۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رئیس جمهور باید پاسخگوی بیکاری، رکود و بی‌نتیجه بودن برجام باشد/ دولت حقوق شهروندی مردم را زیر پا گذاشت
کد خبر: ۲۲۴۳۲۱ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق استان قزوین در مجلس:

رئیس جمهور باید پاسخگوی بیکاری، رکود و بی‌نتیجه بودن برجام باشد/ دولت حقوق شهروندی مردم را زیر پا گذاشت

نماینده سابق استان قزوین در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور باید پاسخگوی معضلات اقتصادی باشد، عنوان کرد: دولت اولین مقامی است که حقوق شهروندی مردم را زیر پا گذاشت و بیان حقوق شهروندی در این برهه از زمان یک سیاست انتخاباتی است.

رئیس جمهور باید پاسخگوی بیکاری، رکود و بی‌نتیجه بودن برجام باشد/ دولت حقوق شهروندی مردم را زیر پا گذاشت
روح الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره عملکرد بحث حقوق شهروندی اظهار کرد: دولت از مباحثی در منشور حقوق شهروندی رونمایی کرده است که از ابتدای انقلاب در قانون اساسی تصویب شده بود و طی سالیان گذشته در کشور اجرا شده است.
نماینده سابق مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس اذعان کرد: در چندماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری دولت به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور به جای قرار گرفتن در جایگاه مطالبه گری باید پاسخگوی حقوق شهروندی مردم باشد.
وی در ادامه افزود: آقای رئیس جمهور در فضای امروز جامعه به جای بیان حقوق شهروندی برای مردم باید گزارش دهد طی سه و نیم سال از مدت ریاست خود چقدر حقوق شهروندی ملت ایران را رعایت کرده است؟
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: یکی از حقوق شهروندی مردم این بود که رئیس جمهور قول داده بود هر 100 روز یک گزارش مثبت از روند اقتصادی کشور ارائه دهد؛ اما این 100 روز گزارش تا به امروز عملی نشده است.
وی ادامه داد: وجود رکود، معضلات اقتصادی، وضعیت نابسامان صنعت و عدم حمایت از تولید و افزایش قاچاق از حقوق شهروندی مردم بود که دولت باید پاسخگوی آنها باشد؛ چرا 90 درصد پوشاک کشور باید از راه قاچاق تامین شود؟
عباسپور عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری کرده‌اند دولت گزارش دهد در حوزه اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی داشته است؟
وی خاطرنشان کرد: دولت مشکلات اقتصادی را به برجام گره زد که هیچ نتیجه مثبتی برای کشور نداشت، دولت چرخش سانتریفیوژها را متوقف کرد تا در شعاری که داده بود چرخ زندگی مردم را بچرخاند؛ اما چرخ کارخانجات به چرخش درنیامد و رکود اقتصادی در جامعه حاکم شد.

چرا امروز 48 درصد فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند؟

نماینده سابق مردم استان قزوین در مجلس ابراز کرد: دولت باید در حوزه حقوق شهروندی مردم پاسخگو باشد، چرا امروز 48 درصد فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند؟
وی با بیان اینکه صداقت دولت با مردم یکی از حقوق شهروندی است، عنوان کرد: رئیس جمهور در مشهد مقدس اعلام کرد که کشور از رکود خارج شد؛ اما پس از گذشت یک سال در کرمانشاه زمانی که با اعتراضات مردم روبرو می‌شود، می‌گوید کشور در رکود به سر می‌برد و این نشان از تناقض گویی دولت دارد.
عباسپور یادآور شد: دولت در 2 سال اخیر ادعا کرد تنها دولتی هستیم که درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز کردیم؛ اما مطابق فرمان رهبری باید برای عدم وابستگی بودجه به نفت 20 درصد درآمد نفتی به صندوق واریز شود.
وی ادامه داد: در زمان احمدی نژاد 3 درصد هم بیشتر از این میزان به صندوق واریز می‌شد اما دولت یازدهم این 3 درصد را با تصویب نمایندگان مجلس حذف و همان 20 درصد را واریز می‌کرد.
این کارشناس سیاسی عنوان کرد: متاسفانه دولت طی سه و نیم گذشته همه برنامه‌های خود را به برجام معطوف کرد و با بستن قراردادی شبیه ترکمنچای اقتدار ملی را در موضع ضعف قرار داد و تحریم‌ها دوباره برای 10 سال آینده تمدید شد.
وی اذعان کرد: دولت چگونه از حقوق شهروندی صحبت می‌کند اما مقابل انتقادهای دلسوزانه سعه صدر ندارد و حقوق شهروندی را در حوزه آزادی بیان و قلم را رعایت نمی‌کند.
نماینده سابق مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس تصریح کرد: دولت اولین مقامی است که حقوق شهروندی مردم را زیر پا گذاشت و بیان حقوق شهروندی در این برهه از زمان یک سیاست انتخاباتی است.
وی در پایان گفت: دولت و اصلاحات امروز به دنبال بحران سازی و دوقطبی کردن کشور هستند و در واقع پاسخگوی حقوق شهروندی مردم نیست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان