۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ایجاد اشتغال برای ۶ نفر با راه‌اندازی گلخانه/ امسال ۳۰۰ ميليون تومان درآمد كسب كردم
کد خبر: ۲۲۱۹۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۴ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

كارآفرين قزويني مطرح کرد

ایجاد اشتغال برای ۶ نفر با راه‌اندازی گلخانه/ امسال ۳۰۰ ميليون تومان درآمد كسب كردم

كارآفرين قزويني با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۶ نفر گفت: هر سال به دليل وضعيت بد مالي و رکود بازار، ضرر مي‌دادم اما با دريافت تسهيلات از سازمان بسيج سازندگي توانستم به درآمد سالانه ۳۰۰ ميليون تومان برسم.

 ایجاد اشتغال برای ۶ نفر با راه‌اندازی گلخانه/ امسال ۳۰۰ ميليون تومان درآمد كسب كردم
علي آقاعليخاني يكي از بسيجيان و كارآفرينان موفق استان قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از سال 1383 گلخانه را احداث كرده بودم اما متاسفانه به بازدهي خوب دست پيدا نکرده و هر ساله متحمل ضرر مي‌شدم.

وي در ادامه گفت: چند سالي به دنبال تسهيلاتي بودم تا بتوانم به كار خود ادامه دهم تا اينكه از طريق يكي از دوستان با تسهيلات سازمان بسيج سازندگي آشنا شدم و به اين سازمان مراجعه كردم.

این کارآفرین قزوینی افزود: پس از بررسي اين سازمان، در سال 1395 در مرحله اول توانستم مبلغ 30 ميليون تومان تسهيلات دريافت كنم كه توانستم بخشي از گلخانه خود را صنعتي كنم و در مراحل بعدي در مجموع از سازمان بسيج سازندگي مبلغ 90 ميليون تومان وام دريافت كردم.

آقاعليخاني بيان كرد: اين تسهيلات كمك كرد تا دستگاه‌هايي خريداري كرده و به پيشرفت چشمگيري دست یابم به طوریکه طي دو سال اخیر تا به امروز توانسته‌ام تمام قروض خود را پرداخته و به درآمدي ميانگين 300 ميليون تومان برسم كه از اين مبلغ 150 ميليون تومان هزينه و باقيمانده آن سود خالص بود.

وي گفت: در حال حاضر مي‌توان گفت كه به طور ميانگين 6 نفر اشتغالزايي كرده‌ام، که در زمان كاشت 15 نفر و در آماده سازي 3 نفر و در زمان تحويل به مشتريان 6 نفر مشغول به كار هستند.

اين كارآفرين نمونه در‌خصوص مزيت‌هاي مربوط به كشت نشاء مي‌گويد: توليد نشاء مزاياي زيادي دارد، به حدي كه امروزه در اكثر كشورهاي جهان كه از كشاورزي قوي برخوردار هستند، كشاورزان نشاي موردنظر خود را از مراكز توليد نشا تهيه مي‌كنند و خود را درگير خريد بذر و كشت آن نمي‌سازند.

وي اذعان کرد: هدف من از راه‌اندازي اين گلخانه تامين مالي و در درجه‌هاي بعدي، رونق اقتصادي و اشتغالزايي در شهر و استان بوده تا بتوانم به اندازه توان خودم كمكي به اقتصاد كشور باشم.

آقاعليخاني گفت: در حال حاضر محصولات نشاء خود را در استان قزوین و استان‌هاي زنجان و اردبيل ارسال مي‌كنم و در نظر دارم در تمام كشور بتوانم نشاء را ارسال كنم.

وي به وضعيت بد بازار كار براي جوانان اشاره كرد و عنوان کرد: امروزه جوانان بايد به دنبال علم‌اندوزی و كسب تجربه در يك حرفه باشند، چون فضاي علم و حرفه بسيار متفاوت است.

این کارآفرین قزوینی در پایان گفت: فردي كه به دنبال راه اندازي كسب و كار موفق است بايد هم علم به آن كار را دارا باشد و هم تجربه آن را چراکه اين دوبال در كنار هم مي‌تواند موجب راه‌اندازي كسب و كاري موفق شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان