۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین همایش تقدیر از دانش‌آموزان برتر علمی استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۲۲۸۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۹ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان؛

همایش تقدیر از دانش‌آموزان برتر علمی استان قزوین برگزار شد

با حضور مسئولان استانی همایش تقدیر از ۲۵۵ دانش‌آموز برتر علمی و ۴۵ دبیر و مدیر مدارس برتر دوره دوم متوسطه استان قزوین برگزار شد.

همایش تقدیر از دانش‌آموزان برتر علمی استان قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در همایش استانی تقدیر از دانش‌آموزان برتر علمی، دبیران، مدیران و مدارس برتر دوره دوم متوسطه استان قزوین که در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز در کشور و مجلس در شروع هر کاری مشخص می‌شود که زیربنای همه مسائل، انجام کار فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: در بحث محیط زیست، آب، آلاینده‌ها، فرار مغزها و بحث‌های مختلفی که در سطح کشور مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد ضرورت پرداختن به مباحث فرهنگی کاملا روشن است اما اهمیت این موضوع آنطور که شایسته است لمس نشده تا در زمینه مباحثی که مربوط به فرهنگ جامعه است، سرمایه‌گذاری لازم انجام شود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری هرگونه تخصیص بودجه و اعتبار در حوزه آموزش و پرورش، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی عنوان کرد: امروز که پایه رشد و توسعه جوامع بر اساس منابع انسانی فرهیخته و دانشمند استوار است باید بیش از پیش به این موضوع توجه و دقت داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه که هم‌اکنون در حال بررسی و تصویب است پس از رفاه اجتماعی که نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان در بودجه کل کشور برای این امر پیش بینی شده است خوشبختانه جهت حرکت به سمت توجه به آموزش، پژوهش، تحقیقات، فرهنگ و در یک معنای کلی بر آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی برای همه امور می‌باشد.

وی تصریح کرد: در آموزش پرورش به حق علاوه بر بحث آموزش، اهمیت و تاکید جدی‌ای نیز به بحث پرورش شده چراکه معتقدیم آموزش و پرورش همراه هم هستند و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اهتمام ما این است که با وجود همه تنگناهای مالی موجود، برای پیشرفت و اعتلای کشور و آموزش و پرورش، جهت گیری‌ها به سمت امور فرهنگی باشد چون این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در سال جاری نیز که با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است طلیعه آن توجه به فرهنگ است و این موضوع در صدر همه مباحث قرار دارد که باید در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

وی در پایان با تشکر از تلاش مجاهدانه فرهنگیان در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در مجلس در جهت گیری برنامه ششم توسعه در راستای ارتقاء سطح کیفی آموزش و پرورش و معیشت فرهنگیان تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در این همایش از 255 دانش‌آموز برتر و 45 نفر از دبیران و مدیران برتر دوره دوم متوسطه استان تقدیر شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان