۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز با جدیت در حال پیگیری است
کد خبر: ۲۲۳۳۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین:

واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز با جدیت در حال پیگیری است

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین عنوان کرد: بیش از نیمی از گوسفند و بزهای موجود در روستاهای شهرستان قزوین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.

واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز با جدیت در حال پیگیری است
دکتر عیسی غیاث یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت:بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی در دام است که قابل انتقال به انسان نیست.

وی در ادامه افزود: علایم بیماری تب برفکی در دام شامل تب بالا، ایجاد تاول‌هایی در دهان، پستان و سم دام‌ها است که در اثر ترکیدگی ایجاد زخم دردناکی نموده و کاهش اشتها و لاغری، کاهش شیر و لنگش از علایم بالینی بارز بیماری است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: در این بیماری شیوع تا بیش از 90 درصد و تلفات پایین است، اما نکته مهم در مورد این بیماری بروز خسارات سنگین مالی در اثر افت شدید تولید دام می‌باشد همانند اکثر بیماری‌های ویروسی در این بیماری نیز درمان خاصی وجود ندارد و بهترین راه درمان، پیشگیری از بروز بیماری واکسینه کردن دام‌های سالم است.

وی همچنین از پیگیری طرح واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز تا پوشش کامل آن در حداقل زمان ممکن خبر داد.

دکتر یزدی اذعان کرد: از آغاز این طرح تاکنون بیش از نیمی از گوسفند و بزهای موجود در روستاهای شهرستان قزوین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند و این امر تا پوشش کامل واکسیناسیون مذکور ادامه خواهد داشت.

این مسئول در پایان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون درپیشگیری از شیوع بیماری در دام از دامداران درخواست کرد؛ نهایت همکاری را با اکیپ های واکسیناسیون اعزامی اداره دامپزشکی برای پوشش هرچه بیشتر واکسیناسیون مذکور انجام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان