۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آموزش ۳۰ درصد مردم برای آمادگی در برابر مخاطرات
کد خبر: ۲۲۴۱۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

در آیین افتتاح طرح خادم مطرح شد؛

آموزش ۳۰ درصد مردم برای آمادگی در برابر مخاطرات

معاون آموزش و پرورش جمعیت هلال احمر استان قزوین در آیین افتتاح طرح خادم گفت: قرار است تا چهار سال آینده ۳۰ درصد از مردم کشور تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

آموزش ۳۰ درصد مردم برای آمادگی در برابر مخاطرات
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مراسم افتتاح طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) ظهر امروز با حضور حمید ره‌انجام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین، بتول رسولی معاون آموزش و پرورش جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مسئولان استانی در محله آخوند برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه طرح خادم به مدت 4 سال در سطح استان اجرا خواهد شد، اظهار کرد: این طرح در حال حاضر از محله آخوند آغاز شده است.

ره‌انجام افزود: یکی از وظایف هلال احمر آموزش همگانی بود که به عنوان حلقه مفقوده تلقی می‌شد اما امروز شاهد افتتاح طرح خادم با هدف تغییر رفتار خانواده‌ها در راستای آمادگی در برابر حوادث هستیم.

وی با بیان اینکه هلال احمر نهادی مردمی و برای مردم است، خاطرنشان کرد: طرح خادم در سایر محلات شهر اجرا خواهد شد و طبق آن افراد آموزش دیده جمعیت هلال احمر به منازل افراد مراجعه کرده و اعضای خانواده را آموزش می‌دهند.

تحقق طرح خادم نیازمند حمایت دولت و مجلس است
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در ادامه خواستار همکاری خانواده‌ها در این طرح بزرگ شد و گفت: تحقق این طرح نیازمند حمایت دولت و مجلس است.

ره‌انجام تأکید کرد: خانواده‌ها باید یاد بگیرند در حوادث هم خود را نجات داده و هم اطرافیانشان را از مخاطرات دور کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم از طرح خادم استقبال کنند، ابراز کرد: اعضای هلال احمر به صورت شفاهی و با ارائه بروشور آموزش‌ها را پیگیری می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اضافه کرد: این طرح با اطلاع‌رسانی شود و مردم از مزایای این طرح مطلع شوند به امید روزی که در هیچ حادثه‌ای شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

معاون آموزش و پرورش جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه این مراسم عنوان کرد: قرار است تا چهار سال آینده 30 درصد از مردم کشور تحت پوشش طرح آموزشی خادم قرار بگیرند.

رسولی افزود: اعضای مورد تایید جمعیت هلال احمر هر ماه به محلات و درب منازل مراجعه کرده و آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت را به خانواده‌ها ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن ایران اجرای طرح‌های آموزشی لازم و ضروری است تا مردم در برابر مخاطرات و حوادث مختلف آماده باشند.

انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان