۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تجلی انقلاب اسلامی در قزوین ۷ دی ماه بود/ بهای خون شهدا ایجاد وحدت است
کد خبر: ۲۲۲۳۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۷ ساعت: ۸:۲۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان:

تجلی انقلاب اسلامی در قزوین ۷ دی ماه بود/ بهای خون شهدا ایجاد وحدت است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه تجلی انقلاب اسلامی در قزوین ۷ دی ماه سال ۵۷ بود، اذعان کرد: خلق این روز از افتخارات ما است که باید همیشه از آن یاد کرده تا به فراموشی سپرده نشود.

تجلی انقلاب اسلامی در قزوین ۷ دی ماه بود/ بهای خون شهدا  ایجاد وحدت است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، به مناسبت سالروز قیام مردم قزوین علیه رژیم شاهنشاهی، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای 7 دی ماه سال 57 قزوین در جریان پیروزی انقلاب اسلامی شب گذشته(دوشنبه) با حضور مسئولان، مردم شهیدپرور قزوین و خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مسجد توحید برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: 7 دی، 11 دی و 15 خرداد روزهای ایام‌الله در تاریخ انقلاب اسلامی هستند که بایستی اهمیت آنها به قشرهای مختلف مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم روزهای ایام‌الله که سرنوشت کشور ما را رقم زدند، از یاد مردم برود، افزود: برگزاری مراسم‌هایی مانند بزرگداشت شهدای 7 دی ماه 57 می‌تواند خاطره‌یشهدای این روز را همیشه در اذعان مردم زنده نگه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: برخی از انسان‌ها که گفتند آفریدگار ما فقط خداست و بر حرف خود پافشاری کرده و ایستادند و حتی در این راه شکنجه و زندانی شدند، افرادی مومن، شجاع و باتقوا بودند.

وی با اشاره به اینکه شهدا در جاری ساختن احکام الهی در جامعه برابر رژیم شاهنشاهی ایستادند، گفت: آنها با اعتقادات دینی که داشتند در برابر همه‌ سختی‌ها و مشقت‌ها ایستادگی کردند تا بتوانند این رژیم را سرنگون کنند و با داشتن روحیه‌ی ایثار و شهادت توانستند به هدف بزرگ خود دست یابند.

وی با اشاره به واقعه‌ 7 دی ماه سال 57 گفت: در این روز مردم قزوین با دست خالی در برابر توپ و تانک دشمنان ایستادگی کردند تا ثابت کنند در تثبیت و تحکیم انقلاب اسلامی مصمم هستند که یاد و خاطره‌ آنها را گرامی می‌داریم.

امام جمعه‌ قزوین با بیان اینکه تجلی انقلاب اسلامی در قزوین 7 دی ماه سال 57 بود، افزود: خلق این روز از افتخارات ما است که باید همیشه از آن یاد کرده تا به فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به اینکه مردم با تجمع در کوچه‌ها و خیابان‌ پادگان در سال 57، مبارزه با ظلم و ستم را شروع کرده و سپس با حضور در هشت سال دفاع مقدس برابر دشمنان مبارزه کردند، گفت: امروز رزمندگان اسلام مرز مبارزه با مستکبرین را به خارج از مرزهای ایران به یمن، سوریه، بحرین و عراق بردند و در برابر آنها می‌جنگند.

عابدینی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در جنگ کردن با دشمنان هیچ وقت خسته نشدند، افزود: آنها ترس و اندوه را در دل‌شان راه ندادند و همیشه استوار و محکم با مستکبرین مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه بهای خون شهدا وحدت و یکپارچگی اسلام است، گفت: شهیدان تربیت شده مکتب عاشورا، پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) بودند و توانستند با دادن جان خود ارزش‌های دینی را در جامعه جاری کنند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی پراکندگی، اختلاف، آشفتگی و بی‌برنامگی بود، گفت: امام خمینی(س) با رهبری مدبرانه خود وحدت، نظم و اتحاد را در بین مسلمانان ایجاد کرد به طوری که با هیچ طوفانی از بین نمی‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: وحدتی که امروز در جامعه است، ایجاد جنگ‌ها، نیرنگ‌ها، تهاجم‌های فرهنگی و تحریم‌ها نمی‌تواند آن را از بین ببرند.

وی گفت: آینده اسلام برچیده شدن بساط ظلم و آماده‌سازی برای ظهور منجی بشریت امام زمان(عج) است و روز به روز نیز در جهان قدرتمند خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان