۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ساخت سر ساکشن چند منظوره و یکبار مصرف به همت پژوهشگران ایرانی
کد خبر: ۲۲۲۶۷۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ساخت سر ساکشن چند منظوره و یکبار مصرف به همت پژوهشگران ایرانی

سرپرست دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی ایران از موفقیت مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی، در تولید نخستین سرساکشن یک بار مصرف با کمترین هزینه خبر داد.

ساخت سر ساکشن چند منظوره و یکبار مصرف به همت پژوهشگران ایرانی
سید کامران کامروا دبیرشورا و سرپرست دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران‌ سرپرست در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با اشاره به موفقیت پژوهشگران مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در اختراع و تولید نخستین سرساکشن های یک بار مصرف با اتکا به دانش بومی و هم سطح با داده های علمی روز دنیا اظهار کرد: این محصول پژوهشی هم اکنون با کسب گواهی اختراع طی سال جاری، سرانجام وارد بازار تجهیزات پزشکی کشورمان شد. 

وی تاکید کرد: سر ساکشن های معمول و مصرفی در اغلب مطب ها و مراکز درمانی عموما از نوع فلزی یا چند بار مصرف استفاده می شد که احتمال انتقال عفونت یا بیماری های ویروسی را نیز داشت، در حالی که سر ساکشن یک بار مصرف کنونی علاوه بر از بین بردن چنین احتمالاتی، به علت داشتن انعطاف و قابلیت تنظیم در هر مرحله از ساکشن را بدون وارد کردن کوچکترین عارضه یا آسیبی به بیمار دارد. 

سرپرست دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران‌ با اشاره به هزینه پایین سر ساکشن های یک بار مصرف تولید داخل گفت: سرساکشن های وارداتی علاوه بر قیمت بیشتر، قابلیت تنظیم را ندارند درحالیکه نوع داخلی آن را می توان در هر مرحله از ساکشن، شکل خاص و مورد نیاز را بدای سهولت کار در آن اعمال کرد. 

کامروا اظهار داشت: با ورود سرساکشن یک بار مصرف در بازار به عنوان یکی از مهمترین ملزومات مصرفی در تجهیزات پزشکی، قابلیت تولید 500 تا 1میلیون عدد را در سال داریم زیرا این محصول به منظور ساکشن خون، عفونت و سایر مزایای آن، در بیشتر جراحی های و تقریبا در اغلب رشته های تخصصی کاربرد مهمی دارد. 

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان