۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آیا نقل قول کریمی قدوسی از ظریف بی‌اخلاقی بود؟/ آنچه وزارت خارجه نمی‌گوید
کد خبر: ۲۲۱۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۴ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

بالاخره جلسه محرمانه بود یا فقط اظهارات نقل شده از ظریف "گزینشی" بود؟

آیا نقل قول کریمی قدوسی از ظریف بی‌اخلاقی بود؟/ آنچه وزارت خارجه نمی‌گوید

اگر صحبت های نقل شده در مورد اعتماد به جان کری اشتباه بوده چرا وزارت خارجه به صراحت با انتشار اصل سخنان ظریف، آن را تکذیب نکرده و صرفا بر "گزینشی" بودن آنها تاکید دارد؟

آیا نقل قول کریمی قدوسی از ظریف بی‌اخلاقی بود؟/ آنچه وزارت خارجه نمی‌گوید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اظهارات جواد کریمی قدوسی که به بازگو کردن صحبت های محمدجواد ظریف در جلسه روز 28 آذر در کمیسیون امنیت ملی پرداخته بود، با واکنش وزارت خارجه و برخی نمایندگان مواجه شده است.

کریمی قدوسی گفته بود آقای ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی به اشتباه خود در اعتماد به حرف وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد و تصریح کرد که مسئولیت این اشتباه را می‌پذیرد.

او همچنین از قول ظریف گفته بود: به جان کری بعد از نقض اخیر که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت گفتم: «شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است».

این اظهارات با واکنش هایی از سوی نمایندگان و وزارت خارجه مواجه و معلوم شد که کریمی قدوسی در جلسه مذکور حضور نداشته است.

علیرضا رحیمی اظهارات ظریف را محرمانه دانست و گفت: علیرغم اینکه این جلسه جزو جلسات منظم بود اما کاملاً محرمانه بود و آقای دکتر ظریف تأکید داشت مطالبی که مطرح می‌کنم برای آگاهی بخشی اعضای کمیسیون است.

او همچنین گفت که اظهارات غیرمسئولانه در مورد صحبت‌های آقای ظریف اجحاف به وزیر و همچنین کمیسیون است و یک اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای است زیرا آنچه به نقل از آقای دکتر ظریف مطرح شده کذب محض است و مطلقاً در کمیسیون مطرح نشده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه اما صحبتی از محرمانه بودن جلسه نکرده و درباره کریمی قدوسی گفته است "نامبرده از قضا در آن جلسه حضور نداشتند و نقل قول ایشان از سخنان وزیر امور خارجه کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی است و به منظور بهر ه برداری های خاص تحریر و تنظیم شده است."

قاسمی تاکید کرد: نقل قول های منتشره وارونه جلوه دادن واقعیات و اظهارات وزیر امور خارجه بوده و این ناراستی در بیان و نقل قول با راستی سخنان وزیر امور خارجه در تضاد کامل قرار دارد.


اینکه اظهارات کریمی قدوسی بی اخلاقی بوده یا خیر، به  محرمانه بودن یا نبودن محتوای جلسه بستگی دارد و اگرمحرمانه بوده قطعا پذیرفته نیست که چنین سخنانی به این صورت درج شود. اما آنچه قابل تامل است اینکه وزارت خارجه از اینکه جلسه محرمانه بوده یا نه صحبتی نکرده و صرفا اعتقاد دارد اظهارات بیان شده از قول ظریف، "گزینشی" بوده و به همین دلیل اصل محتوای سخنان او تحریف شده است.

اکنون یک موضوع مغفول مانده و آن اینکه اگر اظهارات کریمی قدوسی گزینشی بوده، چرا وزارت خارجه اصل اظهارات ظریف را بیان نکرده تا ابهامات رفع شوند؟ اگر صحبت های نقل شده در مورد اعتماد به جان کری اشتباه بوده چرا وزارت خارجه به صراحت با انتشار اصل سخنان ظریف، آن را تکذیب نکرده و صرفا بر "گزینشی" بودن آنها تاکید دارد؟




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان