفانتینو از اراده خود برای داشتن یک جام جهانی 48 تیمی خبر داده بود، تصمیمی که از سوی برخی کارشناسان مضحک و از سوی برخی دیگر غیرممکن توصیف شده بود.

هدیه مشکوک فیفا به ترامپ

اما این تصمیم وقتی عجیب تر شد که ریاست فیفا در جمع اعراب ثروتمند و مالکان میلیارد جنوب شرق آسیا و جمعی از رئیس فدراسیون های همیشه همراه و همیشه ممتنع از اروپای غربی گفت: به یک میزبانی بسیار ایده آل فکر می کنم، تصورش را بکنید، کانادا، آمریکا و مکزیک، سه کشور که میزبان مشترک جام جهانی 2026 خواهند بود. 48 تیم هم بین این سه کشور تقسیم می شوند و با هم به رقابت می پردازند، در نهایت هشت کشور برتر جهان در خاک آمریکا برای روشن کردن تکلیف قهرمان جام جهانی مبارزه می کنند.

خب البته که حضار به شدت او را تشوق کردند، جای اهالی فوتبال در این کنفرانس عجیب و غریب خالی بود و معلوم نیست نقش دموکراسی مدعی شده در فوتبال در این میان کجا است که برای جام جهانی 2026 بدون رای گیری و نظرسنجی تصمیم گیری می شود.

اکنون ترامپ باید خوشحال باشد که در سخنرانی های خود به مردم آمریکا بگوید، کاری را که اوباما انجام نداد، من به راحتی انجام دادم و برای آمریکا یک میزبانی جام جهانی فوتبال به دست آوردم.

صرف نظر از این که این اتفاق رخ بدهد یا خیر، به فرض قطعی شدنش باید از ترامپ پرسید، شما به عنوان ریئس جمهور آمریکا پس از آن همه توهین نژادپرستانه به مردم و کشور مکزیک، چگونه حاضر شده اید با این کشور در میزبانی از جام جهانی فوتبال، شراکت کنید، آیا مردم مکزیک از دیوار بزرگتر از چین که در رویای ترامپ ساخته شده و قرار است در عمل هم بین آمریکا و مکزیک قرار بگیرد، عبور خواهند کرد؟ ترامپ بین دریافت این هدیه زیبا و رد آن باید تصمیم گیری کند.

اولین مخالف جدی اینفاتینو البته شخص رومینیگه است، او به بیلد آلمان گفته است: این یک تصمیم کودکانه است، هم 48 تیمی بودنش مسخره است، هم میزبانی مشترک کانادا و آمریکا و مکزیک، فیفا که مسئول برقراری صلح در جهان نیست تا هر کشوری با همسایه خودش مشکل پیدا کرد، به آنها پیشنهاد میزبانی مشترک بدهیم، در شان فیفا نیست وارد این بازی هیا سیاسی شود.

هدیه مشکوک فیفا به ترامپ 

اینفانتینو همچنین در سخنرانی خود که در سالن مخصوص مقر فیفا در شهر دبی ایراد می شد، گفت: در همین مراسم اتوئو از من خواست به فکر آفریقا باشم، قطعا همین طور خواهد بود اما معنای آن این نیست که چند کشور آفریقایی میزبان جام جهانی شوند و کشورهای جهان در این تورنمنت بزرگ نه امنیت داشته باشند، نه بهداشت، نه تکنولوژی.





انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان