۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فتنه ۸۸ هزینه‌های سنگینی را به کشور تحمیل کرد
کد خبر: ۲۲۲۵۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۸ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

سفیرسابق ایران در چین:

فتنه ۸۸ هزینه‌های سنگینی را به کشور تحمیل کرد

سفیر پیشین ایران در چین با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری کلان دشمن برای کودتای انتخاباتی در سال۸۸ ناکام ماند گفت:دشمنان به دنبال دوقطبی‌‌سازی در انتخابات آینده هستند.

 فتنه ۸۸ هزینه‌های سنگینی را به کشور تحمیل کرد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، جواد منصوری سفیر پیشین ایران در چین اشاره به روز بصیرت اظهار کرد: دولت‌های معارض با جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به اشکال مختلفی برای مقابله، تضعیف نظام و در نهایت سقوط جمهوری اسلامی طرح‌های بسیار زیادی را به اجرا درآوردند.

وی افزود: دشمنان هیچگاه در نقشه‌های خود موفق نشدند و حتی می‌توانیم بگوییم که شاید بسیاری از این توطئه‌ها زمینه ساز تقویت بیشتر و ثبات پایه‌های نیرومند جمهوری اسلامی ایران شده است.

این کارشناس سیاسی تشریح کرد: قدرت‌های بزرگ پس از اینکه در چند کشور آسیایی و حتی در اروپای شرقی موفق به پیروزی‌هایی در کودتاهای انتخاباتی و به عبارتی برپایی انقلاب رنگین و یا انقلاب مخملین شدند، در صدد برآمدند تا این مدل حرکت را در کشور ایران هم به اجرا درآورند .

اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: بر اساس ذهنیت و اطلاعاتی که به آن‌ها داده شده بود، دشمنان فکر می‌کردند نیروهای مردمی و انقلابی توان مقابله با ماجراجویی‌ها و اغتشاشات خیابانی را ندارند و می‌توانند با بازی‌های انتخاباتی و طرح مسئله تقلب و همچنین به راه انداختن حرکت‌های اعتراضی، نظام را با مشکل روبرو نمایند.

وجود رهبری و ولایت فقیه در ایران یک پدیده منحصر به فرد است

وی با بیان اینکه دشمنان متوجه نبودند شرایط ایران بسیار متفاوت از کشورهای دیگر است، ادامه داد: آگاهی‌های مردم ایران به گونه‌‎ای است که به سرعت متوجه توطئه می‌شوند و به راحتی تسلیم نقشه‌ها و برنامه‌های کودتاهای رسانه‌ای و انتخاباتی نمی‌شوند.

سفیر پیشین ایران در چین تاکید کرد: علاوه بر همه این‌ها، وجود رهبری و ولایت فقیه در ایران کاملا یک پدیده منحصر به فردی است که می‌تواند بسیاری از معادلات دشمن را بر هم بزند و این امر شاید برای ما یک امر شناخته شده و عادی باشد اما برای دیگران که معمولا با فرمول‌های متداول سیاسی کار می‌کنند کاملا ناشناخته است.

این کارشناس سیاسی استدلال کرد: دشمنان ولایت فقیه را مانند یکی از رهبران احزاب در نظر می‌گیرند و به این دلیل تصور می‌کردند که به راحتی می‌توانند نقشه‌های خود را در ایران به اجرا در آورند که البته نه در سال ۷۷ و نه در سال ۸۸ نتوانستند موفق شوند.

وی یادآور شد: شاید بتوان گفت بالاترین نقش در صحنه اجرا بر عهده انگلیس بود چراکه در تهران سفارتخانه و همچنین شبکه‌های نفوذی و اطلاعاتی داشت.

منصوری بیان کرد: انگلیس با منابعی که در دستگاه‌های حکومتی، گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی داشت، توانست فرصت تسلیم سازی و نفوذ در بخش‌های تصمیم گیرنده نظام را ایجاد نماید.

آمریکا و انگلیس دچار اشتباهات محاسباتی در ایران شدند

وی افزود: آمریکا و انگلیس تصور می‌کردند که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های نفوذی خود و همچنین دیپلماسی عمومی رسانه‌ای یعنی (بی بی سی) می‌توانند صحنه سیاسی ایران را آشفته نمایند.

سفیر سابق ایران در چین در ادامه گفت: اما غافل از اینکه ایران دارای شبکه بسیار گسترده‌ای از نهادهای مردمی همچون نمازهای جمعه، جلسات و حوزه‌های علمیه و تشکل‌هایی همانند بسیج است که به راحتی تسلیم اینگونه توطئه‌ها که کشورهای دیگر را زمین‌گیر کرده است نمی‌شود.

وی تصریح کرد: انسجام و بصیرت تشکل‌های مردمی و انقلابی موجب شد تا نقشه دشمنان در ایران ناکام بماند و با شکست روبه رو شود و سرمایه گذاری بسیار سنگین دشمن برای کودتای انتخاباتی نتوانست به نتیجه برسد.

منصوری اذعان داشت: در واقع قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا و انگلیس فریب عده‌ای از افراد در داخل را خوردند که به آن‌ها گزارش غلطی از آماده بودن شرایط داخلی کشور برای ایجاد تحول داده بودند.

این کارشناس روابط بین الملل اضافه کرد: پس از مدتی آمریکا و انگلیس اعتراف کردند که در ایران دچار اشتباهات محاسباتی شده و به نتیجه نرسیده‌اند.

وی توضیح داد: واقعیت این است که فتنه ۸۸ چند ماه بی ثباتی را بر جامعه ایران تحمیل و خسارت مادی قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرد و یک تبلیغات بسیار سنگینی در دنیا بر ضد جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت.

معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: شاید باور این مسئله برای دنیا ساده نباشد که جمهوری اسلامی ایران توانست از این واقعه که یک تهدید بزرگ برای آن به شمار میرفت به عنوان یک فرصت و تجربه برای تقویت امنیت و ثبات کشور استفاده کند.

منصوری ابراز کرد: امروز با توجه به شرایط جدید در سطح منطقه و جهان، به جرات می‌توانیم بگوییم که وضعیت ما نسبت به سال ۸۸ در دفاع از امنیت، موجودیت و تمامیت عرضی کشور به مراتب ارتقاء یافته است.

وی عنوان کرد: در واقع یکی از آثار و تبعات فتنه ۸۸ این بود که کلیه دستگاه‌های کشور متوجه شدند باید به نوآوری، جدیت و انسجام در شیوه‌ها و روش‌های مقابله با نفوذ دشمن دست پیدا کنند که امروز این اتفاق افتاده و ما نتیجه آن را با اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه شاهد هستیم.

سفیر اسبق ایران در پاکستان خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران انواع تحریم‌ها و تبلیغات سوء در دنیا به راه افتاد و درواقع مسئله تحریم برای کشور ما پدیده جدیدی نبود.

دشمنان در حال کلید زدن نوعی دوقطبی و بهم‌‎ریختگی انتخاباتی در سال ۹۶ هستند

اولین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: دشمنان تصور می کردند که اگر میزان تحریم‌ها را افزایش دهند جمهوری اسلامی ایران تسلیم خواهد شد و یا اینکه مردم آمادگی پیوستن به جریان‌های معاند را پیدا می‌کنند که عملا چنین اتفاقی نیفتاد.

وی بیان کرد: آمریکا، انگلیس و دیگر قدرت‌های بزرگ در سال ۸۸ این تصور را داشتند با تصویب قطعنامه‌های تحریم علیه ایران و از طرفی دو قطبی شدن سیاسی کشور، می توانند زمینه را برای آشفته کردن و به هم ریختین نظام فراهم کند.

سفیر پیشین ایران در چین مطرح کرد: دشمنان هنوز هم برای انتخابات ۹۶ برنامه‌ریزی می‌کنند و تصورشان این است که مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر می‌تواند تبدیل به یک تغییرات سیاسی و اجتماعی شود.

وی افزود: از این رو فکر کردند که انتخابات فرصتی مناسب برای فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران است و به این دلیل است که رییس سازمان سیا می‌گوید؛ امیدواریم در انتخابات آینده ایران باز هم میانه رو‌ها روی کار بیایند.

این کارشناس سیاسی در پایان تاکید کرد: دشمنان قصد نوعی دوقطبی و بهم ریختگی در انتخابات را در حال کلید زدن هستند و اینجاست که مسئولین کشور حتما باید مسئولیت خود را بشناسند و متوجه توطئه دشمن باشند.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان