۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طرح مبارزه با جانوران ناقل بيماري در قزوين آغاز شد
کد خبر: ۲۲۳۴۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري:

طرح مبارزه با جانوران ناقل بيماري در قزوين آغاز شد

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از آغاز طرح مبارزه با جانوران موذي و ناقل بيماري درخیابان نواب قزوين خبر داد.

طرح مبارزه با جانوران ناقل بيماري در قزوين آغاز شد
مجتبی منتظری، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آغاز طرح مبارزه با جانوران موذي و ناقل بيماري درخیابان نواب قزوين اظهار کرد: پس از اجراي موفقيت‌آميز طرح مبارزه با جانوران موذي و ناقل بيماري در مناطق مختلف شهری و اعلام رضايت نسبي شهروندان از اجراي اين طرح، طرح مبارزه با جانوران موذي و ناقل بيماري پس از شناسايي مناطق آلوده در خیابان نواب قزوین در محدوده‌هاي میدان مادر تا مرکز تربیت معلم شهید رجایی به مرحله اجرا درآمد.

 منتظری بااشاره به بيماري‌هاي مشترک بين انسان و حيوان افزود: با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته در مناطق شهري سه نوع موش قهوه‌اي، سياه و خانگي شناسايي شده است که وجود هريک از اين جانداران مي‌تواند عامل بالقوه‌اي در شيوع انواع بيماري‌هاي ويروسي، انگلي و يا باکتريايي باشد.

وي با اشاره به اطلاع رساني جامع درخصوص طعمه گذاري در این نقطه از شهر، ميزان طعمه‌هاي کار گذشته در اين منطقه را 5 کيلوگرم اعلام کرد و گفت: اين طعمه‌ها از نوع "ديفتيالون" بوده و به رنگ "سرخ" است که هيچ‌گونه آثار زيست محيطي به دنبال ندارد، ضمن اينکه کارگران مجرب اين حوزه پس از گذشت يک ماه از عمليات طعمه گذاري محدوده موردنظر را با استفاده از آب و آهگ کاملا پاکسازي مي‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اجراي موفقيت تمامي طرح هاي سازمان را در گرو همکاري شهروندان دانست و تصريح کرد : از عموم شهروندان تقاضا مي‌شود تا با تخليه زباله‌هاي خود در ساعت 9شب و در مخازن تعبيه شده از سوي سازمان، رعايت نکات بهداشتي و استفاده از کيسه‌هاي مخصوص زباله اين سازمان را در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان ياري رسانند.

منتظری با اشاره به این نکته که در پایان عملیات طعمه گذاری و طی شدن دوره دو ماهه از شهروندان نظر سنجی خواهد شد، تاکيد کرد: شهروندان مي‌توانند تا در صورت مشاهده جانوران موذي مراتب را از طريق سامانه 137شهرداري قزوين اطلاع رساني کنند تا ماموران مجرب اين سازمان در اولین زمان با مراجعه به محل اعلامی ، عمليات طعمه گذاري را انجام دهند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان