۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تولد پسرها در قزوین ۵ درصد بیشتر از دخترهاست
کد خبر: ۲۲۲۰۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۵ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین:

تولد پسرها در قزوین ۵ درصد بیشتر از دخترهاست

مدیرکل اداره ثبت احوال استان قزوین گفت: در مقابل هر صد ولادت دختر تعداد ۱۰۵ ولادت پسر ثبت شده و در مقابل هر صد فوت زنان تعداد ۱۳۲ فوت مردان به ثبت رسیده است .

تولد پسرها در قزوین ۵ درصد بیشتر از دخترهاست
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، محمدصدرا آراسته مدیرکل اداره ثبت احوال استان قزوین گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۶هزار ۵۲۱۱ ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۸هزار و ۴۷۲ نوزاد پسر و ۸ هزار و ۴۹ نوزاد دختر بودند.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد ۴هزار ۴۸۴ نفر در استان فوت کرده اند که از این تعداد ۲هزار و ۵۵۳ نفر مرد و یکهزار و ۹۳۳ زن بوده اند.

کاهش میزان فوت در مقابل تولد در استان

این مسئول تشریح کرد: میزان جنسیت در ولادت و وفات در ۹ ماهه سال ۹۵ بدین صورت است که در مقابل هر صد ولادت دختر تعداد ۱۰۵ ولادت پسر ثبت شده و در مقابل هر صد فوت زنان تعداد ۱۳۲ فوت مردان به ثبت رسیده است.  

آراسته عنوان کرد: میزان ولادت در استان ۱۷/۵ و وفات ۴/۸ است( در مقابل هر یکهزار نفر جمعیت استان ۱۷/۵ واقعه ولادت و در مقابل هر یکهزار نفر جمعیت استان ۴/۸واقعه فوت به ثبت رسیده است).

امیرعلی و فاطمه درصدر نام‌های نوزادان قزوینی

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین افزود: بیشترین اسامی انتخاب شده در ۹ ماهه سال ۹۵ به ترتیب برای پسران امیرعلی، امیر عباس، ابوالفضل، امیر حسین، و محمدطاها و برای دختران فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا و باران بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اگر فردی نام اصلی ائمه اطهار را انتخاب و در شناسنامه وی ثبت شده باشد دیگر نمی‌تواند نام خود را تغییر دهد، گفت: در باقی موارد فراوانی نام ها در ۵ سال اخیر مورد مقایسه قرار می گیرد و در صورتی که نام جدیدی که متقاضی انتخاب کرده دارای فراوانی بیشتری باشد قابل تغییر خواهد بود.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان