۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آماده‌باش ۲۸ پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر برای طرح نجات زمستانه
کد خبر: ۲۲۲۲۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۶ ساعت: ۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون جمعیت هلال احمر قزوین عنوان کرد

آماده‌باش ۲۸ پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر برای طرح نجات زمستانه

معاون جمعیت هلال احمر استان از آمادگی کامل نیروهای امدادی هلال‌احمر قزوین برای اجرای طرح امداد‌ و‌نجات زمستانی خبر داد.

 آماده‌باش ۲۸ پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر برای طرح نجات زمستانه
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، حکمت الله هاشمی معاون جمعیت هلال احمر استان قزوین، درخصوص طرح ملی امداد و نجات زمستانه اظهار کرد: این طرح از ۱۷ آذرماه در تمام ارگان‎‌‌ها همزمان در سراسر استان آغاز شده است.

وی افزود: همه ساله در آستانه فصل زمستان تمامی دستگاه‌های مربوطه در امر ارائه خدمات به مردم در سفر تدابیر خاصی را اتخاد می‌کنند تا هموطنان با آرامش خاطر بیشتری نسبت به تردد در جاده‌های کشور اقدام کنند.

هاشمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر همواره در طول سال آماده ارائه خدمات‌دهی به هموطنان در حوادث احتمالی است، ابراز کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعبه‌ها آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان یا هر نوع خدمات امدادی دیگر در محورهای مواصلاتی را دارند.

این مسوول با بیان اینکه ۲۲ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی استان آماده خدمت‌رسانی هستند، عنوان کرد: ۶ پایگاه موقت شامل بالگرد، تیم توانا و واکنش سریع نیز در آماده‌باش کامل برای اجرای طرح زمستانی امداد و نجات و خدمات احتمالی هستند.

معاون جمعیت هلال احمر قزوین با تصریح بر اینکه نیروهای مستقر در جاده فقط مختص رسیدگی به حوادث جاده‌ای هستند، اضافه کرد: نیروها و اکیپ‌های مستقر جاده‌ای همواره موظف به گشت زنی و خدمات رسانی به مسافران هستند.

امدادرسانی به ۵۶۲ نفر در هفته آخر آذرماه

وی در ادامه گفت: تمام پایگاه‌های ثابت و مستقر در جاده‌ها مجهز به امکانات خدمات رسانی از قبیل آمبولانس، محل اسکان و نیورهای امدادی می‌باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سرمای هفته آخر آذرماه ۵۶۲ نفر توسط عوامل امداد و نجات استان در محورهای آوج، قزوین و الموت خدمات رسانی شدند که بیشتر شامل رهاسازی از برف و کولاک بود.

هاشمی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در سفر توصیه کرد: مسافران و در راه ماندگان و شهروندان در صورت بروز هر مشکل می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ تماس برقرار کنند و این سامانه ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان