۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دو قاچاقچی مواد مخدر اعدام شدند
کد خبر: ۲۲۳۴۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

دادستان شهرستان البرز:

دو قاچاقچی مواد مخدر اعدام شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از اجرای حکم اعدام دو قاچاقچی، سحرگاه امروز در زندان قزوین خبرداد.

دو قاچاقچی مواد مخدر اعدام شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمود محمودخانی دادستان شهرستان البرز صبح امروز(دوشنبه) با اشاره به اجرای این حکم اعدام در این شهرستان بیان کرد: یکی از این پرونده دارای دو متهم بود که پرونده هر دو متهم پس از دستگیری با تعیین وکیل مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: "مجید. ذ" 34 ساله مجرد و دارای يازده فقره سابقه کیفری که هفت فقره مربوط به مواد مخدر بوده و "قدرت.ک" 30 ساله متأهل دارای دو فقره سابقه کیفری در زمينه مواد روانگردان بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اضافه کرد: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوين حسب گزارش رسیده و در پي يكسري اقدامات ويژه از فعالیت متهم رديف اول در امر خريد و فروش مواد مخدر آگاه می شوند که در آخرين مرحله وی را به همراه متهم رديف دوم در حين حمل مواد روانگردان با يك خودرو پژو تاكسي دستگير می‌کنند.

وی تصریح کرد: مأموران پس از متوقف کردن خودرو تاکسی، 900 گرم شیشه را از داخل صندوق عقب زير صندوق گاز، كشف می کنند.

محمودخانی توضیح داد: پس از بررسی‌های فراوان و تحقیقات انجام شده، به استناد بند 6 از ماده 8 از قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر "مجید.ذ" از بابت حمل شيشه به اعدام و مصادره اموال ناشي از جرم محكوم شد.

وی در خصوص پرونده دومین محکوم به اعدام نیز اظهارداشت: در پی اقدامات انجام شده در اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، مأموران دریافتند که متهم ردیف اول "نصرت الله.خ " اقدام به حمل و جابجایی مواد مخدر برای تحویل به متهم ردیف سوم "مجید.گ" نموده که پس از هماهنگی لازم انجام شده، مأموران با هماهنگی مقام قضایی از حضور متهم ردیف اول با یک دستگاه وانت سفید رنگ به رانندگی متهم ردیف دوم "الف.ش" در حاشیه اتوبان ورودی شهر محمدیه آگاه شدند که هر سه متهم دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز توضیح داد: پرونده متهمان پس از بررسی و تعیین وکیل به دادگاه ارسال شد که با توجه به گزاش اولیه اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین و نحوه کشف جرایم و تعقیب مجرمان، همچنین با توجه به اقرار صریح متهم ردیف اول مبنی بر حمل مواد مخدر و روانگردان، اظهارات غیر معقول و چندگانه متهم ردیف سوم و کشف مواد؛ دادگاه اتهامات وارده به متهمان مذکور را وارد و به استناد بند 3 ماده 5 و بند 6 ماده 8 از قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 9/5/1389 مجمع تشخیص مصلحت نظام حکم به محکومیت متهم ردیف اول از جهت حمل 980 گرم حشیش به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی و پنجاه ضربه شلاق و دوسال و نیم حبس تعزیری و از جهت حمل یک کیلوگرم شیشه نیز به اعدام محکوم کرد.

وی اعلام کرد: رأی صادره پس از صدور در دیوان عالی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته و به تأييد مقام محترم دادستاني كل كشور رسید که در اجراي ماده 32 از قانون فوق الذكر قطعي و لازم الاجرشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با اشاره به وجود برخی از آسیب‌ها در جامعه اظهارداشت: امروز در یک بررسی اجمالی درمی‌یابیم که اعتیاد ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها، معضلات و مشکلات جامعه است.

محمودخانی تصریح کرد: باید با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر که سعی در نابودی و تباهی بنیان‌های خانواده دارند، بنابر قانون برخورد قاطعانه صورت گیرد، از این رو نمی‌توانیم در اجرای قانون تعلل کنیم، ممکن است به نظر برخی از افراد، قوانین و مقررات دارای اشکالاتی باشد، ولی این اشکالات و ایرادات مانع از اجرای قانون نیست و قانون باید به طور کامل اجرا شود.

وی تأکید کرد: قضات دستگاه قضایی طبق قانون با قاچاقچیان مواد مخدر به سختی برخورد کرده و خواهند کرد و در دستگاه قضایی وظیفه دارد از جوانان مردم و سرمایه‌های انسانی کشور در مقابل قاچاقچیان حمایت و صیانت کند.

محمودخانی اظهارداشت: پیشگیری از اعتیاد جوانان کشور که آینده سازان جامعه هستند وظیفه همه است و باید عرصه را برای سوداگران مرگ تنگ کردو با اشد مجازات با آنها برخورد شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان