۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آمار کارگران معتاد قزوین بالاتر از متوسط کشوری است
کد خبر: ۲۲۳۴۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

معاون دادستان قزوین:

آمار کارگران معتاد قزوین بالاتر از متوسط کشوری است

معاون دادستان قزوین از بالا بودن آمار کارگران معتاد قزوین نسبت به متوسط کشوری خبر داد و گفت: برای مبارزه با مواد مخدر در صنایع باید اهتمام جدی داشت.

آمار کارگران معتاد قزوین بالاتر از متوسط کشوری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، عصر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد.
در این جلسه، حجت الاسلام محسن کرمی، معاون دادستان قزوین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته این شورا طی سه سال گذشته، ابراز کرد: در ابتدای آغاز فعالیت این شورا، کسی باور نداشت که بتوان کارهای تاثیرگذاری انجام داد.
وی افزود: هم اکنون برای ساماندهی مواد مخدر و معتادین در سطح مدارس، شرکت‌ها و کارخانجات، دانشگاه‌ها و سطوح عمومی جامعه برنامه‌های خوبی داریم.
کرمی با اشاره به نقش شهرداری‌ها برای مبارزه با مواد مخدر، اعلام کرد: بر طبق قانون شهرداری‌ها موظند 10 درصد از بودجه فرهنگی شهرداری را به موضوع مواد مخدر و پیشگیری از آن اختصاص دهند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که اکنون شهرداری قزوین ماهانه 20 میلیون تومان هزینه به این امر اختصاص می‌هد و این رقم پاسخگوی نیاز استان نیست.
معاون دادستان قزوین خبر داد: در یکی از مدارس پسرانه استان طی آزمایشی که از 30 دانش آموز به صورت رندومی به عمل آمد، متاسفانه 5 دانش آموز به مواد مخدر آلوده بودند و این به معنای این است که باید در سطح دانش آموزی اقدامات مهمی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: اگر همراهی همه دستگاه‌های متولی برای مبارزه با مواد مخدر باشد، طی سه سال آینده می‌توان اقدامات بسیار مفیدی انجام داد تا قزوین شهری عاری از اعتیاد شود.
کرمی همچنین درباره طرح ویژه برای صنایع گفت: در حال حاضر متوسط آمار کارگران معتاد استان قزوین از متوسط کشور بالاتر است بنابراین باید بیشتر در این زمینه کار کرد.
وی ادامه داد: طی طرحی که برای صنایع درنظر گرفته شده است با تشکیل کارگاه‌های گروهی می‌توان آمار معتادین این حوزه را به شدت کاهش داد و این طرح پیش ازین در شرکت نفیس نخ اجرا شده است.
این مسئول دادستانی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم برای معتادینی که پاک شده‌اند، ایجاد اشتغال است که در این زمینه باید همه دستگاه‌ها احساسات مسئولیت کنند و این افراد را برای اشتغال به مراکز مختلف معرفی کنند.
در ادامه این جلسه علی فرخ زاد، معاون عمرانی استانداری قزوین ابراز کرد: اگر اطلاع رسانی درستی انجام شود، برای تامین بسیاری از امکانات جهت مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر می‌توان از خیرین استفاده کرد.
وی تاکید کرد: خواسته‌ها و موارد مطرح شده در جلسه امروز، مواردی است که می‌توان با استفاده از توان اداری دستگاه‌های متولی مبارزه با مواد مخدر برطرف کرد.
فرخ زاد یادآور شد: در حال حاضر در بخش روستایی استانداری تسهیلاتی برای اشتغال زایی در نظر گرفته شده که می‎توان از همین تسهیلات برای اشتغال افراد رها شده از مواد مخدر استفاده کرد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان