۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اتفاق جالب و کم نظیری که استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر رقم زدند +عکس
کد خبر: ۲۲۲۴۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۷ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مقایسه جایگاه سرخابی ها؛

اتفاق جالب و کم نظیری که استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر رقم زدند +عکس

شرایط مشابه و معکوس استقلال و پرسپولیس در پایان نیم فصل در مقایسه با شرایط مشابه فصل گذشته از نکات جالب توجه لیگ برتر است که شاید تا سالها این اتفاق رخ ندهد.

اتفاق جالب و کم نظیری که استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر رقم زدند +عکس
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، با پایان نیم فصل اول لیگ برتر ایران (دیدار ماشین سازی و سایپا برگزار نشده) پرسپولیس با کسب 9 برد و 5 مساوی و تنها یک باخت و با 32 امتیاز بالاتر از تراکتورسازی صدرنشین شد.
 
استقلال هم که فراز و نشیب زیادی داشت با اختلاف 10 امتیازی نسبت به پرسپولیس با کسب 5 برد، 7 مساوی و 3 باخت با 22 امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفت.
 
مرور روند حرکتی استقلال و پرسپولیس در نیم فصل و مقایسه جایگاه این دو تیم در نیم فصل مشابه لیگ پانزدهم موید یک مطلب است و آن اینکه دو تیم شرایط معکوسی را تجربه کردند؛ به عبارتی پرسپولیسی که امسال قهرمان نیم فصل شد در طول 15 هفته هیچگاه از جمع 3 تیم اول جدول پایین نیامد و استقلال که رده پانزدهم را هم تجربه کرد هیچگاه نتوانست بالاتر از رتبه پنجم بیاید.
 
جایگاه پرسپولیس و استقلال در طول نیم فصل اول
 
 
 
اما بررسی نیم فصل اول لیگ پانزدهم نتایج جالبی درخصوص هر دو تیم به ما می دهد؛ استقلالی که در پایان نیم فصل نایب قهرمان شد به جز یک هفته همواره در جمع 3 تیم اول بود و تنها در پایان هفته سوم رده چهارم را تجربه کرد، رتبه ای که نیم فصل امسال هرگز به آن نرسید!
 
پرسپولیس هم که دو هفته قعر جدول را تجربه کرد در پایان نیم فصل اول لیگ گذشته به رده چهارم جدول رده بندی رسید، رتبه ای که هیچ گاه در فصل جاری به آن نرسید و همواره بالاتر از آن حرکت کرد.
 
 جایگاه پرسپولیس و استقلال در طول فصل لیگ پانزدهم

 
 
در فصل گذشته استقلال که با اختلاف 5 امتیازی نسبت به پرسپولیس به نایب قهرمانی نیم فصل رسید در نهایت با 5 امتیاز کمتر از پرسپولیس به رتبه سوم بسنده کرد. پرسپولیس هم که با 25 امتیاز در رده چهارم نیم فصل لیگ گذشته را به پایان رسانده بود در نهایت با 57 امتیاز و به خاطر تفاضل گل از قهرمانی بازماند و به نایب قهرمانی لیگ پانزدهم رسید.
 
حال باید منتظر ماند و دید در پایان لیگ شانزدهم دو تیم محبوب پایتخت چه جایگاهی را به دست خواهند آورد؟




انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان