۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین واکنش نتانیاهو به قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت; "شرم آور" است!
کد خبر: ۲۲۱۸۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۴ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در پی تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت؛

واکنش نتانیاهو به قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت; "شرم آور" است!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تصویب قطعنامه ممنوعیت شهرک‌سازی در اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

واکنش نتانیاهو به قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت; "شرم آور" است!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت درخصوص توقف شهرک سازی های این رژیم در اراضی اشغالی را "شرم آور" خواند. نتانیاهو تاکید کرد تل‌آویو به قطعنامه ای که به تصویب 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، پایبند نخواهد بود. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «اسرائیل این قطعنامه شرم آور سازمان ملل را رد می کند و به آن پایبند نخواهد بود.» وی در ادامه مدعی شد: «در حالی که سازمان ملل باید برای جلوگیری از کشتار مردم در سوریه کاری انجام دهد، با بی شرمی تمام به اسرائیل می تازد و اراضی آن را "سرزمین اشغالی" می‌نامد.»

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به تصویب این قطعنامه اظهار کرد: «این قطعنامه ضربه بزرگی به سیاست اسرائیل بود.»

این قطعنامه در حالی به تصویب رسید که آمریکا برخلاف یک سنت دیرینه از وتوی آن در شورای امنیت خودداری کرد. آمریکا پیش از این هرگونه قطعنامه ضد اسرائیلی را در شورای امنیت وتو می کرد.

موضوع شهرک سازی صهیونیست ها یکی از اساسی ترین و جنجالی ترین مشکلات فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی است. طبق قوانین بین المللی، این شهرک سازی ها غیرقانونی است و باید هرچه سریعتر متوقف شوند.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان