۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کمپین ملی غذای سالم در قزوین راه‌اندازی شد
کد خبر: ۲۲۲۸۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۹ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

با هدف ترویج رژیم غذایی سالم؛

کمپین ملی غذای سالم در قزوین راه‌اندازی شد

کمپین ملی غذای سالم در قزوین با هدف ترویج رژیم غذایی سالم در بین دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان راه‌اندازی شد.

کمپین ملی غذای سالم در قزوین راه‌اندازی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، عین اله صادقی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز(پنج‌شنبه) در جلسه این اداره با اشاره به اهمیت تغذیه سالم اظهار کرد: کمپین ملی غذای سالم با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و روان و آموزش پزشکی ایجاد شده است.

وی افزود: این کمپین با هدف ترویج رژیم غذایی سالم در بین دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان راه‌اندازی شده است.

معاون تریت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از گستردگی جامعه مخاطبان بسیاری برخوردار است، لذا آموزش و پرورش در ترویج استفاده از رژیم غذایی سالم نقش بسزایی دارد.

صادقی تصریح کرد: در خصوص کمپین ملی غذای سالم، 7 کلید رژیم غذایی سالم در قالب پوستر طراحی شده است و در این پوسترها شعارهایی از قبیل مصرف میوه، سبزیجات، لبنیات و حبوبات و نیز کاهش مصرف مواد قندی، نمک و چربی و روغن گنجانده شده است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر 7 پوستر کلید رژیم غذایی سالم، 3 پوستر نیز شامل ایمنی غذا در مدارس، بسیج آموزشی غذای سالم و میان وعده‌های ناسالم طراحی شده است که در حوزه آموزش و پرورش مورد استفاده و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: در تمامی پوسترهای طراحی شده، پیام‌های بهداشتی با موضوعاتی از قبیل رژیم غذایی مناسب و نامناسب، نکات بهداشتی قبل از تهیه غذا و مصرف آن و میان وعده‌های ناسالم درج شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان