۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ورود رشته های ورزشی در بحث درمان خط قرمز سازمان ‌نظام‌پزشکی
کد خبر: ۲۲۲۷۳۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ورود رشته های ورزشی در بحث درمان خط قرمز سازمان ‌نظام‌پزشکی

معاون سازمان نظام پزشکی گفت: درمان صلاحیت می خواهد و کسانی می توانند طبابت کنند که عضو سازمان نظام ‌پزشکی هستند.

ورود رشته های ورزشی در بحث درمان خط قرمز سازمان ‌نظام‌پزشکی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ محمد جهانگیری معاون سازمان نظام پزشکی در افتتاحیه هفدهمین سمينار سراسری " فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات " که امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه نشر علوم و توسعه زیرساخت ها برگزاری همایش ها و تداوم آنها نشان دهنده داشتن برنامه ریزی و اثبات حرفهایی برای گفتن است.

وی بیان کرد: سلامت ستون فقرات مهم ترین رکنی است که در یک زندگی با کیفیت حائز اهمیت است، یکی از مهم ترین دلایلی که بیشترین از کار افتادگی ها را در حوزه کار داشتیم، موضوع اختلالات ستون فقرات است که این از کار افتادگی ها سبب نداشتن ساعت کار مفید، اتلاف وقت و سرمایه بوده و اثرات شگرفی در بهره وری داشت که متاسفانه ما به آن توجه نداشتیم.

جهانگیری افزود: جامعه فیزیوتراپی ما یکی از متحدترین جوامع کشور است که وظیفه بسیار و سنگینی در این زمینه دارد و باید مردم بیشتر با خدمات انجمن فیزیوتراپی آشنا شوند.

معاون سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: یکی از مسائلی که همه جوامع بشری بر آن تمرکز دارند افزایش میزان اطلاعات عمومی در حوزه های مختلف است تا افراد بتوانند با توجه به شرایط اقتصادی خود انتخاب راحت تری داشته باشند که این اطلاع رسانی باید به صورت بهینه به جامعه ارائه دهنده خدمت و گیرندگان آن به صورت وسیع انجام شود.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی وظیفه جامعه پزشکی است که باید اطلاع رسانی را از جامعه تخصصی شروع کنیم و بعد به دهک های مختلف انتقال دهیم. 

جهانگیری اظهار کرد: در جامعه پزشکی صلاحیت های حرفه ای دچار چالش شده و ارائه خدمات سلامت ما که جزو مقدس ترین توفیقات است در بعضی جهات درگیر تجارت شده، همچنین کسانی که در حوزه خود نمی توانند فعالیت کنند به این حرفه ورود کرده اند. 

معاون سازمان نظام پزشکی بیان کرد: درمان صلاحیت می خواهد و کسانی می توانند طبابت کنند که عضو سازمان نظام ‌پزشکی هستند، ما درجامعه پزشکی نباید به صورت انفرادی وارد مسائل دفاعی شویم و باید به صورت متحد و منسجم این کار را انجام دهیم. 

وی اضافه کرد: ورود رشته های ورزشی در بحث درمان خط قرمز سازمان ‌نظام‌پزشکی است که متاسفانه برخی در حوزه فیزوتراپی و درمان وارد شده اند که این موضوع در حال پیگیری است تا از این اتفاقات پیشگیری شده و صلاحیت براساس مبانی علمی و مهارتی انجام شود.

جهانگیری تصریح کرد: دانشجویان باید بر موضوع اقتصاد سلامت بررسی بیشتری داشته و در ارائه بهینه خدمات به خصوص درحوزه تکنولوژی روز یعنی روش های بهینه درمان توجه داشته و مهارت های خود را ارائه دهند.

معاون سازمان نظام پزشکی در خصوص طرح تحول سلامت اظهار داشت: ماحق نداریم خود را تخریب کنیم، حوزه سلامت بعد از سالها توانست اولویت خود را تغییر دهد و باری از دوش مردم بردارد.

وی تصریح کرد: مردم ما در شهرستان ها برای یک درمان بستری دچار مشکلات عدیده ای می شدند و تا قبل از طرح تحول مردم 37 درصد از هزینه بستری را از جیب می دادند که الان‌ این رقم 6 درصد رسیده است.

جهانگیری با بیان اینکه جامعه پزشکی امروز پیشرو در علم، ادب و مرجعیت است، یادآور شد: امروز آنهایی که جامعه پزشکی را هدف گرفته اند عزیز ترین فرزندان و فرهیختگان این مملکت یعنی تمدن و فرهنگ ما را هدف گرفته اند که وظیفه سازمان نطام پزشکی است حمایت ها را ادر این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان