۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تصادفات عابر پیاده در استان دو برابر متوسط کشوری است
کد خبر: ۲۲۲۱۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۵ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرماندهی انتظامی قزوین:

تصادفات عابر پیاده در استان دو برابر متوسط کشوری است

جانشین فرماندهی انتظامی قزوین ابراز کرد: تصادفات عابر پیاده در استان دو برابر متوسط کشوری و چند برابر متوسط جهانی است.

تصادفات عابر پیاده در استان دو برابر متوسط کشوری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سرهنگ سلمان امیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه رییس پلیس راهور قزوین که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در مرکز پلیس راهور برگزار شد، اظهار کرد: تغییرات و جابجایی در سازمان‌ها امری ضروری و بدیهی است و اینگونه جابجایی‌ها مجالی برای بروز استعدادهای افراد است.

وی افزود: آنچه اتفاق می‌افتد در واقع جابجایی شخص است اما سیاست‌ها و راهکارها طبق روال قبلی ادامه می‌یابد و افراد جدید در جهت سرعت بخشیدن به تحقق الویت‌ها بر سرکار می‌آیند.

امیری در این جلسه سرهنگ محمدی، رییس سابق پلیس راهور را یکی از افسران شایسته پرکار و متعهد اعلام کرد و گفت: سرهنگ مهدی محمدی، رییس جدید پلیس راهور از افسران به نام، شایسته، متعهد و مومن در حوزه راهور است و امیدواریم در کار خود موفق در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: خدمت در نظام جمهوری اسلامی عبادت است و اگر به درستی ازوظایف خود برآییم برکات و نعمات زیادی برای ما خواهد داشت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی قزوین ابراز کرد: درحوزه پلیس راهور باید به 3سه موضوع مهم راه، خودرو و راننده توجه ویژه داشت که در حوزه راه انتظار داریم همانند سابق شهرداری و استانداری همکاری لازم را با این پلیس داشته باشند و با احداث پل‌های عابر پیاده، خط کشی‌های معابر و نرده کشی‌های سطح شهر موجب کاهش تصادفات شوند.

وی افزود: در حوزه خودرو معمولا نقص خوردورها در سطح ملی پیگیری می‌شود و پلیس راهور قزوین انتظار می‌رود که نواقص و مشکلات را به مرکز منعکس کرده تا در حوزه ملی بتوان از نظر فکری کمک رسان باشیم.

با کشف حجاب در خودروها برخورد می‌شود

امیری تاکید کرد: در حوزه رانندگان نیز باید کار بیشتری صورت گیرد زیرا این میزان تخلفی که در استان رخ می‌دهد، شایسته نام قزوین نیست و باید به روزی برسیم که پلیس علی رغم شکار دوربین‌ها حتی نتواند یک برگه جریمه ثبت کنند.

وی ابراز کرد: در اعمال قانون پلیس ناگزیر است در برخی موارد با جدیت و قاطعیت برخورد کند چراکه مردم از پلیس انتظار دارند که راه مسیر تردد برای آن‌ها هموار باشد.

وی خبر داد: در استان و شهرستان قزوین تصادفات عابر پیاده تقریبا دو برابر متوسط کشوری است و شاید چند برابر آمار متوسط جهانی باشد و این زنگ خطری است برای همه کسانی که با نیروی انتظامی تعامل دارند.

امیری در ادامه گفت: ما در این حوزه بیشترین انتظار را از شهرداری و اداره برق و تمام ادرات مرتبط داریم که در این خصوص با پلیس همکاری کنند تا آمار بسیار بالای فوتی‌های عابرین پیاده کاهش یابد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: انتظار بر این است که با موتور سواران متخلف قاطعانه برخورد شود و این موضوع یکی از مطالبات مردمی است که باید جدی پیگیری شود.

وی عنوان کرد: در برخی خودروها کشف حجاب صورت می‌گیرد که البته این موضوع در سطح استان ما بسیار نادر بوده و پلیس اجازه هنجار شکنی در سطح استان‌ و شهرستان‌های قزوین را نمی‌دهد.

در پایان این مراسم با ارائه لوح تقدیر از زحمات سرهنگ محمدرضا محمدی تقدیر و حکم رئیس پلیس راهور قزوین به مهدی محمدی اهدا شد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان