۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش تورم به معنای ارزانی نیست/ در دولت اعتدال کسی نباید احساس شکست کند
کد خبر: ۲۲۱۶۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین:

کاهش تورم به معنای ارزانی نیست/ در دولت اعتدال کسی نباید احساس شکست کند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه کاهش تورم به معنای ارزانی نیست، عنوان کرد: دکتر روحانی رئیس جمهور همه مردم است و در دولت اعتدال کسی نباید احساس شکست کند و همه باید در میدان حضور داشته باشند.

کاهش تورم به معنای ارزانی نیست/ در دولت اعتدال کسی نباید احساس شکست کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه با حضور شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین ظهر امروز (پنج شنبه) در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

شاهرخی در این جلسه ابراز کرد: در این جلسه بنا نداشتم به مسائل سیاسی ورود پیدا کنم؛ زیرا اهمیت و نقش اصحاب رسانه در استان بسیار حائز اهمیت است و خبرنگاران پل ارتباطی مستمر و صریح بین مردم و مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید بین مردم و مدیران اعتماد ایجاد کنند، عنوان کرد: جامعه رسانه ای باید جریان ساز باشد نه به دنبال جریان‌ها راه بیفتد، خبرنگاران باید معضلات را در حوزه‌های مختلف رصد کرده و تشریح کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه افزود: در قانون اساسی ارکان مختلف نظام براساس رأی مردم انتخاب می‌شوند و این موضوع در قوه مجریه و مقننه و رهبری از طریق نمایندگان مردم در مجلس خبرگان برقرار است؛ بنابراین انتخاب گردشی نخبگان برعهده مردم است و مدیریت کشور با انتخاب مردم به صورت گردشی انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی با شعار عقلانیت، اعتدال شفافیت و تدبیر و امید روی کار آمد، اذعان کرد: رئیس جمهور در بین مردم این شعارها را عرضه کرد و این مشی پذیرفته شد و دولت تا به امروز به شعارهای خود پایبند بوده است.

این مسئول با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ابراز کرد: شعار دولت عقلانیت و تدبیر بود و با همین محوریت از ابتدای کار تیمی را برای گفتگو با دنیا انتخاب کرد که افرادی نخبه بودند؛ نباید مسایلی که به نفع ما هست بگوییم و آنچه به نفع ما نیست، نگوییم.

وی ادامه داد: موفقیت بزرگی در مذاکرات هسته‌ای به دست آمده است، اما برخی‌ها نمی‌خواهند این مباحث را ببینند، باید قدرت تحمل شنیدن نظرات مختلف را داشته باشیم تا در فضای باز سیاسی اعتلای استان به دست آید.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین اضافه کرد: ما به جای اینکه به کسی که بدعهدی کرده حمله کنیم دولت را مورد انتقاد قرار می‌دهیم، در این مذاکرات شاهد بودیم فروش نفت ما از یک میلیون بشکه به دومیلیون رسید و گشایش‌های خوبی به دست آمد.

وی گفت: اگر به دنبال توسعه و تحقق اهداف بلند نظام هستیم باید در مواضع سیاسی توجه به بیانات رهبری داشته باشیم، نمی‌دانم چرا عده ای به دنبال این هستند که جلوتر یا عقب تر از رهبری حرکت کنند.

شاهرخی تصریح کرد: اینکه دستاوردهای دولت نادیده گرفته شود و فقط حرف‌هایی مطرح کنیم که یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کند خلاف منویات رهبری است.

وی افزود: دکتر روحانی رئیس جمهور همه مردم است و در دولت اعتدال کسی نباید احساس شکست کند و همه باید در میدان حضور داشته باشند، مشی من ادامه راه دولت است و افراط و تفریط پذیرفته نیست در این دولت همه باید در جهت تحقق اهداف دولت کمک کنند.

این مسئول عنوان کرد: دولت در زمینه معیشتی به مردم وعده کرد اما در فضایی دولت را در دست گرفت که خزانه خالی بود؛ نباید فراموش کرد از جمله برنامه‌های رئیس جمهور نجات اقتصاد بود، دولت تورم 40 درصدی را کاهش داد یعنی روند رشد قیمت را ثابت نگاه داشت زیرا کاهش تورم به معنای ارزانی نیست.

شاهرخی ادامه داد: دولت اعتدال از افراط و تفریط دوری کرده و همه در کنار هم صحبت‌ها را مطرح می‌کنند اما عده ای هنوز به دنبال تفرقه هستند، نادیده گرفتن فعالیت‌های دولت جفا به نظام و ایجاد ناامیدی در جامعه ریشه زدن به نظام است.

وی عنوان کرد: یکی از وعده‌های رئیس جمهور اجرای حقوق شهروندی است، کسی حق ندارد خود را بالاتر از قانون ببیند دولت بر آزادی‌های مدنی و مشروع و سازمان‌های مردم نهاد تاکید دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه جایگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران فضای ارزشمندی است، گفت: امروز عصر ارتباطات است و کسی نمی‌تواند مانع انفجار اطلاعات شود و اطلاعات در لایه‌های اجتماعی پخش می‌شود؛ بازیگران انتشار محتوا نقش کلیدی در جامعه دارند و کمرنگ دیدن این جایگاه توسط اصحاب رسانه و مسئولان خطای جبران ناپذیری است و کوچکترین خلاء را دشمن پُر می‌کند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه قدر خود را بدانند و برای موفقیت و تاثیرگذاری در مسیر اطلاع رسانی دقیق صحیح، هدفمند و با رعایت تقوا حرکت کنند و برای اثبات خود از هر ابزاری استفاده نکنیم.

این مسئول بیان کرد: پاشنه آشیل این نظام مردم هستند و اصحاب رسانه با ایجاد ارتباط مناسب بین مردم و مسئولان می‌تواند در حضور اجتماعی مردم موثر باشند.

وی با بیان اینکه باید زمینه احقاق حق مردم را فراهم کنم، یادآور شد: بنا نداریم که فقط از ما تعریف و تمجید کنید، از نقدهای سازنده حمایت می‌کنیم البته نقد باید در چارچوب ادب و احترام و واقعیت باشد.

شاهرخی اضافه کرد: در طول سه سالی که در لرستان بودم از یک خبرنگار هم شکایت نکردم و پاسخ تندی به نقدها ندادم؛ البته نقد باید سازنده باشد.

وی با بیان اینکه نقدهایی که تیشه به ریشه نظام می‌زنند به نفع هیچ کس نیست، تصریح کرد: هیچ مدیر دولتی یا وابسته به نهاد دولتی بدون هماهنگی با شورای اطلاع رسانی استان حق شکایت از هیچ رسانه ای را ندارد، ما اعتقاد به ازادی مسئولانه داریم.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: باید فرصت برابر برای اصحاب رسانه با سلایق مختلف وجود داشته باشد تا با تعامل و سعه صدر حرف‌های یکدیگر را بشنویم زیرا مردم بهترین قضاوت کننده هستند؛ از افراط و تفریط بپرهیزید.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید ارتباط خوبی با اصحاب رسانه برقرار کنند تا اقدامات انجام شده به اطلاع مردم برسد، از اداره ارشاد برای حمایت از اصحاب رسانه توقع بالایی دارم و برای مطالبه حقوق شما پیگیری جدی می‌کنم.

این مسئول عنوان کرد: باید به عنوان شاخص سیاسی و اجتماعی و فرهنگی شاهد رشد کمی و کیفی رسانه‌ها باشیم.

وی درباره حضور مدیران دولت گذشته در دستگاه‌های اجرایی گفت: مدیری که در دستگاه‌های دولتی فعالیت دارد باید اعتقاد عملی و ذهنی به رأی مردم داشته باشد؛ زیرا باید در مسیری که دولت ترسیم کرده حرکت کند اگر غیر از این شرایط بخواهند عمل کند، نمی‌تواند مدیران خوبی برای دولت باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در پایان بیان کرد: سیاست‌های دولت منطبق بر سیاست‌های نظام است، معنای اعتدال واگذاری اختیارات به طرف مقابل نیست، رفقا را دعوت می‌کنیم برای کمک به مردم با دولت همراهی کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان