۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین معدوم سازی سه و نیم تن تلفات مرغ در قزوین
کد خبر: ۲۲۳۴۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئيس دامپزشكي شهرستان قزوين خبرداد:

معدوم سازی سه و نیم تن تلفات مرغ در قزوین

بیش از ۳هزار قطعه تلفات مرغ اطراف یکی از روستاهای قزوین بصورت غیر اصولی رها سازی شده بود که می توانست موجب اشاعه آلودگی در منطقه شود که این مرغ‌ها معدوم شدند.

معدوم سازی سه و نیم تن تلفات مرغ در قزوین
دکتر عیسی غیاث یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: بیماری‌های طیور به دليل پيامدهاي جدي اقتصادي و بهداشتي كه دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌بایست مجدانه در پیشگیری و کنترل آنها که یکی از اهدف سازمان دامپزشکی است، کوشا باشیم.

رئيس اداره دامپزشكي شهرستان قزوين از معدوم سازی بیش از 3000 قطعه (حدودا 3.5 تن) مرغ تلف شده متعلق به برخی از مرغداران متخلف که بدون رعایت ضوابط بهداشتی و دفن و معدوم سازی اصولی اقدام به رها سازی طیور تلف شده خود در حوالی روستاهای هادی آباد وشید اصفهان کرده بودند، خبر داد.

وی افزود: به محض تماس تلفنی و اطلاع رسانی دهیاران منطقه، اکیپی از کارشناسان مجرب دامپزشکی به همراه کلیه وسایل معدومسازی و ضدعفونی کننده به محل مراجعه و پس از حفر چاله‌های مخصوص نسبت به معدوم سازی و ضدعفونی کامل محل اقدام کردند.

دكتر يزدي بر ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم و افرادي كه به هر نحو در ارتباط با پرندگان است، تاكيد کرد و از روستائیان خواست در صورت مشاهده هر گونه تلفات طیور بومی و وحشی، سریعا این اداره را توسط سامانه پیامکی 50001512 مطلع نمایند تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به اقدامات پیشگیرانه بهداشتی اقدام گردد و از اشاعه هرگونه بیماری جلوگیری به عمل آید.

این مسئول همچنین به مرغداران و صاحبان خودروهایی که اقدام به چنین تخلفاتی کنند، هشدار داد: هرگونه رها سازی تلفات مرغ می‌تواند موجب اشاعه آلودگی در منطقه شده و خسارات عمده ای را به عموم مردم و مرغداران تحمیل نماید و در همین راستا در صورت گزارش موارد مشابه با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان