۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آموزش همگانی راهکار اصلی پیشگیری از شیوع اعتیاد است
کد خبر: ۲۲۴۱۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین:

آموزش همگانی راهکار اصلی پیشگیری از شیوع اعتیاد است

فرماندار قزوین آموزش همگانی در مدارس، واحدهای صنعتی و خوابگاه‌های دانشجویی را مهم‌ترین برنامه کاربردی پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان دانست.

آموزش همگانی راهکار اصلی پیشگیری از شیوع اعتیاد است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سید علی موسوی فرماندار قزوین صبح امروز(پنج‌شنبه) در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قزوین اظهار کرد: موادمخدر و روان‌گردان‌ها، مهم‌ترین مانع رشد و توسعه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی شیوع اعتیاد در محیط‌های صنعتی، کارگری را خطرناک دانست و گفت: بروز اعتیاد در محیط‌های کار موجب وارد شدن صدمات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی و اجتماعی کشور می‌شود.

موسوی بیان کرد: براساس بررسی‌ها و مطالعات، وضعیت اعتیاد در بعضی از محیط‌های صنعتی نگران کننده است که این امر می‌تواند بر اقتصاد کشور لطمه ‏وارد سازد.‏

وی افزود: اگر می‌خواهیم در آینده‌ای نزدیک جوانان ایرانی سالم داشته باشیم تا بتوانند چرخه‌های اقتصادی کشور را بگردانند باید با شتاب بیشتر، برنامه‌ریزی منسجمی برای مبارزه با مواد مخدر انجام شود.

فرماندار قزوین از دیگر عرصه‌های نگران کننده شیوع بیماری اعتیاد را خوابگاه‌های دانشجویی دانست و گفت: در جمع‌های دانشجویی اگر آموزش و اطلاع رسانی درستی انجام نشود خطر اعتیاد همواره وجود دارد و باید برای رفع نگرانی اقدام عاجل صورت گیرد.

مشوق‌های مختلفی برای گرایش به مصرف مواد‌مخدر در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد
موسوی با تاکید بر آموزش مردم خصوصا جوانان گفت: سوداگران از بستر ناآگاهی برای ترویج الگوی مصرف مواد مخدر بیشترین بهره را می‌برند که باید با آموزش همگانی خصوصا در مدارس و دانشگاه‌ها مانع گسترش روز افزون این پدیده شوم شویم.

وی با بیان اینکه مشوق‌های مختلفی برای گرایش به سمت مصرف مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی و مجازی وجود دارد، افزود: لاغری، افزایش اعتماد به نفس و دور همی‌های جوانان و تخلیه هیجانات از جمله حیله‌های فریبنده‌ای است که سوداگران، نوجوانان و جوانان را به سمت ترویج مصرف این مواد جذب می‌کنند که این مقوله وظایف خانواده‌ها و معلمان و عالمان دینی را سنگین‌تر می‌کند و لازم است با دقت و حساسیت لازم، جوانان را با خطرات آشنا کنند.

موسوی اولین و مهم‌ترین گام برای مقابله با اعتیاد را آگاه سازی دانست و افزود: نوجوانان و جوانان باید آسیب‌های اجتماعی را بشناسند و آنها را مدیریت کنند و از آنجا که آگاه سازی از درون خانواده شکل می‌گیرد و شخصیت جوان قبل از سنین مدرسه تکامل می‌یابد، والدین باید از حساس بودن مبارزه اجتماعی با مواد مخدر مطلع شوند و در مقابل آن احساس وظیفه و مسئولیت کنند.

فرماندار قزوین در ادامه گفت: ضرورت دارد برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر و مصون نگه‌داشتن نوجوانان و جوانان از گرداب مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و روانگردان‌ها، همه مسئولان فرهنگی، آموزشی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان فعالیت‌ها و برنامه ها را در یکسو و هم جهت انجام دهند.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی گسترده، آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مصرف مواد مخدر را تحت الشعاع قرار می‌دهد و می‌تواند چراغ روشنی برای نسل‌های امروز و آینده به دور از اعتیاد باشد.

فرماندار قزوین در ادامه یکی از عوامل پیشگیری از بازگشت دوباره معتادان به دام اعتیاد را اشتغال بکار آنها دانست و گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداران تلاش کنند تا این افراد وارد بازار کار شوند و لازم است تا ضوابط و مشوق‌های به کارگیری بهبودیافتگان به کارآفرینان اطلاع‌رسانی شود تا آنها نسبت به جذب این افراد ترغیب شوند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان