۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین هاشمی مقدم; می‌خواهم برای سومین بار نامم در کتاب گینس ثبت شود/ خانواده و پزشکم مخالف هستند
کد خبر: ۲۲۴۱۴۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

هاشمی مقدم; می‌خواهم برای سومین بار نامم در کتاب گینس ثبت شود/ خانواده و پزشکم مخالف هستند

دارنده دو رکورد کسب شده در کتاب گینس، گفت: می‌خواهم برای سومین بار نامم را در کتاب گینس ثبت کنم.

هاشمی مقدم; می‌خواهم برای سومین بار نامم در کتاب گینس ثبت شود/ خانواده و پزشکم مخالف هستند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، سید موسی هاشمی‌مقدم تنها ورزشکار ایرانی است که دو بار در کتاب گینس نام او ثبت شده است. وی حالا در 60 سالگی به دنبال این است که برای سومین بار در ورزش‌های قدرتی نامش را در کتاب گینس ثبت کند.

وی ابتدا در 54 سالگی در زمینه بدنسازی توانست در پرس پا وزنه 1100 کیلوگرم و 600 گرم را در یک دقیقه و 59 ثانیه و 3 صدم ثانیه پرس کرده و روی دو پای خود نگه دارد که این وزنه 80 کیلوگرم بیشتر از وزنه‌ای بود که رونی کلمن قهرمان 8 دوره مستر المپیا جهان یک دقیقه روی پای خود نگه داشته بود. 

در حرکت بعدی هاشمی‌مقدم وزنه 1200 کیلو را 14 بار بالا و پایین برده و پرس کرده است، در صورتی که رونی کلمن وزنه 1120 کیلوگرمی را 8 بار پرس کرده است. 

وی با 120 کیلو اختلاف وزن و 14 بار تکرار عنوان قوی‌ترین پرس پای جهان را برای خود به ثبت رسانده است.

هاشمی‌مقدم در 57 سالگی در سال 2014 و 2015 میلادی رکورد قهرمان نامدار ایرلند را به نام ایمول کین در رشته هاک پا با 138 تن و 480 کیلوگرم  در حضور داوران و نمایندگان گینس با 141 تن و 680 کیلوگرم در 616 حرکت هاک پا به نام خود ثبت کرد و مرد افسانه‌ای لقب گرفت.

وی در نشست خبری امروز در اریکه ایرانیان اعلام کرد که قرار است طی دو هفته آینده برای سومین بار نام خود را در کتاب گینس ثبت کند.

هاشمی مقدم در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در سن 60 سالگی ورزش‌های قدرتی و سنگین برای من خیلی خوب نیست اما می‌خواهم برای آخرین بار تلاش کنم تا نامم برای سومین بار در کتاب گینس ثبت شود. تقریبا یک سال و نیم است که تلاش می‌کنم این رکورد را به ثبت برسانم. می‌خواهم وزنه 500 کیلوگرم را روی شانه‌های خود به مدت یک دقیقه و 14 ثانیه نگه دارم. ان‌شاءالله طی دو هفته آینده رکوردشکنی خواهم کرد و رکورد 500 کیلوگرم را شاید افزایش دهم. بعد از آن رکوردم ماندگار باشد من می‌خواهم 750 کیلوگرم را بلند کنم و شاید نزدیک به 2 دقیقه بتوانم روی شانه‌های خود نگه دارم.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: این مراسم در اریکه ایرانیان با حضور اعضای فدراسیون همگانی، پرورش اندام، مسئولان ورزش و نمایندگان گینس برگزار خواهد شد. البته امکان دارد در همان روز حرکت سوم را به صورت نمادین انجام شود. هر چند این ورزش‌های فیزیکی بسیار سنگین است به همین دلیل نیز فکر نمی‌کنم پس از این دیگر صلاح باشد این کار را انجام دهم. در حال حاضر متأسفانه مهره‌های پنجم و ششم ستون فقراتم آسیب دیده است اما در تلاشم برای سومین بار نامم در کتاب گینس ثبت شود. اگر این اتفاق رخ دهد اولین نفری هستم که در دنیا نامم برای سومین بار در کتاب گینس ثبت می‌شود.

هاشمی‌مقدم در پاسخ به این سؤال که چه دلیلی دارد که شما به دنبال کسب این رکورد هستید، گفت: علاقه خاص عجیبی دارم پاهای من قدرت‌های غیرعادی دارد و واقعاً قدرت زیادی دارد شما حساب کنید من با این سن و قد و هیکل رکورد رونی‌کلمن که در 37 سالگی ثبت کرده بود را در 57 سالگی شکستم. من از 6 سال پیش این ورزش را شروع کردم و باید به جوان‌ها بگویم ورزش کردن هیچ وقت دیر نیست. با اینکه چند مرحله جراحی قلب داشتم اما همچنان ورزش را پیگیری می‌کنم. پزشکان و خانواده‌ام به هیچ عنوان راضی نیستند که ورزش را به این صورت ادامه دهم اما من اعتقاد دارم که می‌توانم برای سومین بار نامم را در کتاب گینس ثبت کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که برای برگزاری این مراسم چقدر هزینه کرده‌اید، گفت: این طور نیست که نمایندگان گینس خودشان به کشورهای دیگر سفر کنند من تمام هزینه‌های آنها را پرداخت کردم و تقریباً 30 میلیون تومان هزینه شده است. فدراسیون همگانی پرورش اندام، وزارت ورزش فیلم این رکورد را تأیید کرده‌اند پس از آن مسئولان نماینده گینس پس از دیدن این فیلم راهی ایران می‌شود. 

هاشمی مقدم در ادامه عنوان کرد: هفته‌ای 3 روز تمرین می‌کنم و روزانه 3 ساعت تمرین دارم البته یک هفته قبل از ثبت رکورد تمرین نخواهم کرد تا بدنم ریکاوری شود. از جواهری به عنوان مربی تشکر می‌کنم، از کشاورز و عزیزی نیز به خاطر تلاش‌هایی که در این مدت داشتند تشکر ویژه دارم. من مالک این مجموعه هستم و 3 الی 4 بار به صورت رایگان  اسپانسر دیگر ورزشکاران شده‌ام که می‌خواهند رکورد ثبت کنند. تلاش من این است که به جوانان تلاش بیشتری داشته باشم و بدون کوچکترین هزینه فضا را برای آنها در این مجموعه مهیا کردم تا آنها بتوانند فعالیت کنند.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان