۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پای دستگاه قضا به دعوای بی‌سابقه دو وزیر باز شد/ پول‌های درمان کجاست؟
کد خبر: ۲۲۲۱۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۵ ساعت: ۱۶:۴۴ ↗ لینک کوتاه

جنگ ربیعی و هاشمی به کجا می‌کشد؟

پای دستگاه قضا به دعوای بی‌سابقه دو وزیر باز شد/ پول‌های درمان کجاست؟

دعوای دو وزارتخانه از انتقادهای وزیر بهداشت آغاز شد. او بارها از وضعیت بیمه ها انتقاد کرده بود تا آنکه آبان ماه امسال، مستقیما وزارت رفاه را هدف گرفت و گفت: "هم اکنون چیزی به عنوان وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی در کشور وجود ندارد."

پای دستگاه قضا به دعوای بی‌سابقه دو وزیر باز شد/ پول‌های درمان کجاست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سخنگوی وزارت بهداشت از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات خواسته است با بررسی پول‌هایی که از حق بیمه کارگران بابت درمان هزینه می‌شود، به جنجال‌های رسانه‌ای پایان دهند.

این درخواست ایرج حریرچی در واکنش به موضع وزارت رفاه که می گوید تمامی پول های دریافتی از حق بیمه کارگران تامین اجتماعی وارد حوزه درمان می شود عنوان شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت گفته: در سال جاری تنها 400 میلیارد تومان از 4300 میلیارد تومان طلب بیمارستان های وزارت بهداشت از تامین اجتماعی پرداخت شده است و اگر بررسی ها و گزارش های سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نشان دهد تمامی 9 بیست و هفتم حق بیمه کارگران بابت درمان هزینه شده است، ما عذرخواهی می کنیم.

پای دستگاه قضا به دعوای بی‌سابقه دو وزیر باز شد/ پول‌های درمان کجاست؟
دعوای دو وزارتخانه از انتقادات وزیر بهداشت آغاز شد. او بارها از وضعیت بیمه ها انتقاد کرده بود تا آنکه آبان ماه امسال، مستقیما وزارت رفاه را هدف گرفت و گفت: "هم اکنون چیزی به عنوان وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی در کشور وجود ندارد."

هاشمی چند روز پیش هم بر شدت این انتقادها افزود و در حمله ای تندتر به این وزارت خانه گفت: ظلم بزرگی دیگری که کرده‌ایم این است که 12 سال پیش سلامت مردم را دست بنگاه اقتصادی دادیم؛ بنابراین سلامت مردم به وزارت رفاه رفت. اسم آن را گذاشتند رفاه و بنده معتقدم حیف این اسم است. این وزارت چه چیز برایش مهم است؟ برای او حقوق و سرمایه‌گذاری مهم است و بعد هم می‌گوید حقوق باید به دست کارگران و بازنشستگان برسد زیرا پزشکان وضعیت مالی خوبی دارند و این بدبختی ما شده است.

این هجمه ها سرانجام طاقت علی ربیعی، وزیر کار را به پایان رساند و او در پاسخی تند به همکارش در کابینه، گفت: پول درمان کجا می‌رود برخی می‌گویند پول درمان را سرمایه‌گذاری کردیم که باید بگویم حتی ما پول سرمایه‌گذاری را به بخش درمان پرداخت کردیم. بنده وام گرفتم و شرکت‌ها را گرو گذاشتم و به درمان پرداخت کردم. پس تاکید می‌کنم که تمام پول درمان برای درمان خرج می‌شود و حتی به جای ۲۷.۷ ما ۲۷.۹ پرداخت کرده‌ایم. وقتی می‌گویند پول درمان کجا رفته مانند این است که یکسری آدم فاسد در این وزارتخانه نشسته‌اند. ما پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و بخش خصوصی را آغاز کرده‌ایم که این پروژه بزرگی است و تا پایان سال تمام آن پرداخت می‌شود . قانون به ما گفته است از پولی که به دست می‌آورید پرداخت‌ها را انجام دهید و اگر سهم ما به موقع پرداخت شود حتی پول هم زیادی داریم.

اکنون در اتفاقی بی سابقه یک وزارتخانه از دستگاه قضایی خواسته تا درباره ادعای یک وزارتخانه دیگر تحقیق کند. 

دعوای مقام های ارشد در دولت روحانی البته بی سابقه نیست. همین چندی پیش بود که لفاظی تند ترکان و نعمت زاده علیه یکدیگر که یک طرف آن روی آنتن زنده تلویزیون انجام شده بود، اختلافات در دولت روحانی را علنی تر کرده بود. خود رییس جمهور هم چندی پیش از آن، پس از آنکه علی اکبر صالحی از برخی تنگناها در اجرای برجام گفته بود، به شدت او را مورد انتقاد قرار داد و طوری سخن گفت که رییس سازمان انرژی را متوجه این موضوع کند که درباره مسائل اقتصادی حق اظهارنظر ندارد!




انتهای پیام/1404 

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان