۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دستاوردهای انقلاب باید به صورت کتابی گردآوری و رونمایی شود
کد خبر: ۲۲۴۰۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

دستاوردهای انقلاب باید به صورت کتابی گردآوری و رونمایی شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: بخشی از دستاوردهای کلی انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش استان در قالب یک کتاب گردآوری و رونمایی شود.

دستاوردهای انقلاب باید به صورت کتابی گردآوری و رونمایی شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نخستین جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی عصر روز گذشته( چهارشنبه) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین و کارشناسان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: بخشی از دستاوردهای کلی انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش استان در قالب یک کتاب گردآوری و در همه برنامه‌های نمادین مناطق 14گانه در ایام دهه مبارک فجر رونمایی شود.

وی افزود: در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچنین 38 اقدام برجسته آموزش و پرورش کشور پس از انقلاب آماده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرگذاری اجرای برنامه‌های شاد و جذاب بر روی دانش‌آموزان لازم است تا در کنار برگزاری برنامه‌ها با محوریت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دهه فجر، موضوعات دینی و تربیتی نیز در فضایی شاد و مفرح متناسب با ارزش‌های اسلامی بیان شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت هنرمندان در اجرای برنامه‌های دهه فجر ادامه داد: مربیان پرورشی مدارس علی رغم همه تلاش‌هایی که می‌کنند از توانایی لازم برای اجرای سرود یا تئاتر برخوردار نیستند و لازم است تا از افراد خلاق و توانمند در این زمینه بهره برد زیرا برگزاری چنین برنامه‌هایی در دانش‌آموزان ایجاد شور و نشاط و انگیزه می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: برای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه فجر و ایجاد آمادگی بیشتر در بین دانش‌آموزان، دو برنامه استقبال از این دهه برای تشکل‌های دانش‌آموزی و رابطین روابط عمومی آموزش و پرورش در مدارس برگزار شود تا با جهت دهی اجرای برنامه‌ها در مدارس، فعالیت‌ها به شکل دانش‌آموز محور انجام شود.

بهره‌مندی از فرصت دهه فجر جهت ایجاد روشنگری در میان دانش‌آموزان

وی در ادامه بر بهره‌مندی از فرصت ایجاد شده در ایام دهه فجر در جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات جدی دانش‌آموزان و ایجاد روشنگری در میان آنها با برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: ایجاد نوآوری و ابتکار در اجرای برنامه‌ها همچنین حضور شخصیت‌های برجسته ملی و استانی و بیان خاطرات مبارزان انقلابی استان که در دوران انقلاب و پیش از انقلاب حضور موثر و نقش‌آفرینی داشتند بر تاثیرگذاری و جذابیت بیشتر برنامه‌ها می‌افزاید.

وی عنوان کرد: باید حق امام راحل را در دهه فجر ادا کنیم و در جهت معرفی شخصیت امام، اخلاص و الهی بودن آن امام بزرگوار در قالب برنامه‌های مختلف تلاش کنیم.

قاسمی ادامه داد: تجلیل از السابقون انقلاب استان، برگزاری نمایشگاه در مدارس، اجرای برنامه‌های ورزشی و مسابقات همگانی، برگزاری همایش بانوان در روز ولادت حضرت زینب(س)، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌ها است.

وی در پایان تاکید کرد: در دهه فجر برنامه‌های کیفی مناسب، شاد، متنوع، جذاب با پیام خاص برای دانش‌آموران برگزار شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان