۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آیا عراقچی از "ریاست ستاد پیگیری برجام" کنار رفته است؟/ معاون ظریف واقعا کجاست؟
کد خبر: ۲۲۳۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

در آستانه تشکیل کمیسیون مشترک ایران و ۵+۱ همچنان خبری از نفر دوم تیم مذاکره کننده نیست

آیا عراقچی از "ریاست ستاد پیگیری برجام" کنار رفته است؟/ معاون ظریف واقعا کجاست؟

آیا ابهامات ایجادشده برای برجام که حتی کار را به شکایت ایران و تشکلیل کمیسیون مشترک در روزهای آینده کشانده، نیازی به پیگیری "رییس ستاد پیگیری برجام" ندارد؟ اگر عراقچی دیگر این مسئولیت را ندارد چرا اطلاع رسانی نشده و جانشینش کیست؟ و اگر عدم حضور او موقتی است چه کسی وظایف او را در این مقطع حساس بر عهده گرفته است؟

آیا عراقچی از "ریاست ستاد پیگیری برجام" کنار رفته است؟/ معاون ظریف واقعا کجاست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حدود 50 روز از آخرین حضور جدی سید عباس عراقچی در رسانه ها و توضیحات او درباره برجام گذشته و همچنان خبری از او نیست.

26 آبان ماه آخرین باری بود که عراقچی در تلویزیون حاضر شد و در خصوص برجام سخن گفت. پس از آن به جز یک بار آن هم به صورت کوتاه، عراقچی نه در خصوص برجام صحبت کرده و نه اساسا چهره خود را به رسانه ها نشان داده است. 

این در حالی است که تعداد مصاحبه های تلویزیونی او پس از اجرای برجام دورقمی بوده است. شگفتی وقتی بیشتر می شود که به یاد بیاوریم عراقچی علاوه بر آنکه معاون ظریف است و نفر دوم تیم مذاکره کننده هسته ای بود، از طرف وزیر امور خارجه، به عنوان رییس ستاد پیگیری اجرای برجام هم به شمار می رود.

آیا عراقچی از
با این حال، پس از انتخابات آمریکا و از آن مهمتر، تمدید ده ساله قانون تحریم های ایران در کنگره این کشور، عراقچی هرگز درباره آن اظهارنظر نکرده است. تنها دو روز قبل از آخرین مصاحبه تلویزیونی اش در تنها واکنش خود به انتخابات آمریکا گفته بود: "انتخاب ترامپ برای برجام مشکل‌ساز نیست." او که در نشست «چالش‌های هیدروپلیتیک ایران و دیپلماسی آب» در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری حاضر شده بود تاکید کرد حضورش در این نشست از قبل برنامه ریزی شده بود و او از برجام خسته نشده است.

اکنون که حدود 50 روز از آخرین رخ نمایی عراقچی گذشته، سوالات متعددی بی پاسخ باقی مانده؛ اینکه آیا عدم حضور عراقچی ارتباطی با وضعیت بغرنج کنونی برجام دارد یا مشکل دیگپری در میان است؟ آیا ابهامات ایجادشده برای برجام که حتی کار را به شکایت ایران و تشکلیل کمیسیون مشترک در روزهای آینده کشانده، نیازی به پیگیری "رییس ستاد پیگیری برجام" ندارد؟ اگر عراقچی دیگر این مسئولیت را ندارد چرا اطلاع رسانی نشده و جانشینش کیست؟ و اگر عدم حضور او موقتی است چه کسی وظایف او را در این مقطع حساس بر عهده گرفته است؟





انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان