۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۷ آغاز شد
کد خبر: ۲۲۲۲۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۶ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

امروز؛

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۷ آغاز شد

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۷ از دقایقی پیش با رمز یا قمر بنی هاشم (ع) آغاز شد.

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۷ آغاز شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مرحله اول رزمایش مشترک قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام «مدافعان آسمان ولایت 77» صبح امروز با اعلام رمز یا قمر بنی هاشم (ع) توسط امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در منطقه عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور آغاز شد.

شلیک موشک شلمچه از سامانه مرصاد


این رزمایش با هدف ایجاد هماهنگی بین عناصر عملیاتی پدافند هوایی (اعم از ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح)، گسترش و جابجایی سریع انواع سامانه ها و تجهیزات شامل سامانه های راداری، موشکی، توپخانه ای، ارتباطی، جنگالی، شنود الکترونیکی و ارتباطی تحت کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه کنترل و فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در کمترین زمان ممکن انجام شده و رکورد جدیدی در جابجایی های تاکتیکی نیروهای مسلح به ثبت رسید.

در این رزمایش سراسری و مشترک، یگان‌های پدافند هوایی ارتش، سپاه (نیروهای هوافضای سپاه) یگان کنترل عملیاتی نداجا، توپخانه‌های ارتش و سپاه، یگان‌هایی از بسیج و نیروی انتظامی و همچنین جنگنده‌های F4 نیروی هوایی ارتش مشارکت خواهند داشت.

همچنین، در این رزمایش بیش از 1000 نقطه دفاعی و بیش از 17 هزار نفر از پرسنل کادر و وظیفه نیروهای مسلح به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشارکت دارند. همچنین برای انتقال تجربه به جوانان به‌صورت کاملاً عملی، قرارگاهی پیش‌بینی شده که قرارگاه حضرت علی اکبر(ع) نام دارد که در این قرارگاه جوانانی با سن خدمتی زیر 15 سال این فرصت را خواهند داشت که در مرحله تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور داشته و در تست‌های سرد و گرم انواع سلاح‌ها به‌صورت مستقل مشارکت کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان