۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گلابی واقعی برجام از آمریکا رسید +عکس
کد خبر: ۲۲۳۴۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

گلابی‌ها وارداتی است و از «آمریکا» به کشورمان آمده!

گلابی واقعی برجام از آمریکا رسید +عکس

گلابی برجام گویا به شهر رئیس‌جمهور رسیده و دست به دست در حال ورود به خانه‌های سمنانی‌هاست!

گلابی واقعی برجام از آمریکا رسید +عکس
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،گلابی برجام گویا به شهر رئیس‌جمهور رسیده و دست به دست در حال ورود به خانه‌های سمنانی‌هاست!

 این روزها اگر گذرتان به میوه و تره‌بارفروشی‌های مرکز استان سمنان افتاد، کمی بیشتر جست‌وجو و پرسش کنید، شاید شما هم گلابی برجام را در شهر رئیس‌جمهور یافتید.

ظهر امروز بود که یکی از مخاطبان نسبت به فروش میوه‌هایی گران گلایه کرده و گفته بود که چرا وقتی با دو سه کیسه کم‌وزن میوه از تره‌بار و میوه‌فروشی‌های شهر بیرون می‌آیید، باید دست‌کم 50 هزار تومان از جیب مبارک هزینه کرده باشید.

خبرنگار ما برای بررسی وضع بازار میوه‌ و تره‌بار تصمیم گرفت گزارشی میدانی تهیه کند و از این‌رو، در سطح شهر سمنان وارد چند مغازه میوه‌فروشی شد تا اوضاع و احوال میوه‌های موجود را از نظر کیفی و قیمت‌ها بررسی کند.

در یکی از این میوه‌فروشی‌ها، سخنان گرم و گیرای فروشنده با احدی از مشتریان نظرش را به خود جلب کرد و کمی جلوتر رفت؛ گوش‌هایش را تیز کرد و با سؤالی وارد گفت‌وگوی فروشنده و بانوی سمنانی شد که در ارتباط با یک میوه سخن می‌گفتند: «گلابی»!

میوه‌فروش مشتری‌مدار با گرمای خاصی تعریف و تمجید می‌کرد که «گلابی‌های آمریکایی» این روزها طرفداران زیادی در بازار سمنان دارد و به محض ورود بار جدید به شهر، نیم‌روزی نمی‌کشد که تمام این گلابی‌ها به فروش می‌روند.

او حتی می‌گفت «یکی از مشتریانم دو سه تا، دو سه تا سبد از این گلابی‌ها می‌برد و خیلی هم راضی است»! کمی جلوتر رفتیم و از قیمت و چند و چون گلابی‌ها پرسیدیم.

مغازه‌دار می‌گفت گلابی‌ها وارداتی است و از «آمریکا» به کشورمان آمده! باورش کمی سخت بود؛ اما بررسی‌های بیشتر ما را با آرم «USA» روی گلابی‌ها مواجه کرد.

از قیمت که پرسیدیم، متوجه شدیم چندان گران نیست؛ فقط کیلویی 14 هزار تومان. به عبارتی، گلابی آمریکایی در بازار سمنان، زادگاه رئیس‌جمهور به قیمت هر کیلوگرم 14 هزار تومان خرید و فروش می‌شود؛ البته این تصور اولیه بود.

جهت بررسی بیشتر و اینکه آیا میوه‌فروشی‌های دیگر هم گلابی آمریکایی می‌فروشند یا خیر، چند میوه‌فروشی را در پایین، مرکز و بالای شهر سمنان سرکشی کردیم که در یکی از آنها با نمونه مشابه و البته قیمت کمی ارزان‌تر یعنی کیلویی 13 هزار تومان برخوردیم و البته تعدادی از میوه‌فروشی‌ها هم اصلاً موجودی گلابی نداشتند.

روی تمام گلابی‌ها، لیبل «D'ANJOU» و «USA» درج شده که با جست‌وجوی مختصری در مرورگرهای اینترنتی می‌تواند به ماهیت شرکت تولیدکننده و کشور مبدأ آن پی برد.

جدای از همه بحث‌های مربوط به رونق تولید و مصرف محصولات تولیدی داخل و این قبیل موارد، ناخودآگاه این جریان ما را به یاد جملات رئیس محترم دولت تدبیر و امید انداخت که فرموده بودند: «ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است ولی امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است» و این ناخودآگاه در نظرمان آورد نکند برخی «گلابی‌های برجام» را وارد کشور کرده‌اند یا از فرصت به خوبی به نفع خود استفاده می‌کنند که البته باید منتظر بود و دید سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این زمینه چه پاسخی دارند.

گلابی واقعی برجام از آمریکا رسید +عکس

گلابی واقعی برجام از آمریکا رسید +عکس





انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان