۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین معوقات و حق بیمه ۵ ماهه ما پرداخت نشد/ منتظر عملی شدن وعده‌های آقای استاندار هستیم
کد خبر: ۲۲۲۲۸۷ نویسنده: حنانه امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۶ ساعت: ۱۳:۴۶ ↗ لینک کوتاه

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین:

معوقات و حق بیمه ۵ ماهه ما پرداخت نشد/ منتظر عملی شدن وعده‌های آقای استاندار هستیم

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین با اشاره به اینکه معوقات و حق بیمه ۵ ماهه ما پرداخت نشده است، بیان کردند: آقای استاندار باید وعده هفته قبل خود که سلب صلاحیت از مالکین فعلی این کارخانه بود را عملی کند.

معوقات و حق بیمه ۵ ماهه ما پرداخت نشد/ منتظر عملی شدن وعده‌های آقای استاندار هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، شركت كنتور سازي ايران تنها شركت سازنده انواع كنتورهاي برق در ايران است كه در سال 1347با مشاركت وزارت نيرو، بانك صنعت و معدن، شركت سازنده آ.ا.گ اينترنشنال و سازمان گسترش مالكيت واحدهاي توليدي در شهر صنعتي البرز قزوين تاسيس شد.
بهره برداري از كارخانه در سال 1350 با توليد 100000دستگاه آغاز شد. اين شركت از سال 1382 با انعقاد قرارداد با شركت آكتاريس گام مهمي به سوي توليد كنتورهاي الكترونيكي برداشته است.

جشن خودکفایی ملی در کنتورسازی قزوین برگزار شد

سال 91 شاهد بودیم که با افتتاح هفت طرح توسعه و تولید لامپ کم مصرف و کنتورهای هوشمند و دیجیتال جشن خودکفایی تولید این محصولات در شرکت کنتورسازی ایران در شهر صنعتی البرز قزوین برگزار کرد.
اما این شرکت که از تولیدکننده‌های بزرگ در حوزه انواع كنتورهاي برق است یک سالی می‌باشد که دچار مشکلات فراوانی شده و خط تولیدهای آن نیز طی یک سال جاری تعطیل شده است.
کارگران این شرکت طی ماه‌های گذشته مقابل این شرکت در شهرصنعتی البرز تجمعات اعتراض آمیز برگزار کردند و خواهان پرداخت معوقات کارگری خود بودند.

اخطار استاندار قزوین به مدیران شرکت کنتورسازی:

معوقه حقوق کارگران پرداخت نشود سلب صلاحیت می‌شوید

با انتشار خبر اعتراض کارگران این شرکت، همتی استاندار قزوین با خطاب قرار دادن مدیران این شرکت در 24 آذرماه سال جاری گفت که مدیران شرکت کنتورسازی در قزوین یک هفته فرصت دارند وضعیت تولید، معوقه حقوق کارگران را مشخص کنند در غیر این صورت سلب صلاحیت می‌شوند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین:

مطالبات کارگران کنتورسازی تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود

همچنین پس از سخنان استاندار قزوین منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین 30 آذرماه در جلسه بررسی مشکلات شرکت‌های تولیدی استان با اشاره به مشکلات شرکت کنتورسازی عنوان کرد: پرداخت چهارماه حقوق و مزایای کارگران اولویت اول مدیریت ارشد استان است که در این خصوص مقرر شد مسئولین شرکت ظرف چند روز آینده و حداکثر تا پایان هفته نسبت به پرداخت دوماه از مطالبات و معوقات کارگران اقدام کنند.

اما امروز با گذشت زمان تعیین وقت استاندار قزوین و معاون اقتصادی وی هنوز مطالبات پنج ماهه کارگران شرکت کنتورسازی ایران پرداخت نشده است و کارگران این شرکت برای چندمین بار از ظهر امروز(دوشنبه) مقابل استانداری قزوین تجمع کرده‌اند.

تعدادی از این کارگران که 26 سال سابقه دارند به خبرنگار اجتماعی صبح قزوین می‌گویند: این شرکت از سال 47 راه اندازی شده است و هم اکنون حدود 400 کارگر دارد؛ شرایط امروز ما با گذشته تفاوتی نکرده است و طبق صحبت‌های آقای استاندار در جلسه 24 آذر قرار بود دو ماه حقوق ما پرداخت شود اما تا این لحظه انجام نشده و مجموع معوقات ما 5 ماه شده است.

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین در ادامه افزود: مشکلات این کارخانه بر کسی پوشیده نیست، توقف خط تولید، بیکاری، بی پولی کارگران و وعده‌های بی اساس مدیرعامل شرکت مبنی بر راه اندازی خطوط تولید، معوقات کارگری، پیمانکاری از جمله این موارد است.

این کارگران با بیان اینکه مسئولان به داد کارگران مظلوم این کارخانه و کل صنعت برسند، اذعان کردند: حقوق همه 400 نفر پرداخت نشده است و در این مدت تعدادی از کارگران اخراج شده‌اند، مدیران شرکت کنتورسازی می‌گویند معادل 400 هزار قطعه ساخت کنتور در گمرک وجود دارد و در حال ترخیص آن هستیم تا خط تولید را مجددا راه اندازی کنیم اما تا به امروز این وعده‌ها اجرایی نشده است.

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین بیان کردند: اکثرا نیروهای شرکت قراردادی هستند، 90 درصد قراردادی و 10 درصد استخدام؛ این شرکت از سال 86 طبق اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد. کنتورسازی 5 سالن تولید دارد و لامپ کم مصرف هم که به رسا نور معروف است زیر مجموعه کنتورسازی می‌باشد.

این کارگران معترض افزودند: آقای استاندار باید وعده هفته قبل خود که سلب صلاحیت از مالکین فعلی این کارخانه بود را عملی کند، این شرکت در زمان دولتی سالی 1400000 دستگاه کنتور هم تولید کرده است اما هم اکنون یک درصد ظرفیت اصلی خود در سال تولید ندارد.

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین با اشاره به مشکلات این شرکت اذعان کردند: طی سال جاری همه کارگران و مدیران سرکار حضور دارند؛ اما به دلیل عدم تولید همه بیکار هستند، گاز شرکت به دلیل بدهی قطع شده و آب و برق هم در شرف قطع شدن است.

این کارگران ادامه دادند: سال گذشته نیز شرکت همین مشکلات را داشت و اعتراض‌ها آخر سال 94 نتیجه داد و در اواخر خرداد 95 بدهی‌های معوق، حقوق و دستمزد و بیمه کارکنان مربوط به سال 94 را تسویه کردند، امروز نیز 5 ماهه حقوق و بیمه کارکنان کنتورسازی و 9 ماهه حقوق و بیمه کارکنان رسا نور مربوط به سال 95 پرداخت نشده است.

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین در پایان گفتند: به دلیل بدهی‌های سنگین شرکت کنتورسازی، دفترچه‌های بیمه کارکنان از طرف تامین اجتماعی تمدید نشده است و کارگران و خانواده‌های آنها برای سلامت خود با مشکلات حادی روبرو هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان