۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ثبت نام بيش از سه هزار نفر در فراخوان ملی اعتباربخشی
کد خبر: ۲۲۲۶۸۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ثبت نام بيش از سه هزار نفر در فراخوان ملی اعتباربخشی

معاون فنی اداره کل نظارت و اعتباربخشی از ثبت نام بيش از سه هزار نفر در فراخوان ملی ارزياب اعتباربخشی خبر داد.

ثبت نام بيش از سه هزار نفر در فراخوان ملی اعتباربخشی
ثبت نام بيش از سه هزار نفر در فراخوان ملی اعتباربخشیعسگری، معاون فنی اداره کل نظارت و اعتباربخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ هدف اصلی اعتباربخشي را تعالی و ارتقا کیفیت خدمات به واسطه ی طراحی مدل های اجرایي و افق کیفی دانست و گفت: اين اقدام توسط افراد حرفه ای و ارزیاب ها  كه به بیمارستان ها اعزام مي کنیم، صورت مى گيرد. این افراد نه تنها به عنوان بازرس بلکه به عنوان راهنما و مشاور رییس بیمارستان در کنار بیمارستان  هستند .

وى افزود: چون تعرفه ی بیمارستان به درجه ی اعتباربخشی وابسته می شود، ما موظفیم امتیازبخشی هم داشته باشیم.از طرفي تلاش کرده ایم اعتبار بخشی درسال جدید عملگرا ، واقعی و به نفع مردم باشد و ارزیاب های اعتباربخشی در دو سرفصل باعمده مباحث عمومی و پایه ای ارزیابی حرفه ای و اختصاصی اعتباربخشی آموزش ببينند.

عسگرى اظهار داشت: ارزیاب حرفه ای باید با یک نگاه کلی گرا با استفاده از یک تفکر نقادانه و هوشمند بر پایه برنامه ریزی معین و از پیش تعیین شده و باسرعت عمل بالا و تاب آوری قابل قبول در محیطهای ارزیابی حاضر شود.

وى ادامه داد: همانطورکه انتظار می رود یک ارزیاب حرفه ای در اعتباربخشی پس از حضورش دربیمارستان بايد به عنوان یک فرد آگاه به امور اجرایی و فنی بیمارستان حاضر شود. 

از همين رو از اساتید بنامی درحوزه ی علوم انسانی و مدیریت برای آموزش دوره عمومی استفاده کردیم. 

وى با اشاره به ضرورت توجه به نيازهاي آموزشي افراد ارزياب گفت: درتمام  دوره ها نیازهای آموزشی این افراد به لحاظ شخصیتی، رفتاری، فکری و مهارت های فنی استخراج و بر اساس آن ها برنامه های آموزشی اختصاصی هم درنظرگرفته شد. برای دوره های اختصاصی اساتید دانشگاه ها، مدرسین، نویسندگان و کارشناسان هر پنل اعتبار بخشی که نویسندگان اصلی استانداردها هستند آموزش ارزیابان را به عهده دارند.

عسگرى بيان كرد: دوره ی آموزشی ارزیابان اعتباربخشی براساس توصیه ها و الزامات انجمن بین المللی ایسکوا طراحی شده است. این آموزش ها به معنی یک آموزش مقطعی نیست و به طور مستمر ادامه پیدا میکند، اما برای ورود به جمع ارزیابان حرفه ای قطعا ،افراد همچنان درفرآیند فراگیری قرار مى گيرند.

وى با اشاره به صدور گواهینامه درپایان ارزیابی افزود: بعد از این پیچ وخم ها افرادی که موفق به اخذ گواهینامه شده اند افراد بسیار شایسته ای هستند چراكه از فیلترها و آزمون های متعدد رد شده اند.

وى از فراخواني ملي خبرداد و عنوان كرد: بیش از سه هزار نفر از سراسر کشور ثبت نام کردند که در این مقطع  600 نفر وارد دوره آموزشی شدند. که تا کنون با 400 نفر هماهنگی شده از بین 400 نفر در دو مقطع، 360 نفر وارد دوره های آموزشی می شوند. همچنين۴۰ نفر با توجه به  شرایط اولیه از گروه حذف شدند.

وى يادآور شد:پس از گذراندن آزمون ها و دوره های مختلف وارد مرحله ارزیابی در عرصه خواهند شد که در آن مرحله آنچه را در کلاس آموخته اند در بیمارستان ها تمرین می کنند.البته در بین ارزیاب ها، ارزیاب های حرفه ای هم از سال های قبل حضور دارند با این حال همه آنها وارد این دوره ی آموزشی تخصصی شده اند.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان