۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین صبحگاه مدارس و وقت نماز، ناب‌ترین فرصت برای تحقق اهداف مبلغان است
کد خبر: ۲۲۳۴۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاون پژوهش ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور:

صبحگاه مدارس و وقت نماز، ناب‌ترین فرصت برای تحقق اهداف مبلغان است

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور گفت: همه زمان‌ها و مکان‌ها، زمان و مکان تربیتی هستند اما صبحگاه مدرسه و وقت نماز، زیباترین و ناب‌ترین فرصت برای مبلغان در مدارس است تا از این فرصت ارزشمند برای تحقق اهداف پرورشی بهره ببرند.

صبحگاه مدارس و وقت نماز، ناب‌ترین فرصت برای تحقق اهداف مبلغان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور عصر روز گذشته(یکشنبه) در همایش مدارس مجریان طرح امین که در سالن اجتماعات توحید قزوین برگزار شد با اشاره به راهکارهای ترویج نماز در بین دانش‌آموزان اظهار کرد: برای ترویج نماز در گام نخست خود را محتاج‌ترین فرد به اقامه نماز دانسته و برای بازسازی و تجدید روحیه خود در صفوف نماز جماعت مدارس حاضر شوید.

وی افزود: همواره به عنوان یک نمازگزار در نماز جماعت مدرسه شرکت کنید نه به عنوان ناظر، ناظم و یا مدیر تا سایر دانش‌آموزان با الگوگیری از شما به خواندن نماز تشویق شوند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، معلمان را به حضور در نماز جماعت ترغیب کنند زیرا در دنیای دیجیتال امروز، باز هم معلم معجزه گر بوده و رفتارش برای نوجوانان و جوانان، الگو است بدین شکل برای ترویج فرهنگ نماز تلاش کنید.

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز در وقت فضیلت نماز تصریح کرد: نکته مهم و اساسی در بحث نماز این است که باید در ابتدا از خود شروع کرده و به معنای واقعی به نماز بپردازیم و رفتار الگویی در مدارس ارائه دهیم.

رحیمی بیان کرد: از بین 2 هزار مدرسه در سطح استان قزوین، طرح امین فقط در 42 مدرسه اجرا می‌شود بنابراین مدیرانِ مدارسِ مجریانِ طرح امین با غنیمت شمردن شرایط ایجاد شده از این فرصت به شکل مناسبی استفاده کنند.

وی تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان را از اهداف اجرای طرح امین برشمرد و گفت: مجریان طرح امین با شناسایی فرصت‌ها، برنامه‌ریزی و مشورت دهی به کادر مدرسه به بهترین شیوه ممکن می‌توانند با استفاده از مشارکت جمعی به اهداف خود برسند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: همه زمان‌ها و مکان‌ها، زمان و مکان تربیتی هستند اما صبحگاه مدرسه و وقت نماز، زیباترین و ناب‌ترین فرصت برای مبلغان در مدارس است تا از این فرصت ارزشمند برای تحقق اهداف پرورشی بهره ببرند.

یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج نماز است

حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین نیز در این همایش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره نماز اظهار کرد: باید اهمیت جایگاه نماز را در ابتدا با مطالعه دقیق بشناسیم و در ادامه به دیگران بشناسانیم.

وی افزود: بر اساس فرمایش رهبری یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج نماز است و برای این امر باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، تهیه و عملی کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرگذاری گروه همسالان، در هر مدرسه تعدادی از دانش‌آموزان علاقمند به نماز به عنوان یاوران نماز شناسایی و به ستاد اقامه نماز معرفی شوند تا به کمک آنها، اهداف مربوط به ترویج نماز در مدارس محقق شود.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان