۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کسب کیفی‌ترین نتایج قبولی کنکور در سال جاری
کد خبر: ۲۲۲۸۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۹ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد:

کسب کیفی‌ترین نتایج قبولی کنکور در سال جاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال استان قزوین در قبولی کنکور، کیفی‌ترین نتایج را طی دو دهه گذشته به خود اختصاص داده است.

کسب کیفی‌ترین نتایج قبولی کنکور در سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش استانی تقدیر از دانش‌آموزان برتر علمی، کنکور، جشنواره خوارزمی، المپیاد علمی و همچنین دبیران، مدیران و مدارس برتر دوره متوسطه استان قزوین پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) با حضور جمعی از مسئولان استانی و با شرکت 300 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم با گرامیداشت حماسه نه دی اظهار کرد: ۹ دی روز بصیرت و روزی بود که مردم به عشق امام حسین(ع) و دفاع از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی فارغ از هر گروه و جریان سیاسی در صحنه حضور یافتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معیار توسعه یافتگی هر کشوری منوط به توسعه علمی آن جامعه است، افزود: امروز مهمترین مولفه قدرتمندی هر نظام و حاکمیتی، اقتدار و توانایی علمی است.

نخبگان و برگزیدگان علمی در خط مقدم توسعه علمی قرار دارند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: تولید علم و دانش موتور متحرک و مایه نشاط و پویایی هر جامعه‌ای به شمار می‌آید و نخبگان و برگزیدگان علمی در خط مقدم توسعه علمی قرار دارند.

وی دانش‌آموزان نخبه و برگزیده علمی را بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش استان ذکر کرد و گفت: دانش‌آموزان و نخبگان علمی اسباب توسعه کشور و شریان حیاتی جامعه‌اند که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های بین المللی به اهتزاز در می‌آورند.

این مسئول عنوان کرد: اگر به دنبال ارتقای جایگاه استان در همه شاخصه‌ها هستیم باید به افراد برجسته علمی استان توجه کنیم چراکه توسعه فرهنگی، صنعتی و اقتصادی استان منوط به حضور و فعالیت این افراد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خطاب به دانش‌آموزان موفق حاضر در مراسم بیان کرد: شما سرآمدان آموزش و پرورش استان و الگوی سایر دانش‌آموزان هم سن و سال خود هستید بنابراین با انتقال رمز موفقیت خود به سایرین در افزایش سطح علمی دیگر دوستان خود تلاش کنید.

دانش‌آموزان در کنار مباحث علمی برای تقویت روحیه معنوی تلاش کنند
وی ادامه داد: در کنار توفیقات فراوانی که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور حاصل شده است، مشکلات و کمبودهایی نیز وجود دارد که کلید رفع مشکلات و راه توسعه و پیشرفت روزافزون کشور توجه به دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده علمی است زیرا تحول عظیمی را در هرجامعه‌ای به وجود می‌آورند.

قاسمی بیان کرد: دانش‌آموزان باید در کنار کسب مهارت‌های علمی و شکوفا کردن استعدادهای ذاتی، موفقیت در کنکور و المپیادهای علمی و مسابقات ملی و بین المللی، با توکل بر خدای متعال برای تقویت روحیه معنوی و تربیت دینی خود بکوشند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های مالی اقدامات مطلوبی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده است که البته ظرفیت استان بیش از این است و ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب جایگاه استان را در زمینه‎‌های مختلف در کشور ارتقاء دهیم.

این مسئول با اشاره به توسعه اردوگاه شهید بابایی قزوین گفت: در طرح جامع اردوگاه شهید بابایی لازم است تا در کنار بحث تفریحی و رفاهی، فضایی را نیز به عنوان پارک علم و فناوری دانش‌آموزان در نظر بگیریم که این امر نیازمند مساعدت مسئولین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امسال استان قزوین در قبولی کنکور، کیفی‌ترین نتایج در طول 19 سال اخیر یعنی از سال 76 تاکنون را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان