۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خیرین مدرسه‌ساز از ظرفیت‌های معنوی و مادی مهم استان هستند
کد خبر: ۲۲۳۲۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ساعت: ۸:۴۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

خیرین مدرسه‌ساز از ظرفیت‌های معنوی و مادی مهم استان هستند

استاندار قزوین با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز از ظرفیت‌های معنوی و مادی مهم جامعه ما هستند، گفت: نیازهای مختلفی در جامعه احساس می‌شود که نقش خیرین در کنار دولت برای رفع موانع و حل مشکلات بسیار مهم است.

خیرین مدرسه‌ساز از ظرفیت‌های معنوی و مادی مهم استان هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین شب گذشته(شنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

فریدون همتی استاندار قزوین در این جلسه با تشکر از حضور فعال خیران در امر مدرسه سازی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز از ظرفیت‌های معنوی و مادی مهم جامعه ما هستند و باید با ترویج این امر خداپسندانه در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی تلاش کرد.

وی با اشاره به اهمیت تبیین دینی و اعتقادی مدرسه سازی در جامعه افزود: دولت‌ها با توجه به منایع مالی محدودی که در اختیار دارند قادر به رسیدگی به همه مسائل و مشکلات و تامین نیازهای جامعه با منابع دولتی نیستند به ویژه در شرایط کنونی که با کمبود منابع مالی نیز مواجه هستند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: نیازهای مختلفی در جامعه احساس می‌شود که نقش خیرین در کنار دولت برای رفع موانع و حل مشکلات بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: نقش خیران به عنوان یک منبع عظیم مادی و معنوی در حوزه‌های بهداشتی، احداث مساجد و مدارس و توسعه سایر بخش‌ها همواره برجسته بوده است.

همتی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در راستای توسعه فرهنگ مشارکت در امر مدرسه سازی گفت: هر چقدر که بتوانیم در طول سال زمینه ترغیب و تشویق مردم را با برنامه‌های صدا و سیما و پرداختن رسانه‌ها در امر مدرسه سازی فراهم کنیم بدون شک بهتر می‌توان از این ظرفیت عظیم برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به جامعه استفاده مطلوبی کرد.

وی عنوان کرد: حضور خیران نعمت بزرگی است و امیدواریم که با کمک یکدیگر بیش از گذشته بتوانیم بخشی از مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش را رفع کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: مسئولان مربوطه برآوردی از میزان نیاز پروژه‌های نیمه تمام مدرسه سازی داشته باشند تا اقدامات لازم برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه‌ها صورت گیرد.

فعالیت 8 مرکز یادگیری محلی در استان

در ادامه رضا طاهرخانی سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: مهارت آموزی و کاهش هزینه‌های اجتماعی از جمله اهداف اصلی سوادآموزی است که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در امر سوادآموزی افزود: سوادآموزی استان در حال حاضر با 4 ارگان اداره پست، بهزیستی، شورای اسلامی شهر و زندان‌ها همکاری جدی دارد.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: شناسایی و جذب سوادآموزان فقط مختص آموزش و پرورش نیست بلکه برای ریشه کنی بی سوادی همه دستگاه‌های اجرایی که دارای جامعه هدف خاصی هستند باید همکاری جدی در شناسایی بی‌سوادان داشته باشند.

طاهرخانی با اشاره به اینکه سوادآموزی افراد 10 تا 49 ساله بی‌سواد و یا کم‌سواد از وظایف آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: شناسایی، جذب و آموزش باکیفیت افراد کم‌سواد در اولویت برنامه‌‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت 8 مرکز یادگیری محلی عنوان کرد: براساس آمارها در حال حاضر 7120 نفر بی‌سواد و کم‌سواد در استان قزوین تحت پوشش سازمان سواد‌آموزی هستند.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان