۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کسری مخازن آب استان در شرایط خشکسالی ۳۶۰ میلیون مترمکعب است
کد خبر: ۲۲۲۲۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۶ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

کسری مخازن آب استان در شرایط خشکسالی ۳۶۰ میلیون مترمکعب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: کسری مخزن آب در شرایط خشکسالی ۳۶۰ میلیون متر مکعب است که برای رسیدن به این میزان فاصله زیادی داریم .

کسری مخازن آب استان در شرایط خشکسالی ۳۶۰ میلیون مترمکعب است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حمیدپویا، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین صبح امروز(دوشنبه) در جلسه دفتر مشترک همکاری‌های آب و جهاد کشاورزی که با حضور علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران این دو دستگاه اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای از گسترش همکاری های دو جانبه برای رسیدن به اهداف مشترک در مصرف بهینه منابع آب استقبال می کند.

وی گفت : رسیدن به یک نقطه مشترک بین جهاد کشاورزی و آب منطقه ای  راهگشای بسیاری از مشکلات آب کشاورزی خواهد بود .

پویا تصریح کرد : تعادل بخشی سفره های آبی زیر زمینی با  قدرت ،  با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام می شود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: از ابتدای مهرماه 93 تاکنون ؛ 150 دستگاه ادوات حفاری توقیف شده و یک هزار و 510 چاه غیر مجاز مسدود شده است .

 پویا افزود: در پی این اقدام تاکنون 217 میلیون متر مکعب صرفه جویی  در منابع آبی  استان انجام شده است .

وی ابراز کرد: با جلوگیری از  اضافه برداشت  در  224 مورد  از چاههای کشاورزی  بیش از 42 میلیون مترمکعب صرفه جویی صورت گرفته است .

پویا تصریح کرد: جمع صرفه جویی انجام شده از اقدامات مختلف در راستای تعادل بخشی سفر های زیر زمینی  باعث صرفه جویی  288 میلیون متر مکعب منابع آبی استان شده است .

این مقام مسئول اظهار کرد: کسری مخزن در شرایط خشکسالی 360 میلیون متر مکعب است که برای رسیدن به این میزان فاصله زیادی داریم .

پویا خاطر نشان کرد : از سال 93 افت سفره های یک و نیم متر بوده که با اقدامات انجام شده امسال این اتفاق به 85 سانتی متر رسید .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت : جلسه مشترک بین دو دستگاه جهاد کشاورزی و آب منطه ای برای حل مشکلات و موانع موحود در مدیریت منابع مصرف آب است .

پویا در پایان خاطر نشان کرد: انتظار این است که بحث های کارشناسی در جلسات به ثمر بنشیند و با اجرایی کردن این تصمیمات در جهت توسعه بخش کشاورزی گام برداریم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان