۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خسارات و هزینه هایی که هاشمی از طریق دولت حسن روحانی به کشور تحمیل کرد؟ / نگرانی از برنامه هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۶
کد خبر: ۲۲۳۴۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

با نگاهی بر برنامه انتخاباتی هاشمی رفسنجانی برای سال ۹۶:

خسارات و هزینه هایی که هاشمی از طریق دولت حسن روحانی به کشور تحمیل کرد؟ / نگرانی از برنامه هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۶

هاشمی و شاگرد برجسته مکتب نیاوران یعنی حسن روحانی آنچنان از نظر شخصیت سیاسی و سوابق طولانی مدت همکاری به هم گره خورده اند که نمی توان حسن روحانی را بدون هاشمی و اثر او در شکل گیری و رشد شخصیتش در نظر گرفت. هم هاشمی، روحانی را در سلک شاگردان و هم روحانی، هاشمی را در مسند پدر سیاست ورزی خود و دولتش پذیرفته است.

خسارات و هزینه هایی که هاشمی از طریق دولت حسن روحانی به کشور تحمیل کرد؟ / نگرانی از برنامه هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۶
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، اگر بپذیریم که فتنه ها در یک پروسه زمانی مشخص متولد شده ، رشد می کنند و از الگوی خالقشان خوی و روش زیست در فضای پر چالش سیاسی را فرا می گیرند باید برای رئیس دولت یازدهم نگران بود. به قول یک ضرب المثل ایرانی که می گوید"بگو دوستت کیست تا بگویم کیستی " این حق را بخود می دهیم که این نگرانی را بر زبان آورده و برخی از نکات را به یاد شما و همفکرانتان در کابینه و سیاسیون اعتدال گرا و اصلاح طلبان بظاهر همراه شما و خود و ملت ایران بیاوریم:

1 -  فتنه ها و زمان دو واژه و مفهوم کلیدی در درک درست حوادث حاد سیاسی است به این معنا که بین فتنه و زمان رابطه مستقیمی وجود دارد. هرگاه فتنه ای در بستر زمانی خود بوجود می آید و رشد می کند ‌می تواند در نوعی حیات بطئی و‌کند به زندگی خود ادامه داده و‌درزما ن مناسب دوباره در سطح اجتماع ظهور یابند . 

2 – در دوره حیات جلی فتنه ها ی اولیه در یک آزمایش و خطا می توانند به نقاط ضعف و قوت خویش واقف گشته و با شناسایی توان انسانی و لجستیکی – پشتیبانی خود به شناسایی میزان قدرت خود در رسیدن به اهداف را به بوته آزمایش بگذارد و صد البته این امر در باره حریف نیز صادق است به این معنی که فتنه گران هم به شناخت خویش دست می یابند و هم به شناخت حریف .

3 – مهمترین خصوصیت  یک فتنه جلی اولیه این است که  قصد دارد تا با قدرتمند نشان دادن خود و ضعیف قلمداد کردن حریف ترس را در میان هواداران خویش به حداقل رسانیده و شجاعت دادن هزینه های انسانی و مالی را در میان آنان به حداکثر خود برساند تا از این گذر اگر شکستی هم دامن فتنه گران را گرفت بتوانند با حفظ  نیروی انسانی بالقوه و بالفعل خویش برای فتنه های آینده آماده شوند . 

4 -  خصوصیت مشترک فتنه گران از ساده ترین مراحل تا پیچیده ترین آنها مخالفت صریح با رهبری الهی است.

5 – مبارزه میدانی و سخت افزاری تنها یک روش است نه هدف فتنه گران به این معنا که آنان برای براندازی مبارزه سیاسی و بقول خودشان روشنگرانمه ! می کنند و خشونت میدانی نتها چاشنی انفجاری حرکاتو تغییراتی است که در ساختار سیاسی و رسانه ها و محافل نخبگانی جامعه بستر سازی شده است و با فتنه میدانی قصد نتیجه گیری دارند.

تامس پول موتر تحلیل گر آمریکایی می گوید: هدف واقعی دولت آمریکا می بایستی مهار سیاسی و اقتصادی و از همه مهمتر مهار روانی باشد یا دیدیوکیو مامور سیا و رابط سازمان با عناصر ضد انقلاب  بوده است می گوید: مهمترین حرکت در براندازی جمهوری اسلامی تغییر فرهنگ جامعه ایران است .

6 -  تلاش برای یارگیری از شخصیت های ضعیف النفسی است که بواسطه برخی خصلت ها مانند : عافیت طلبی و آرامش طلبی به نفع عدم مبارزه با فتنه گران و با سخنرانی و یا با سکوت فتنه گران را یاری رسانیده اند . 

7 - تمام این حرف ها را گفتیم تا در این مقطع از نوشتار کلامی را با شما در میان بگذاریم .اجازه دهید راحتتر با شما صحبت کنیم .امیدواریم ما را به جهنم حواله ندهید که ما بسیار برای شما نگرانیم زیرا تجربه انقلاب اسلامی به ما ثابت کرد که به گفته امام راحل (ره) انقلاب اسلامی با هیچکس چه اصول گرا ، چه اصلاح طلب و چه بقول خودتان اعتدال گرا عقد اخوت و مودت همیشگی نبسته است چه بسیار کسانی که در بالاترین مسندهای اجرایی کشور تکیه زده بودند اما امروز در خیابانهای اروپا و آمریکا آواره و منتظر یک لمه نانی که باید در قبال فروختن دین و میهن خویش باید بدترین اهانتها را به ملت ایران بکنند و چه افراد مشهوری که در بزنگاه های حساس انقلاب با امامت جمعه فتنه گران بر انداز ، یار دیرین خویش را با نامه بدون سلام و والسلام آزرده خاطر کردند و بالاخره چه بسا افراد بسیاری که زانوی تلمذ حوزوی را برزمین زده و شاگرد بزرگان انقلاب بودند و در دوران مبارزه از السابقون مبارزه تلقی می شدندو آنزمانی که کسی جرات درگیری فیزیکی را نداشت ایشان از پیشگامان  محسوب می شدند ا ما امروز نامشان تداعی کننده فتنه و فتنه گران و زخم زننده به چهره نورانی امام و رهبری در فتنه 88 شده اند .پس بدانید و بدانیم که عقد نبسته همچنان به قوت خود باقی است .نمی گوییم شما اما به جرات ادعا داریم که مدعیان همراهی با شما لحظه ای در فدا کردن شما برای رسیدن به امیال خود تردید نخواهند کرد حتی اگر یارانتان در دفتر نیاوران یا بعبارت دیگر شاگرد اول مکتب نیاوران  نیز باشند . نگرانی ما امروز از چند جهت در حال تشدید شدن است شاید شما مانند آن ماهی درون آب قدر آب زلال خدمتگزاری را احساس نکنید  اما ما که در کناری نشسته ایم و صورت و جانمان کبود از سیلی های مشفقانه شما ! در دادن القاب گوناگون و پایی در دادگاه رسانه و پایی در میدان دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی داریم شباهت های عجیبی را در دوران مسند نشینی شما در پاستور با دوران دولت سازندگی که به آشوب های اجتماعی میانه دهه 70 و دولت اصلاحات که به فتنه 78 انجامید و فتنه88 که با همراهی و سازماندهی و حمایت همه جانبه داخلی و سردمداران خارجی اصلاح طلبان  به نظام اسلامی و آرمانهای ملت مسلمان ایران چنگ و دندان نشان داد می بینیم و امروز در آستانه انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری رسیده ایم آنهم با خصوصیاتی منحصر بفرد که هر خواننده منصفی بر موجه بودن نگرانی ما صحه می گذارد:

*  عملکرد ضعیف و بعضا غیر قابل دفاع دولت تا به امروز اگر چاره ای برای معضلات اشتغال و بیکاری و گرانی تدبیر نشود قطعا حسن روحانی را در جایگاه هزینه های  تمدید دولت حسن روحانی خواهد نشانید و شکست او را قطعی خواهد ساخت.

*  رهبر معنوی و سیاسی حسن روحانی که کسی جز هاشمی رفسنجانی نمی تواند باشد تاکنون در بزنگاه های مختلف انقلاب اسلامی نمره قبولی نگرفته است در نتیجه حضور در سایه  اما پر قدرت هاشمی بطور حتم و یقین هزینه های سیاسی و اجتماعی مضاعفی را به دولت و شخص حسن روحانی تحمیل خواهد کرد .

* برخی از تحلیلگران متمایل به هاشمی و اصلاح طلبان دوست دارند که نقش هاشمی و مجموعه جریان اصلاحات  را در انتخاب روحانی به ریاست جمهوری پررنگ سازند بعبارت دیگر برای روحانی و جریان اعتدال نقشی بیش از یک جریان در سایه قائل نیستند ( فیاض زا هد در مصاحبه با روزنامه آفتای یزد) و دائما ذکر می دهند که اگر روحانی در دولت آینده سهم بیشتری برای ایشان قائل نشود فکر کردن روی نفر یا نفرات جایگزین برایشان دور از انتظار نخواهد بود .

* چندی است که از سوی برخی از ورزا و از جمله شخص هاشمی بر روی انتخاب مجدد روحانی در دوره دوازدهم در سال آتی تاکید می شود و این سیره و روشی است که  در ذات و شخصیت برخی از سیاسیون ما نهادینه شده است . مگر ممکن است یادمان برود که سران فتنه گر و محصور فتنه 88 هم با همین روش خود را پیروز انتخابات خواندند و آن همه جنایت را در کشور ببار آوردند. امروز هم دوباره همان رایحه پلید و عطر مشمئز کننده فتنه گری و ضد دینی و ملی به مشام همه ما می رسد . آیا نباید نگران بود ؟



* شکست برجام قطعی شده است و متولی سیاست خارجی و معاونانش یا با سکوت و یا با گوشه و کنایه این امر را می پذیرند لاکن امروز در فضای کانال تلگرامی خبری در باره وزیر خارجه بگوش خواندم که موی را بر تن هر ایرانی  سیخ می کند خبر این بود:

کریمی قدوسی در گفتگوی تفصیلی با بسیج عنوان کرد: در یک جایی آقای ظریف به یک مقامی  میگوید که من میخواستم که مذاکرات را  با آن استراتژی خودم پیش ببرم ولی آقای روحانی آقای فریدون را فرستاد کنار من در مذاکرات؛ من هرجایی که روی خطوط قرمز می ایستادم و میخواستم به آن عهدی که با رهبری بسته بودم و میخواستم روی آن پافشاری کنم حسین فریدون کنارم بود با آرنج به پهلوی من میزد و به من میگفت از این موضوع رد شو؛ من به آقای فریدون میگفتم که من به رهبری قول داده ام اما حسین فریدون میگفت که از این موضوع عبور کن و نمیگذاشت من کارم را انجام بدهم.

این نقش حسین فریدون در بحث مذاکرات بود؛ آقای ظریف این را یک جایی میگویند که ببینید چرا خطوط قرمز رد شده است؛ چرا آقای روحانی عجله میکند که زود به توافق برسند برای این که بتواند در مجلس دهم و انتخابات اثر بگذارد و برای ادامه پروژه هایشان؛ این همان مسائلی است که  رهبری با عنوان خط نفوذ و یا با عنوان استحاله فرهنگی عنوان می کنند.

 سوگمندانه اگر این سخن صحت داشته باشد جریان ملت ایران مانند آن تیمی خواهد شد که کاپیتان فریاد می زند "رونالدو " را ول کنید"غضنفر "را بگیرید ما باید مواظب دولت خود باشیم نه مواظب دولت آمریکا و کشورهای غربی و در این شرایط به شباهت زیاد شما به هاشمی پی خواهیم برد و در آن صورت شما را فرزندی خلف برای آن شخص خواهیم دانست .

* افزایش قیمت دلار به بالای 4000 تومان /گرانی افسار گسیخته قیمت ها / احتمال بازگشت تورم دو رقمی به اقتصاد/ تعطیلی صنایع یکی پس از دیگری /انباشتگی نقدینگی /کاهش ارزش پول ملی یه پایین ترین سطح خود تاکنون /کاهش اعتبار پاسپورت ایران حتی از برخی کشورهای دست چندم آفریقایی / و....   و بالاخره بی تحرکی مسئولان دولتی خصوصا در مورد افزایش نرخ دلار و اینکه بانک جهانی اقتصاد ایران را در صورن رسیدن قیمت دلار به 5000 تومان ورشکسته اعلام می کند در رفع و رجوع این مشکلات  باید یقین حاصل کنیم که دولت یازدهم برای چاره جویی شکست برجام بازهم حاضر شده است تا با ایجاد چالش و تنش های اقتصادی و فشار بیشتر به مردم به امتیازات بیشتری را به غرب اهدا کند و این همان برجام های 1 و 2 و 3 و... بود که منتقدان اگاه نسبت به آن بارها هشدار داده و می دهند .

* با استقرار دولت حسن روحانی وی واژگان سیاسی جدیدی را در فرهنگ سیاسی کشور وارد ساختند که تا قبل از آن یا دیده نشده و یا کمتر نمودی در محاورات و نوشتارهای سیاسی روز داشته است واژه هایی مانند : اعتدال ، برجام ، کلید ،‌ تعامل ، دولت قبل . 

* برخی از مسئولان ارشد دولتی در خفا و آشکار به "استراتژی ته دره ای" اشاره می کنند(آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و از چهره‌های کارگزارانی کابینه رئیس‌جمهور روحانی، اخیراً در نشست ارائه گزارش عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، طی اظهاراتی گفته است : کشوری که به ته درّه برده شده، حال چند پله بالاتر آمده و هنوز ته درّه است، اتفاقی که در تورم سال 91 و 92 انجام شد و رکود حاصل از آن درآمد سرانه مردم را به قدری کاهش داد که دولت هر چه تلاش می‌کند، تاکنون نتوانسته آنچنان که باید جبران نماید / 2/11/95 خبرگزاری فارس)  به یاد داریم که در سالهای اول انقلاب نیز جریانات معاند با انقلاب اسلامی این استراتژی را با عنوان بن بست سیاسی  در رسانه های خود فریاد می زدند که امام راحل نیز با بیان اینکه ملت اسلام  به بن بست نمی رسد سیلی محکمی به دهان این جریانات زدند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با همان موضع امام ته دره ای بودن انقلاب و اقتصاد کشور اسلامی را رد کرده و این اوصاف را شایسته کشورهای غربی دانستند که در تنگنای شدیدی هم  قرار دارند .دولت یازدهم در جای پایی قدم می زند که حسن روحانی با این فضاها بیگانه نبود و می شود از گذر توجه به این موضوعات برخی از مواضع و دیدگاههای وی را رصد کرد :

. جریان آمدن  مک فارلین بعنوان نماینده ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا و دیدار با برخی از سیاسیون ایرانی که روحانی و هاشمی را از جمله این افراد می دانند.

. هاشمی وحسن روحانی دو یار غاری بودند که در جریان پذیرش قطعنامه 598  که امام آن را جام زهر خوانده بودند همراه و همگام و همفکر بودند.

. حسن روحانی و خود فروخته ای بنام مهاجرانی در جریان ریاست جمهوری مادام العمری و یا تمدید دوره ریاست جمهوری هاشمی در اوایل دهه 70 یقه خود را برای هاشمی می دراندند.

. داستان فتنه 88 داستان دیگری است که فصل و نوشتاری جداگانه می طلبد و آنقدر در باره آن صحبت شده و تحلیل رفته است که قطعا اطاله کلام خواهد بود فقط به این نکته باید توجه کنیم که  برخی از مسئولان ستاد راس فتنه امروز در دولت یازدهم بعنوان وزیر فعالیت دارند پس آنهایی که در غم دوران آن فرد معلوم الحال زانوی غم سیاسی در بغل می گیرند باید بگویند که امروز چه دسته گلی به سر این ملت کشیده اند و چه باری از دوش ملت بر داشته اند  (سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر/فارس /11/10/95/کد خبر :  63069  )

.در تمام دوران سازندگی و اصلاحات تا سال 84 حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی بعنوان دبیر شورا فعالیت کرده و مذاکرات هسته ای با غرب را هدایت و راهبری می کرد که در اواخر دوره اصلاحات بود که بدلیل ضعف و وادادگی در مذاکرات و قراردادهای مختلف پاریس و بروکسل و تهران چنان منافع ملی ایران و انقلاب اسلامی را به خطر انداختند که با دخالت رهبری موضوع خاتمه یافت و اگر نبود دخالت رهبری که مصادف با پایان دوران اصلاحات هم بود قطعا تاریخ در باره حسن روحانی و تیم مذاکره کننده قضاوتی دیگر می داشت و طنز تلخ تاریخ نیز در همین جاست که همان تیم بعدها در سال 92 به بعد  کار مذاکرات را به مان سبک و سیاقی که رهبری جلوی آنرا گرفته بودند مجددا ادامه دادند .



و در نهایت امروز با در نظر گرفتن تمام موضوعات یاد شده در سطور بالا و لحاظ کردن دورانی دولت یازدهم باید اینگونه نتیجه گرفت که هاشمی و شاگرد برجسته مکتب نیاوران یعنی حسن روحانی آنچنان از نظر شخصیت سیاسی و سوابق طولانی مدت همکاری به هم گره خورده اند که نمی توان حسن روحانی را بدون هاشمی و اثر او در شکل گیری و رشد شخصیتش در نظر گرفت و شاید دیدار هاشمی با روحانی در اولین روزهای حضور روحانی در پاستور و نحوه رفتارها و سخنان هاشمی می توانست حکایت از این داشته باشد که هم هاشمی، روحانی را در سلک شاگردان و هم روحانی، هاشمی را در مسند پدر سیاست ورزی خود و دولتش پذیرفته است لذا طبیعی ترین رفتارها و عملکردهای روحانی اگر در همراهی و باز تولید دولت سازندگی وافکار هاشمی در زمینه حکومت دینی که بعضا از زبان بعضی از فرزندانش هم بیان شده است و اصلاحات و همچنین بروز چالش و تنش هایی با رنگ و بوی سازندگی و اصلاحات و البته با تجربه ، شدت و سازماندهی کامل تر در مجموعه جریانات اصلاح طلب آشکار و پوست انداخته سیاسی با عنوان اعتدال باشد امری عجیب نخواهد بود .

در پایان خطبه 93 نهج البلاغه را که مولا علی بن ابیطالب در باره فتنه می آوریم که کامل ترین توضیح و در عین حال جامع ترین بیان می باشد ، ایشان می فرمایند: در فتنه امور شبیه به هم ایجاد می کنند( یعنی کارشان شبیه به هم است و برای افراد جامعه گمراه کننده)/ولی هنگامی که می روند اگاهی ایجاد می کنند ( یعنی کسانی که همزمان با فتنه هستند آنرا نمی شناسند اما از آن آنان را می شناسند)/فتنه ها مانند طوفانهای قدرتمند در فضا می چرخند و بر منطقه ای فرود می آیند ( یعنی مردم دچار حیرت می شوند و نمی دانند با انبوه اطلاعات چه کنند ) .

علی (ع) در پایان اطاعت از رهبری را راز ماندگاری معرفی کرده و می فرمایند: در زمان فتنه های بزرگ از اطراف رهبرتان پراکنده نشوید که اگر چنین کنید خود به سرزنش خویش خواهید نشست.



انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان