۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آقای وزیر! گورستانی در یک ساعتی تهران، منتظر عکس یادگاری با شماست!
کد خبر: ۲۲۲۷۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۹ ساعت: ۱۰:۷ ↗ لینک کوتاه

قهرمان این روزهای کابینه روحانی و معضل گورخواب‌ها

آقای وزیر! گورستانی در یک ساعتی تهران، منتظر عکس یادگاری با شماست!

وزیری که به ویژه در ماه های اخیر نشان داده هم علاقه مند به درس اخلاق دادن به سیاستمداران و دانشجویان است؛ هم پیشرو حمله به تلویزیون شده؛ هم همچنان حقوق های چند ده میلیونی را ناچیز می داند؛ هم از پالم و محصولات تراریخته حمایت می کند و از همه مهم تر، پیشرو انداختن عکس های یادگاری با هنرمندان در درجه اول و با مردم عادی در درجه دوم است.

آقای وزیر! گورستانی در یک ساعتی تهران، منتظر عکس یادگاری با شماست!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، ماجرای گورخواب‌های گورستان نصیرآباد در اطراف شهر کوچک باغستان در شهرستان شهریار، محمل جدیدی برای تکذیب‌ها و نیز سوءاستفاده‌ها برای مدیران دولتی فراهم کرده است.
 گزارش اول را یک روزنامه دولتی داد؛ اما یک مقام از همین دولت، بخش هایی از آن را تکذیب کرد؛ به طور مثال خوابیدن 4 نفر در یک گور را.

بر اساس این گزارش، گورستان مذکور، 300 گور خالی دارد که از یک ماه پیش حدود 50 کارتن خواب که عمدتا معتاد هستند، برای فرار از سرما، دست کم 20 گور از آنها را اشغال کرده اند. داغ شدن این خبر دردناک در رسانه های اجتماعی باعث شد مسئولان شهرستان، دست به کار شوند و در اولین اقدام با پراکنده کردن گورخواب ها، صورت مسئله را دست کم برای چند روز پاک کنند!

کار به واکنش رییس جمهور هم کشیده شد؛ او البته از درِ "نامه اصغر فرهادی" وارد این حوزه شد تا از این رهگذر، کمی هم از هنرمندان موردنظر خود دلبری کرده باشد؛ روحانی نامه را دردناک خواند اما بیش از آنکه از اقدامی عملی برای رفع این معضل خبر دهد، مانند یک شهروند عادی غیرمسئول و بدون اختیارات، از شنیده هایش گفت: "شنیده بودیم بعضی‌ها از فقر، بیچارگی، اعتیاد کارتن‌خواب هستند و زیر پل‌ها می‌خوابند. قبرخواب را کمتر شنیده بودیم."

اکنون بعید نیست دیگر مدیران ارشد دولتی هم به این موضوع ورود کنند تا خودی نشان دهند؛ اینکه پیگیری مشکل غیر از شهرداری تازه تاسیس باغستان، مربوط به کدام ارگان دولتی می شود، به کنار، اما بعید نیست به زودی واکنش شخصی مانند وزیر بهداشت در این خصوص را شاهد باشیم؛ وزیری که به ویژه در ماه های اخیر نشان داده هم علاقه مند به درس اخلاق دادن به سیاستمداران و دانشجویان است تا جایی که شعارهایشان را خشونت آمیز می داند؛ هم پیشرو حمله به تلویزیون و حتی زیر سوال بردن نظرسنجی هایش شده؛ هم همچنان حقوق های چند ده میلیونی را ناچیز می داند؛ هم از پالم و محصولات تراریخته حمایت می کند؛ هم به معاینه دوره ای سران فتنه می بالد و از همه مهم تر، پیشرو انداختن عکس های یادگاری با هنرمندان – در درجه اول – و با مردم عادی - در درجه دوم – است.

فرقی هم نمی کند این عکس های یادگاری با پرستاران یک بیمارستان باشد؛ با کارگران یک پروژه صنعتی یا در راهپیمایی در هوای پر از ریزگرد خوزستان.

وزیر بهداشت که اخیرا از اختلال رفتاری 26 درصد مردم سخن گفته و پای صداوسیما و ائمه جمعه را هم به آن باز کرده بود، آیا درباره گورخواب‌هایی که مشکلشان بسیار ابتدایی تر از این آمار است، هم جایی در سخنرانی های پرطمطراقش باز کرده؟ آیا آن یارانه ای که وزیر ثروتمند کابینه به دنبال سهم وزارتخانه اش از آن است، اساسا به این گورخواب ها هم ربط پیدا می کند؟ و یا سهم آنها تنها یک عکس یادگاری است در روزهای آینده؟

سلفی وزیر بهداشت در حاشیه دیدار با دانش آموزان شین آبادی
سلفی وزیر بهداشت در حاشیه دیدار با دانش آموزان شین آبادی
عکس یادگاری با مرحوم کیارستمی
عکس یادگاری با مرحوم کیارستمی
عکس یادگاری با کارکنان اورژانس
عکس یادگاری با کارکنان اورژانس
عکس یادگاری با کارگران در بجنورد
عکس یادگاری با کارگران در بجنورد
عکس یادگاری با مردم!
عکس یادگاری با مردم!
عکس یادگاری با تصویر مرحوم بسکی
عکس یادگاری با تصویر مرحوم بسکی
عکس یادگاری با بازیگران نمایش
عکس یادگاری با بازیگران نمایش "سقراط"
عکس یادگاری با خبرنگاران
عکس یادگاری با خبرنگاران
عکس یادگاری با جمعی از بازیگران نامدار کشور
عکس یادگاری با جمعی از بازیگران نامدار کشور
عکس یادگاری با مریم حیدرزاده

عکس یادگاری با مریم حیدرزاده








انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان