۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین طرح امین در ۴۲ واحد آموزشی استان اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۲۳۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی آموزش و پرورش قزوین:

طرح امین در ۴۲ واحد آموزشی استان اجرا می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال تحصیلی جاری طرح امین در ۴۲ واحد آموزشی استان توسط ۴۰ مبلغ اجرا می‌شود.

طرح امین در ۴۲ واحد آموزشی استان اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش مدارس مجریان طرح امین عصر روز گذشته(یکشنبه) با حضور معاونین ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کشور و جمعی از مسئولین و با شرکت مدیران، مبلغان دینی و مربیان پرورشی مدارس در سالن اجتماعات توحید قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مفید و کارآمد در تربیت دینی دانش‌آموزان، طرح امین است که با همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح امین در توسعه و گسترش فرهنگ دینی و ارزش‌های معنوی و همچنین تربیت دینی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است و لازمه موفقیت این طرح حضور دائم و مستمر مبلغین و مبلغات در مدارس می‌باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری طرح امین در 42 واحد آموزشی استان توسط ۴۰ مبلغ برادر و خواهر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: تعامل هر چه بیشتر مبلغین دینی و مدیران مدارس در موفقیت بیشتر اجرای طرح امین در تربیت دینی کودکان و نوجوانان موثر است.

انصاری تاکید کرد: تبلیغ دین، پاسداری از مرزهای اعتقادی دانش‌آموزان و جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن از وظایف مبلغین است و باید با عمق بخشی فعالیت‌ها و برگزاری برنامه‌هایی مبتنی بر عقلانیت و دارای کیفیت بالا و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی گام برداشت.

وی در ادامه بیان کرد: مباحث تربیتی و اعتقادی باید در همه دوره‌های تحصیلی متناسب با نیاز دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

انصاری عنوان کرد: مربیان پرورشی و مجریان طرح امین باید دارای اطلاعات به روز در ارتباط با مباحث دینی و اخلاقی بوده و از توانمندی لازم برای معرفی هر چه بهتر دین اسلام و بیان آموزه‌های دینی برخوردار باشند.

مجریان طرح امین از شیوه‌های جذاب و متنوع در تربیت دینی دانش‌آموزان استفاده کنند
در ادامه حجت‌الاسلام حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کشور در این همایش اظهار کرد: مربیان پرورشی و مجریان طرح امین در سنگر اول مبارزه و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار دارند که با بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند خود در جهت هدایت نسل جدید و ناکام گذاشتن اهداف دشمنان تلاش می‌کنند.

وی افزود: نشریه حلقه وصل توسط ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کشور تهیه و منتشر می‌شود و در این نشریه مباحث مختلفی از جمله تجربیات ارزشمند مجریان طرح‌ امین و مربیان پرورشی گنجانده شده است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کشور خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌هایی برای افزایش توانمندی روحانیون شاغل در مدارس متناسب با نیاز استان‌ها پیرامون مباحثی همچون فضای مجازی با حضور اساتید مجرب از جمله برنامه‌های این ستاد است.

وی با اشاره به اهمیت به روز رسانی اطلاعات مبلغان عنوان کرد: مجریان طرح امین در مدارس از شیوه‌های جذاب و متنوع در تربیت دینی دانش‌آموزان استفاده کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان