۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین تحت کنترل است
کد خبر: ۲۲۳۹۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ ساعت: ۸:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی کشور:

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین تحت کنترل است

مدیرکل دامپزشکی کشور از اقدامات به موقع اداره کل دامپزشکی استان قزوین در معدومسازی واحدهای مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تشکر کرد و گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین تحت کنترل است.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین تحت کنترل است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور شب گذشته(سه شنبه) در دفتر استاندار قزوین تشکیل شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور روز گذشته با حضور در استان قزوین و بازدید از مرغداری‌های منطقه آبیک از نزدیک در جریان آخرین وضعیت تراکم مراکز عمده پرورش طیور اجداد، مادرو تخم گذار تجاری در این منطقه قرار گرفت.

دکتر مهدی خلج سپس با حضور در اداره کل دامپزشکی استان قزوین به تشریح آخرین وضعیت بیماری‌های طیور در کشور پرداخت و با توجه به وجود مراکز عمده و استراتژیک (2 واحد اجداد تخم گذار منحصر بفرد در کشور و اجداد گوشتی ) در استان قزوین توصیه‌های لازم را درراستای پیشگیری از بروز بیماری در این واحدها مطرح کرد. 

در ادامه سفر رئیس سازمان دامپزشکی به استان ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محل دفتر استاندار قزوین تشکیل شد و دکتر خلج با ارائه تاریخچه ای از بیماری آنفلوانزا و پاندمی‌هایی که سالیان گذشته موجب مرگ و میر در جوامع انسانی گردیده بود گزارشی از روند بیماری در سطح کشور بیان کرد.

وی افزود: سویه جدید ویروس آنفلوانزا (H5N8) که قبلا فقط توسط پرندگان مهاجر منتقل می‌شد، هم اکنون پرندگان مهاجر را درگیر بیماری کرده و موجب شیوع بیماری در مسیر مهاجرت پرندگان می‌شود که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کشورها از جمله ایران با این بیماری دست به گریبانند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود شفاف سازی در بیان اطلاعات را واجب دانست و گفت: هم اکنون همانطور که در اطلاعیه‌های رسمی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص درگیری استان‌ها با بیماری آنفلوانزا اعلام شده بود، کنترل و پیشگیری از شیوع بیش از پیش آن نیازمند عزم ملی و همکاری مردم و مسئولین و همچنین اطلاع رسانی مناسب به مردم از طریق صدا وسیما و رسانه‌ها است که ضمن ارائه توصیه‌های لازم به عموم مردم از هرگونه نگرانی بی مورد در جامعه بکاهند.

مردم از شکار و صید پرندگان مهاجر خودداری کنند
این مقام مسئول به مردم اطمینان داد مصرف گوشت مرغ و تخم مرغی که از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی باشد هیچگونه نگرانی برای مردم ندارد و توصیه کرد: از شکار و صید پرندگان مهاجر و ذبح و مصرف گوشت آنها خودداری کنند.

دکتر خلج در پایان از اقدامات به موقع اداره کل دامپزشکی استان قزوین در معدومسازی واحدهای مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تقدیر و تشکر کرد و گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین تحت کنترل است.

فریدون همتی استاندار قزوین نیز ضمن ابراز رضایت از عملکرد دامپزشکی گفت و ارائه گزارش‌های لازم در این گفت: استان هم اکنون برای پیشگیری از شیوع بیماری در آماده باش کامل به سر می‌برد و در صورت اعلام اداره کل دامپزشکی، از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

دکتر خلج پس از دیدار با استاندار در جلسه ای جداگانه با معاون سیاسی امنیتی، معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان