۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین متأسفانه برخی مسئولان هنوز عمق خسارات "فتنه ۸۸"را درک نکرده‌اند
کد خبر: ۲۲۲۸۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۹ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین در دیدار معاون وزیر ارشاد:

متأسفانه برخی مسئولان هنوز عمق خسارات "فتنه ۸۸"را درک نکرده‌اند

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر فتنه ۸۸ با حضور با بصیرت مردم خاموش نمی‌شد، دچار خسارت‌های به مراتب بیشتر از سوریه و عراق می‌شدیم، متأسفانه برخی از مسئولان حقیقت این معنا را درک نکرده‌اند.

متأسفانه برخی مسئولان هنوز عمق خسارات "فتنه ۸۸"را درک نکرده‌اند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای علی‌اصغر کاراندیش‌، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت موضوع 9 دی اشاره کرد و افزود: 9 دی روز بسیار مهم و سرنوشت‌سازی بود چرا که در این روز امت و ملت ما از عهده امتحان مهمی برآمدند.

وی تصریح کرد: امروز که فتنه داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری را مشاهده می‌کنیم در می‌یابیم که اگر فتنه 88 با حضور با بصیرت مردم خاموش نمی‌شد، دچار خسارت‌های به مراتب بیشتر از سوریه و عراق می‌شدیم.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: متأسفانه برخی از مسئولان حقیقت این معنا را درک نکرده‌اند و علائم این ناباوری در ارتباط آن‌ها با سران فتنه و شرکت در جلسات آن‌ها به خوبی قابل مشاهده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همه مردم از هر مذهب و آئینی باید در امنیت و آرامش باشند و بروز فتنه در کشور این امنیت و آرامش را به مخاطره می‌اندازد.

وی با اشاره به مبانی دینی در خصوص آسیب‌هایی که فتنه برای جوامع بشری به همراه دارد، یادآور شد: خداوند فرموده فتنه از قتل شدیدتر است. تفسیر این معنا را در ایام فتنه 88 مشاهده کردیم که در آن توهین به نوامیس مردم، اهانت به مقدسات و قتل دیده شد.

 عابدینی افزود: فتنه 88 یک روزه به وجود نیامد بلکه کارهای تبلیغی بسیار زیادی انجام شد تا در نهایت منجر به فتنه شد.

امام‌جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ترویج فرهنگ دینی در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: ترویج فرهنگ دینی یکی از رسالت‌های ارشاد است و توجه بیش از پیش به این رسالت، امنیت ملی را مستحکم‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به میزان اثرگذاری ابزارهای مختلف انتقال فرهنگ، یادآور شد: ضروری است در حوزه‌های مختلف فرهنگی فعالیت داشته باشیم اما نکته مسلّم این است که سطح هر حوزه متفاوت است و توجه به حوزه قرآنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به سابقه دینی و ملی مردم ایران، یادآور شد: مردم ما پیش از اسلام هم از فرهنگ دینی و ملی بالایی برخوردار بودند و به واسطه برخورداری از این فرهنگ بالا بود که اسلام را با آغوش باز پذیرفتند.

عابدینی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ره‌آورد همه انبیاء و اولیاء الهی است، تأکید کرد: کشور ما از عنصر ولایت و امامت برخوردار است و این مهم ما را در مسیر عزت و اقتدار قرار داده است.

آقای علی‌اصغر کاراندیش‌، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ابتدای این دیدار رشد فضائل اخلاقی و دینی و ترویج اندیشه‌های امام و رهبری را یکی از رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد معرفی کرد.

وی تولید محتوا و انتقال مسائل دینی و ملی به مخاطبان را از دیگر اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد معرفی کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان