۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین عرضه‌کنندگان شیر فله در قزوین فاقد مجوز هستند
کد خبر: ۲۲۴۳۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ساعت: ۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس نظارت بر بهداشت دامپزشکی استان:

عرضه‌کنندگان شیر فله در قزوین فاقد مجوز هستند

رئیس نظارت بر بهداشت دامپزشکی استان بیان کرد: مراکز ماست بندی به دلیل مشخص نبودن محل تامین شیر و عدم نظارت دامپزشکی بر فعالیت آنها، مجاز به فروش شیر فله نیستند.

عرضه‌کنندگان شیر فله در قزوین فاقد مجوز هستند
دکتر راول غلامپور اقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره نظارت بر بهداشت عمومی مراکز ماست بندی اظهار کرد: در این مراکز به دلیل مشخص نبودن محل تامین شیر و عدم نظارت دامپزشکی بر فعالیت آنها، مجاز به فروش شیر فله نیستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: در 9 ماهه اول سال جاری 225 مورد نمونه برداری از 47 گاوداری صنعتی، 63 واحد دامداری سنتی و خودروی حمل شیر و 25 مرکز جمع آوری شیر انجام شده که بر روی آنها آزمایشات(T.CوS.C.C) و آنالیز و تقلبات مرتبط باشیر انجام شده است.

دکتر اقدمی اذعان کرد: کارشناسان دامپزشکی همچنین 140 مورد نمونه برداری برای جداسازی احتمالی عامل بیماری تب مالت در انسان(بروسلوز) انجام دادند که براساس نتایج آزمایشات به عمل آمده از 3 نمونه اخذ شده، عامل بیماری تب مالت در نمونه پنیر، کره و شیر خام جدا شد.

وی عنوان کرد: مراکز ماست بندی به دلیل مشخص نبودن محل تامین شیر و عدم نظارت دامپزشکی بر فعالیت آنها، مجاز به فروش شیر فله نیستند.

این مسئول گفت: عرضه کنندگان شیر فله در مغازه‌های لبنیاتی سطح شهر فاقد مجوز دامپزشکی بوده و لذا به عموم مردم توصیه می‌شود از خرید و مصرف شیرفله خودداری نمایند، چراکه شیر فله قبل از مصرف باید جوشانده شود و در این صورت ارزش غذایی آن به شدت کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان