۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کمک ۷ میلیارد تومانی خیرین از ابتدای سال/ ۳۰ پروژه نیمه‌کاره در استان وجود دارد
کد خبر: ۲۲۳۲۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ساعت: ۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز قزوین اعلام کرد:

کمک ۷ میلیارد تومانی خیرین از ابتدای سال/ ۳۰ پروژه نیمه‌کاره در استان وجود دارد

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین با اشاره به کمک ۷ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سال جاری گفت: حدود ۳۰ پروژه نیمه‌کاره در استان به دلیل نبود بودجه به کندی پیش می‌روند که نیاز به تامین اعتبار فوری دارند.

کمک ۷ میلیارد تومانی خیرین از ابتدای سال/ ۳۰ پروژه نیمه‌کاره در استان وجود دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین شب گذشته(شنبه) با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، فریدون همتی استاندار قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، عسگر علی جوانبخت مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و جمعی دیگر از مسئولان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی ارمغان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین سال 1377 به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردمی در حوزه مدرسه سازی تشکیل شد و در حال حاضر 9 نفر اعضای هیئت مدیره هستند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد این مجمع افزود: تعداد کل پروژه‌های مشارکتی از سال 92 تاکنون 60 پروژه با زیربنای 45 هزار مترمربع و شامل 390 کلاس درس با ارزش 50 میلیارد تومان بوده که عملیاتی شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین خاطرنشان کرد: از این تعداد 24 مدرسه خیری به وسعت 750 متر و با زیربنای 18200 مترمربع می‌باشد که شامل 160 کلاس درس با مبلغ 21 میلیارد تومان است که با احتساب زمین، ساختمان و بناها به 30 میلیارد تومان می‌رسد.

وی عنوان کرد: از سال 92 تا 95 به طور متوسط ماهیانه یک مدرسه 5 کلاسه با زیربنای 500 مترمربع آماده و تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

ارمغان تصریح کرد: تعهدات خیرین مدرسه ساز در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در سال 92 در حدود 16 میلیارد تومان بود که 70 درصد آن تحقق پیدا کرد.

نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سال آینده برگزار می‌شود
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین بیان کرد: در جشنواره هفدهم که در سال 93 برگزار شد میزان تعهدات خیرین 14 میلیارد تومان بود که 75 درصد آن تحقق یافت و از 12 میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه ساز در جشنواره هجدهم نیز 75 درصد تحقق پیدا کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز نیز سال آینده در تاریخ 31 فروردین یا 3 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

ارمغان تصریح کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون کمک خیرین 7 میلیارد تومان بوده در حالیکه میزان پرداخت دولتی فقط 2 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و این کسری پرداخت مشکلات زیادی را به وجود آورده به طوریکه موجب کندی پیشرفت پروژه‌ها شده و گله مندی خیرین را به دنبال داشته است که در نهایت ما در جذب خیرین با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه هرگونه اختصاص مالی جهت تکمیل پروژه‌ها باعث جذب بیشتر خیرین و افزایش کمک‌های مالی آنها می‌شود از استاندار قزوین تقاضا داریم که دستور فرمایند تا نسبت به تامین مالی سهم دولت، اقدام عاجل صورت گیرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین در پایان گفت: حدود 30 پروژه نیمه‌کاره در استان به دلیل نبود بودجه به کندی پیش می‌روند که نیاز به تامین اعتبار فوری دارند.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان