۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین منافع باند قدرت، اصلاح طلبان استان قزوین را چهار شَقه کرده است
کد خبر: ۲۲۲۰۰۹ نویسنده: علیرضا عدالت خواه تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۵ ساعت: ۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

منافع باند قدرت، اصلاح طلبان استان قزوین را چهار شَقه کرده است

باند ثروت و قدرت ؛ برخی افراد درسطح استاندار، فرماندار، معاون استاندار، رییس آموزش و پرورش ، شهردار ، رییس دادگاه را روزی هم ائتلاف خود معرفی کرده و روز دیگری علیه آنها به ستیز بر خواسته و آنها را ساقط کردند.

منافع باند قدرت، اصلاح طلبان استان قزوین را چهار شَقه کرده است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، پس از رفتن مرتضی روزبه از ساختمان استانداری، تعادل حاکم در بین اصلاح طلبان استان بهم ریخت. طرفداران باند قدرت و ثروت با سپردن پست‌ها به افراد ناتوان و بعضا کودکان سیاسی، خود را صاحب حق و انتخاب می‌دانند و از قدیم و ندیم بدنبال اجیرسازی و مریدپروری بوده و همیشه سعی داشته تا بیشترین بهره را از سربازان صفحه شطرنج سیاست ببرند و بجای اینکه مدیران را مطیع خدا سازند آنها را مطیع خود می‌سازند.

در بین این افراد کسانی هستند که در قالب پیمانکار بیشترین زد و بند را با برخی مدیران، دهیاران و شهرداران استان دارند و در قالب تعاونی و یا شرکت‌های خصوصی بیشترین کارهای پیمانی به این گروه سپرده می‌شود. افراد سهیم در این گروه تاریخ مصرف کوتاهی دارند و پس از بهره بردار ی لازم در مقطعی، آنها را کنار خواهد گذاشت.

این باند برخی افراد در سطح رییس دادگاه، فرماندار، استاندار، معاون استاندار، رییس آموزش و پرورش، شهردار را روزی هم ائتلاف خود معرفی کرده و روز دیگری علیه آنها به ستیز بر خواسته و آنها را ساقط کردند. این باند چراغ کسی را تا صبح روشن نگه نمی‌دارد!

طیف دوم ضلع انشقاق همان گروه سید ناصر قوامی هستند که دارای ایدئولوژیک و هدف خاصی هستند و برایشان بیشتر اصلاحات سیاسی مدنظر است، هرچند که ادعا می‌کنند بدنبال پست و مقام نیستند اما گویا باند قدرت و ثروت که حاکمیت اختاپوسی بر جو سیاسی استان دارد اجازه عرض اندام به این افراد را نمی‌دهد.

نامه‌های عقیم شده سید ناصر قوامی گواه این واقعیت است زیرا حافظه استان به یاد دارد که قوامی دو نامه به ریییس جمهور نوشت و در آنجا از شیوه مدیریتی دو استاندار آقای روزبه و همتی گلایه نمود و روند اصلاح طلبی در استان را کند دانست.

وی در یک نامه اعتراضی دیگر درباره تغیر رییس سازمان جهاد کشاورزی به استاندار نوشت و متذکر شد که گزینه مورد نظر باند قدرت و ثروت در آستانه بازنشستگی قرار دارد و مناسب این سازمان نیست، اما قدرت نمایی باند هاشمی رفسنجانی و جهانگیری سبب شد قوامی در این قضیه نیز شکست بخورد.

عدم به کارگیری برخی افراد منتسب به قوامی در حالیست که در زمان دولت اصلاحات برخی از آنها مدیرکل و رییس آموزش و پرورش مناطق بودند و در سطح معاون استاندار هم مطرح شدند اما باند قدرت و ثروت هرگز به آنها روی خوش نشان نداد و اخیرا در نشست برخی افراد الموتی با استاندار، آنطور که در شبکه‌های مجازی منتشر شد، فقط بوی کباب قسمت سید ناصر قوامی شده است و کسی حاضر نیست حتی گوشه کباب اعتدال که همان مناصب مدیریتی است را به نزدیکان قوامی بسپارد.

ضلع سوم اصلاح طلبان، شامل سالار قاسمی و برادران وی می‌شود که در بین خواص و رسانه‌ها به کنایه لقب برادران … «همه شاغل » را به خود گرفته اند.

قاسمی‌ها از ابتدای تشکیل ستادهای روحانی در کنار او بودند و خود را میراث دار اصلی او می‌دانند و در محافل خصوصی بیان می‌دارند که باند قدرت و ثروت از ابتداء حسن روحانی را قبول نداشته و بخاطر رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی به ناچار در کنار او قرار گرفته اند.

این گروه بیشتر خود را به مرام و مسلک قوامی نزدیک می‌دانند اما بطور مطلق پیرو او نبوده و با شعار اعتدال برای انتصابات متوصل به لابی‌های پایتخت «نوبخت، نهاوندیان و نجفی » هستند و این گروه بیشترین سهم مدیریتی را از آن خود کرده بودند. اما باند قدرت و ثروت با لابی‌های پنهان که با سران فتنه گر در تهران دارند به دوستان خود هم رحم نکرده و مهره‌های اصلی این باند را از پا درآوردند.

باند قدرت و ثروت که مدعی بود انتخاب مرتضی روزبه استاندار سابق، حاصل نشست اصلاح طلبان در ویلای نجف آباد است و از سوی آنها انتخاب شده را تحمل نکرده و بطور ناجوانمردانه عزل نمودند، آنقدر این عمل باند قدرت و ثروت زشت بود که مرتضی روزبه در مراسم تودیع خود حاضر نشد و مراسم بدون استاندار سابق برگزار شد.

عزل ایوب رحیمی از معاونت سیاسی با فشار از تهران، برکناری مدیرعامل نمایشگاه بین الملل استان، خط و نشان برای برکناری مدیرکل آموزش و پرورش بعلت برخورد با یک معاون اختلاسگر، برخورد با مدیرکل ورزش استان بخاطر داشتن ارتباط با نماینده مجلس شورای اسلامی، بخشی از قدرت نمایی این باند است که با لابی و وارد کردن فشار از بالا در حال اجراست.

فعالین ستاد کروبی در انتخابات

ضلع چهارم اصلاح طلبان استان که خود را وابسته به یکی از نمایندگان مجلس می‌دانند، زمانی اصلاح طلب تند و تیزی بودند و حتی در وصف دولت اصلاحات شعر می‌سرودند، اما مخالفت باند قدرت و ثروت با منتخب آنها برای مجلس هفتم و بیرون کردن برگ برنده آنها ازمجلس سبب شد تا این گروه از اصلاح طلبان از فاز تند و تیز بودن پایین آمده و خود را گروه معتدل و مستقل بنامند.

این گروه علی رغم اینکه توانستند با افراد تاثیرگذار اصولگرا بخاطر حمایت از آنها در انتخابات‌ها ارتباط دوستانه بگیرند اما هیچگاه دیگر حاضر نشدند زیر بلیط اشخاصی بروند که در زمان قدرت آنها را نردبان ترقی خود کردند. این گروه از نظر کثرت در جایگاه بهتری قرار دارند و طیف سالار قاسمی خود را به این گروه از اصلاح طلبان نزدیک تر می‌داند.

جنگ قدرت ادامه دارد!!
در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی فعالین ستاد کروبی در یک «رای» با طیف سالار قاسمی شریک بودند و همین عامل هم سبب شد تا این گروه بتوانند یک برگ برنده داشته باشند؛ اما سوءاستفاده باند قدرت و ثروت از دوستان اصلاح طلب گویا تمامی ندارد.

این گروه با نزدیک کردن خود به طیف سالار قاسمی توانست رای دیگر این گروه را از آن کاندیدای « گمارده » خود کنند اما به محض اینکه به هدف خود رسیدند، ادعا کردند که نه کشکی بوده و نه پشمی!! اینگونه خودخواهی و قدرت طلبی برای سیاسیون استخوان خورد کرده استان بطور کامل روشن است، اما باند قدرت و ثروت با بکارگیری برخی جوانان کم تجربه و تازه به دوران رسیده بعنوان مهره، سعی دارد تا آبروی اندک آنها را هم بر باد دهند.

به عنوان نمونه باند ثروت و قدرت با خط دادن‌های افراطی به نماینده مطیع خود و برخی افراد و مدیران روابط عمومی‌ها برای حمایت از نرگس محمدی ضد انقلاب در حبس، سبب پروند سازی برای دوستان کم تجربه خود شدند. این جوانان با کمترین وعده مثلا گرفتن یک وام و یا سفارش کوچک به بخشدارهای مناطق فریب خورده اند اما افرادی که باند قدرت و ثروت را می‌شناسند کمتر خود را درگیر خواسته‌های زیاده خواه این افراد می‌کنند.

موضع گیری قاطع قوامی
موضع گیری منفعلانه اخیر یکی از گردانندگان باند قدرت و ثروت که گفته است اصلاح طلبان در استان مشکل اساسی ندارند و مشکل ما در حد گلایه است اما خبرهای دریافتی حاکیست که سید ناصر قوامی با اعلام نارضایتی خود از عمل استاندار و مطیع محض دانستن وی از برخی افراد گلایه کرده و بر حمایت خود از برخی نزدیکان سالار تاکید داشته و در جلسه ای از برخی مدیران آموزش وپرورش دفاع کرده است.

نزدیک بودن اندیشه اضلاع دوم و سوم و چهارم با یکدیگر کار باند قدرت و ثروت را سخت کرده است و احتمال اینکه در انتخابات اخیر شورای شهر و ریاست جمهوری سید ناصر قوامی رهبریت اصلاح طلبان استان را در دست بگیرد زیاد است زیرا کارهای بچگانه برخی مدعیان بزرگی طاقت همه گروه‌ها را طاق کرده است.

تذکر به وزیر آموزش پرورش! تذکر به وزیر ورزش و جوانان ! تذکر به وزیر راه نه بخاطر تصادف قطار !! بلکه بعلت فرمانبردار نبودن از سردسته خان‌ها ! برکناری آقای روزبه استاندار، برکناری ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، برکناری حبیبی معاون عمرانی! برکناری مدیر نمایشگاه بین الملی استان! تلاش برای تغییر مدیرکل صنعت! برکناری مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان علی رغم مخالفت قوامی! پیگیری برای جابجایی مدیر ورزش استان ! و ده‌ها مورد دیگر بخشی از زیاده خواهی باند قدرت و ثروت در استان است که موجب ناراحتی اضلاع دوم و سوم و چهارم شده است.

تلاش برای رفع خصومت در دستور کار برخی افراد قرار خواهد گرفت
تجربه نشان داده است که باند ثروت و قدرت در استان هرگاه با مشکلی از این جنس روبرو شده و روزگار بر آنها سخت گرفته با تعدیل خواسته‌های خود و اتخاذ مواضع انفعالی و بعضا با تعریف و تمجید از برخی افراد درصدد جبران برآمده و تا مدت کوتاهی از اهداف خود دوری می‌جویند اما به محض آرام شدن اوضاع و برطرف شدن فشارهای قومی و قبیله ای دوباره بر همان صراط کج خویش، می‌رانند!

جلسه دیدار اخیر باند ثروت و قدرت با یکی از احزاب اصلاح طلب که بیشترین اعضای آن وابسته به طیف سالار قاسمی هستند را باید در این راستا ارزیابی کرد، کارشناسان سیاسی بر این باورند این دیدار تنها حربه خنثی سازی بذر کینه و عداوت نیست، شاید در آینده نزدیک، سفر به روستاهای الموت و دیگر نقاط کردنشین استان را در دستور کار خود قرار بدهند و یا با برجسته سازی و تعریف و تمجید از بزرگان اصلاح طلب استان و با دادن وعده‌های رنگارنگ به برخی افراد، باعث التیام زخم‌هایی شوند که در اثر قدرت طلبی و زیاده خواهی بر تن نحیف دوستان رنجور خود وارد ساخته اند.

اما تاریخ استان شاهد است که منفعت طلبان این باند جز منافع خود و فرزندان خویش اصلا به چیز دیگری فکر نمیکنند.
"علیرضا عدالت خواه"

انتهای پیام/2002
منبع: شهرمینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان