۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سونامی سالمندی تا ۲ دهه دیگر/ ۲۵درصد جمعیت کشور تا سال ۱۴۳۰ سالمند می شوند
کد خبر: ۲۲۲۷۴۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سونامی سالمندی تا ۲ دهه دیگر/ ۲۵درصد جمعیت کشور تا سال ۱۴۳۰ سالمند می شوند

رییس انجمن فیزیوتراپی بیان کرد: ۲۵درصد ایران را در سال ۱۴۳۰ سالمندان بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند که ما در کشور کمتر از ۳۰ سال فرصت داریم با پدیده سالمندی مقابله کنیم.

سونامی سالمندی تا ۲ دهه دیگر/ ۲۵درصد جمعیت کشور تا سال ۱۴۳۰ سالمند می شوند
سونامی سالمندی تا 2 دهه دیگر/ 25درصد جمعیت کشور تا سال 1430 سالمند می شوند
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ محمدعلی محسنی رییس انجمن فیزیوتراپی در افتتاحیه هفدهمین سمينار  سراسری " فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات " صبح امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: 

وی بیان کرد: روند تغییر از بیماری های واگیر به سمت غیر واگیر و بحث بی حرکتی که تقریبا به طور جدی تمام جوامع و خصوصا جوامع شرقی را تهدید می کند موضوع مهم است.

محسنی تصریح کرد: شیوع اختلالات عضلانی اسکلتی تمام رده های سنی را درگیر می کند و هیچ گروه شغلی از این عارضه ایمن نیستند و یکی از رشته های جدی که به بازگرداندن حرکت به زندگی هر فرد می تواند نقش اساسی ایفا کند، فیزیوتراپیست ها هستند. 

رییس انجمن فیزیوتراپی بیان کرد:  شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی بالا است و پدیده سالمندی که ما از آن به عنوان یک سونامی یاد می کنیم تا ۲ تا سه دهه دیگر ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۳۰ بیست و پنج درصد ایران را سالمندان بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند و ما در کشور کمتر از ۳۰ سال فرصت داریم با پدیده سالمندی مقابله کنیم و این نشان دهنده اهمیت بالای پدیده سالمندی است که باید برنامه ریزان ما را بیشتر حساس کند.

محسنی عنوان کرد:  اگر  توانبخشی خوب انجام نشود، سرانه سلامت ما هدر خواهد رفت، که باید تصمیمات جدی تری در این زمینه بگیریم، توجه به منابع مالی و انسانی به عنوان انسان سالم منبع توسع پایدار در امر پیشگیری حائز اهمیت است.

رییس انجمن فیزیوتراپی اضافه کرد: طبق آمار ما در کشور ازای هر ۱۰ هزار نفر هفت دهم فیزیوتراپیست داریم که این موضوع نیازمند توجه بوده و نشان دهنده بی توجهی ما به نقش هایی است که در جهان برای فیزیوتراپیست ها قائل هستند.
 
وی تصریح کرد: اگر قرار است کودکانی با ستون فقرات سالم در کشور داشته باشیم باید ببینیم در مهد کودکها و مدارس چه اهرم ها و فشارهایی و ریز فاکتر هایی برای آنها وجود دارد و برای پیشگیری باید از آنجا شروع کنیم.

محسنی یادآور شد: یکی از پرهزینه ترین ناهنجاری ها، اختلالت در حین کار است و آموزش های لازم در زمینه سلامت ستون فقرات و پیشگیری از اختلالات ناشی از آن به این کارمندان حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان