۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پاسخ مثبت ۱۵۰ نویسنده به فراخوان همایش اصحاب قلم
کد خبر: ۲۲۲۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حبیبی در نشست خبری کنگره شهدای قزوین خبر داد:

پاسخ مثبت ۱۵۰ نویسنده به فراخوان همایش اصحاب قلم

حبیبی مسئول کمیته تدوین و پژوهش شهدای قزوین گفت: ۱۵۰ نفر از نویسندگان قزوین، به فراخوان همایش مؤلفان، نویسندگان و اصحاب مطبوعات پاسخ مثبت داده اند.

پاسخ مثبت ۱۵۰ نویسنده به فراخوان همایش اصحاب قلم

به گزارش صبح قزوین: جعفر حبیبی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد کنگره 3000 شهید استان قزوین با هدف پاسداشت و نگه داشتن یاد و خاطره شهدای 8 سال دوران دفاع مقدس و حفظ آثار و انتقال ارزش‌های آنان به نسل‌ حاضر و آینده در اواخر سال 89 آغاز به کار کرد.

حبیبی گفت: در رأس این کنگره شورای سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی قرار دارد که زیر مجموعه آن 12 کمیته می باشد.
همه کمیته‌های ستاد و شورای سیاست‌گذاری کنگره حائز اهمیت و دارای جایگاه رفیعی می باشند.
از جمله آنها، کمیته پژوهش و تدوین است.

وی ادامه داد: اعضای این کمیته را بخش‌هایی از دستگاه‌های اجرایی و اشخاص حقیقی از جمله اداره کل آموزش و پرورش که مسئولیت کمیته را دارد، دانشگاه‌های استان، بنیاد شهید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ایران‌شناسی، تعاونی ناشران، بنیاد حفظ آثار، خانه مطبوعات، بسیج هنرمندان، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صدا و سیما و گروه‌های آزاد فرهنگی و هنری که در زمینه دفاع مقدس و شهدا مشغول فعالیت هستند، اعضای کمیته پژوهش و تدوین را تشکیل می‌دهند.

حبیبی شرح وظایف کمیته پژوهش و تدوین را بررسی و اظهار نظر در زمینه مقالات و اشعار رسیده به ستاد، تدوین کتب، مقالات، آماده‌سازی برای چاپ، بررسی عناوین و محتوای کتاب‌هایی که باید منتشر شود، ترجمه خلاصه زندگی نامه سرداران شهید به چند زبان زنده دنیا دانست و گفت: وقتی وارد این عرصه ها می‌شویم نخستین گام، بررسی تعداد نویسندگان استان و شناسایی آنان می باشد که این اقدام ارزشمند توسط کار گروه‌های کمیته پژوهش و تدوین انجام گرفته است.

مسئول کمیته تدوین و پژوهش قرارگاه کنگره 3000 هزار شهید استان قزوین با بیان اینکه این کمیته تاکنون 16 جلسه برگزار کرده است، که نتیجه این جلسات، مصوبات متعددی در باره چگونگی کار کمیته بوده است، گفت: یکی از اقدامات، شناسایی مؤلفان، نویسندگان، اصحاب قلم و مطبوعات است.
در این راستا150 نفر از اصحاب قلم و مطبوعات شناسایی و برای همکاری با کنگره شهدای استان قزوین دعوت شدند.
انشا الله در گام بعدی، فراهم کردن شرایط لازم برای برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با اصحاب قلم در دستور کار قرار دارد که این امر با برگزاری همایش 22 اسفند ماه سال جاری محقق می‌شود.

 وی هدف از این امر را آشنایی اصحاب قلم با انتظارات ما، پژوهش و تحقیق، تدوین کتب و مقاله و در مجموع در ارتباط با آثار شهدا دانست و اذعان داشت:   قطع یقین پس از این همایش جلسات متعدد تخصصی در این زمینه برگزار می‌کنیم تا بتوانیم به یک گفتمان واحدی دست یابیم که بر اساس آن نوع کار آغاز خواهد شد.

مسئول کمیته تدوین و پژوهش قرارگاه کنگره 3000 هزار شهید استان قزوین افزود: از دیگر وظایف کمیته پژوهش و تدوین می‌توان به تهیه دیوان اشعار سرداران و مجموعه اشعار رسیده به کنگره، درج زندگینامه سرداران شهید در دایرة‌المعارف انقلاب اسلامی، تهیه موضوعات کاری مورد پژوهش، مقالات و مطالب علمی و ارتباط و تعامل با حوزه‌های پژوهشی و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

حبیبی تصریح کرد: امیدواریم پس از این جلسات و مشارکت اصحاب قلم با کنگره سه هزار شهید استان قزوین شاهد پدید آمدن مقالات و کتب متعدد در زمینه شهدا و آثار ارزشمند آنان باشیم که همه این‌ها مقدمه‌ای برای ارایه به ستاد کنگره شهدا است تا بتوانیم نخستین کنگره سرداران و سه هزار شهید استان را برگزار کنیم.

 انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان