۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در استان باید ایجاد شود
کد خبر: ۲۲۴۱۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

۱۰۰۰ هکتار گلخانه در استان باید ایجاد شود

استاندار قزوین براجرای طرح ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاوری استان به سیستم‌های نوین آبیاری و همچنین ایجاد ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در استان تاکید کرد و گفت: استان قزوین از لحاظ کشاورزی بسیار غنی است.

۱۰۰۰ هکتار گلخانه در استان باید ایجاد شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آئین تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله محمدی تاکندی از اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان استان قزوین در مجلس، موسوی فرماندار قزوین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان و تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد.

فریدون همتی استاندار قزوین در این همایش اظهار کرد: سیاست دولت مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که به عنوان یک راهبرد در بخش کشاورزی برنامه‌های خود را تنظیم کرده است و این بخش بعنوان پایه و اساس استراتژیک کشور و تامین کننده امنیت غذایی جامعه محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: کشاورزان به عنوان تامین کننده امنیت غذایی جامعه باید با تکیه کردن بر مزیت‌ها و توانمندی‌ها خود برای تولید محصولات کشاورزی و صادرات آن حرکت کنند تا وابستگی به خارج نداشته باشیم.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه تولید محصولات کشاورزی باید درون زا و برون نگر باشد، گفت: باید به ظرفیت‌ها و بسترهای داخلی تکیه کرد تا بتوانیم با تولیدات مناسب در بازارهای بین المللی حضور بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید به جای ارزآوری از نفت از بخش کشاورزی و صنعت با تولید با کیفیت بالا با قیمت پایین در بازارهای جهانی حضور پیدا کرده تا سهم بزرگی از بازارهای جهانی به تولید کنندگان ایرانی اختصاص یابد تا بتوانیم در قدرت رقابت با کشورهای دیگر و ایجاد اشتغال و اقتصاد نقش آفرین باشیم.

جدی نگرفتن مدیریت آب، وسعت بیابان‌های قزوین را افزایش می‌دهد
این مسئول تصریح کرد: اگر مساله مدیریت آب را جدی نگیریم باید منتظر وسعت بیابان‌های بلااستفاده و از دست دادن تولید و اشتغال باشیم.

وی تصریح کرد: با روی آوردن به روش‌های علمی جدید و نوین در بخش کشاورزی که حاصل فکر و اندیشه دانشمندان جوان ایرانی و تکیه بر مشارکت کشاورزان و بهره برداران می‌توان شاهد رشد و توسعه بیشتری در بخش کشاورزی باشیم.

همتی یادآور شد: وظیفه دولت هدفگذاری و سیاستگذاری است؛ بنابراین باید با ایجاد اتحادیه‌ها و سندیکاهای بخش کشاورزی مبتنی بر منابعی که در اختیار داریم در کنار دولت قرار گیریم.

وی تاکید کرد: اتحادیه‌های بخش کشاورزی باید رشد و تقویت شوند تا بتوانند صاحب صادرات شوند و در این میان مشارکت و همراهی کشاورزان می تواند حامی دولت باشد.

استاندار قزوین براجرای طرح 20 هزار هکتار از اراضی کشاوری استان به سیستم‌های نوین آبیاری و همچنین ایجاد 1000 هکتار گلخانه در استان تاکید کرد و گفت: استان قزوین از لحاظ کشاورزی بسیار غنی است بنابراین باید با اجرای روش‌های نوین در مزارع و باغات کشاورزی بتوانیم برای کشور الگو محسوب شویم.

این مقام ارشد استانی در پایان مراسم اظهار امیدواری کرد: با اجرای مصوبات سفر هیات دولت به استان قزوین در اسفند ماه بتوانیم آئین جشنی با حضور همه کشاورزان، تولیدکنندگان، بهره برداران و فعالان این عرصه برگزار کنیم.

در پایان این مراسم از دو تولید کننده ملی و 62 تولید کنندگان استانی بخش کشاورزی با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان