۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حجاب مانع پیشرفت زنان ورزشکار در میادین بین المللی نیست
کد خبر: ۲۲۴۱۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مربی برگزیده تکواندو بانوان در جهان:

حجاب مانع پیشرفت زنان ورزشکار در میادین بین المللی نیست

بهترین مربی جهان با بیان اینکه بانوان امروز مسلمان حرفی برای گفتن در مجامع بین‌المللی دارند و می‌توانند افتخار آفرین باشند، تاکیدکرد: عدم حمایت از ورزش زنان در استان موجب بی‌انگیزگی آن‌ها می‌شود.

 حجاب مانع پیشرفت زنان ورزشکار در میادین بین المللی نیست
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، فاطمه صفرپور یکی از بانوان ورزشکار و نام آشنای قزوین است که چندین دوره عنوان بهترین مربی‌ لیگ‎های کشور و ۶ سال مربی‌گری تیم ملی در رده‌های سنی نونهال، نوجوان و جوانان را در کارنامه خود دارد.

صفرپور در سال جاری برای اولین بار به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر کشورمان جهت حضور در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در کانادا انتخاب و در پایان این رقابت‌ها نشان بهترین مربی جهان را کسب کرد.

این بانوی افتخار‌آفرین با بیان اینکه متولد سال ۱۳۶۱ بوده و دارای ۴ خواهر و یک برادر است، اظهار کرد: هیچکدام ار اعضا خانواده‌ام ورزشکار نیستند؛ از ۱۰ سالگی بنا به علاقه پدرم و خودم وارد تکواندو شدم.

وی افزود: اصالتا متعلق به خطه گیلان و شهر لنگرود هستم اما ۱۵ سالی می‌شود که در قزوین زندگی می‌کنم و مربی‌گری را از سال ۱۳۷۲ شروع و در حال حاضر هم دانشجوی رشته تربیت بدنی هستم.

صفرپور با اشاره به اینکه دارای مدرک بین‌المللی مربی‌گری و دان ۵ تکواندو جهانی است، گفت: در مسابقات متعددی همچون دو دوره قهرمانی نونهالان در جهان، قهرمانی آسیا در رده جوانان در فیلیپین ، قهرمانی جهان در رده جوانان در مکزیک، قهرمانی مسابقات نوجوانان غرب آسیا، مربی‌گری تیم ملی را بر عهده داشتم.

بهترین مربی جهان در خصوص یازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در کانادا توضیح داد: تیم ملی تکواندو نوجوانان کره در ۱۰ دوره از این مسابقات در بخش دختران، قهرمان جهان شده بود و اولین دوره‌ای بود که تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر ایران توانست قهرمانی را از کره‌ای‌ها بگیرد.

این بانوی ورزشکار با بیان اینکه کشور کره مهد تکواندو است، گفت:۱۱۰ کشور از سراسر جهان در یازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان حضور داشتند و بیش از ۸۰۰ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بودند و مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تکواندو شاخه دیگری ندارد، قهرمانی در آن بسیار سخت است.

صفرپور در ادامه تشریح کرد: این مسابقات از ۲۶ تا ۳۰ آبان به مدت ۵ روز برگزار شد و از ایران۱۰ ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند.

این بانوی ورزشکار افتخار‌آفرین عنوان کرد: در ۴ روز اول مسابقات ۸ مدال طلا بین ۸ کشور تقسیم شد و تنها تیمی که موفق به کسب دو مدال طلا شد ایران بود و روز آخر مسابقات توانستیم با دو مدال طلا و دو برنز قهرمان جهانی را در عین ناباوری همگان از آن خود کنیم.

بهترین مربی جهان افزود: اعضای تیم ملی از استان‌های مازنداران، گیلان، سمنان، قزوین، کرج، تهران و اصفهان متشکل شده بودند.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون امکانات بسیار خوبی را در اختیار تیم گذاشته بود، یادآوری کرد: طی ۳ ماه به طور مستمر در خانه تکنواندو ایران تمرین داشتیم و فقط فقط یک روز در هفته به دیدار خانواده‌ام می‌آمدم.

قهرمانی تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر کشورمان برای همه شگفتی‌آور بود
صفرپور ابراز کرد: سختی زیادی در این راه متحمل شدم و خداوند کمک کرد تا توانستم اعتماد فدراسیون را جلب کنم که مدیریت یک تیم برای رویدادی خیلی سخت را به من محول کنند و شاید این مسئله قابل تصور نباشد یک مربی از شهرستان چنین مسوولیتی را بر عهده بگیرد.

این بانوی ورزشکار خاطرنشان کرد: مسابقات جهانی تکواندو هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و ۱۰ سال پیاپی بهترین مربی جهان در بخش بانوان از کشور کره انتخاب می‌شد.

وی بیان کرد: همه تیم‌های حاضر در مسابقات مربی‌های آقا داشتند و کسی بانوان را به عنوان مربی قبول ندارد، این در حالی است یک بانوی ورزشکار مسلمان به دلیل داشتن تیمی قهرمان در میان تمام کشورها بهترین مربی سال ۲۰۱۶ می‌شود.

بهترین مربی جهان ادامه داد: در مراسم اختتامیه مسابقات که سالن پر از تماشاچی بود و حتی جایی برای نفس کشیدن هم نبود، باعث افتخار است که از میان ۱۱۰ کشور نام ایران و ورزشکار ایرانی برده می‌شود و از یک بانوی محجبه به عنوان بهترین مربی جهان تقدیر به عمل می‌آید و من برای این افتخار واقعا نمی‌دانم چطور باید از خداوند تشکر کنم.

صفر پور تصریح کرد: این افتخار تنها برای یک نفر نیست بلکه یک تیم با همکاری هم هستند که به موفقیت دست می‌یابند و این برای همه شگفتی‌آور بود.

اگر حمایت‌ها و همراهی همسرم نبود هرگز به این موفقیت‌ها دست نمی‌یافتم
این بانوی تکواندوکار با بیان اینکه خانواده‌ام به خاطر این قهرمانی بسیار خوشحال شدند، عنوان کرد: همسرم حمایت بسیار خوبی از من دارد و از تنها فرزندمان که پسری ۹ ساله است مراقبت می‌کند به طوری که اگر حمایت‌ها و همراهی همسرم نبود هرگز به این موفقیت‌ها دست نمی‌یافتم و شاید اصلا نمی‌توانستم به فعالیت‌های ورزشی بپردازم.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ام با شرایط سخت کاری من کنار آمده‌اند، گفت: یک خانم همراه با مسوولیت‌های مادری و همسری می‌تواند به فعالیت‌های دیگر هم بپردازد اما این مسیر دشواری خود را هم دارد مگر اینکه خانواده در همه شرایط همراه او باشند.

بانوی ورزشکار با بیان اینکه بانوان مسلمان حرفی برای گفتن در مجامع بین‌المللی دارند و می‌توانند افتخار آفرین باشند، تاکیدکرد: همه افراد و بخصوص بانوان ما می‌توانند با تلاش و اراده به اهداف بلند و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دست یابند.

این مربی نمونه جهان ابراز کرد: حجاب هیچ مانعی برای فعالیت‌های مختلف زنان نیست و با توجه به اینکه تکواندو رشته‌ای با لباس‌های پوشیده است همه می‌توانند در آن وارد شوند.

صفرپور ادامه داد: زنان مسلمان با حجابی که دارند فرهنگ و مذهب خود را به ورزشکاران سایر کشورها معرفی می‌کنند و موجب آشنایی آن‌ها با دین اسلام می‌شوند.

با فراهم کردن زمینه ورزش نوجوانان آن‌ها را از فضای مجازی دور کنیم

وی بیان کرد: متاسفانه در استان به ورزش بانوان اهمیتی داده نمی‌شود و حمایت‌های مناسبی وجود ندارد و این امر موجب بی‌انگیزگی و ناامیدی فعالان در عرصه ورزش می‌شود.

این بانوی ورزشکار عنوان کرد: در حال حاضر به راحتی می‌توانم در کشورهای خارجی با درآمدی بالا فعالیت کنم اما به خاطر عشقی که به وطنم دارم هرگز این کار را نخواهم کرد.

بهترین مربی جهان افزود: از مسوولین می‌خواهم از ورزش بانوان حمایت کنند چراکه متاسفانه امروز بیشتر به فوتبال بها داده می‌شود در حالی که رشته‌های ورزشی دیگر هم برای کشور افتخارآفرین هستند و نیاز به توجه دارند.

صفرپور با بیان اینکه با فراهم کرن زمینه ورزش نوجوانان می‌توانیم آن‌ها را از فضای مجازی دور کنیم، اذعان داشت: فضای مجازی انسان را از هدف اصلی دور می‌کند لذا توصیه می‌کنم از این تکنولوژی با شیوه مناسب‌تری استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات در مصاف با تیم چین تایپه مساوی شدیم اما به خاطر اینکه یک مدال طلا بیشتر داشتیم به قهرمانی رسیدیم و این خاطره‌ای شیرین و فراموش نشدنی برای من است.

این بانوی ورزشکار در پایان در خصوص برنامه‌های آینده خود گفت: در سال ۹۶ خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا که در پیش داریم آماده خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان