۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دست‌های پشت پرده و پنهان مانع استیضاح وزیر راه
کد خبر: ۲۲۱۶۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم تبریز خبر داد:

دست‌های پشت پرده و پنهان مانع استیضاح وزیر راه

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به برخی اختلاف افکنی‌ها در خصوص اینکه فعلا مصلحت و نیازی به استیضاح وزیر راه نیست، گفت: مگر پایمالی خون آن عزیزان و سوختن همشهریانمان در آتش مصلحت بوده ولی برخورد با یک وزیر مصلحت نیست.

دست‌های پشت پرده و پنهان مانع استیضاح وزیر راه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به برخی اختلاف افکنی‌ها در خصوص اینکه فعلا مصلحت و نیازی به استیضاح وزیر راه نیست، گفت: مگر پایمالی خون آن عزیزان و سوختن همشهریانمان در آتش مصلحت بوده ولی برخورد با یک وزیر مصلحت نیست.

محمداسماعیل سعیدی اظهار داشت: در صحن علنی مجلس به رئیس مجلس، هیئت رئیسه مجلس و رئیس کمسیون عمران تذکری در خصوص اینکه بیش از 17 روز است که نامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی را با 82 امضا به مجلس داده شده دادم که تاکنون هیچ اقدامی در خصوص استیضاح صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید در هفته اول از وزیر مورد نظر دعوت به عمل آید، گفت: وزیر باید به توضیح در مساله مورد نظر بپردازد و بعد از اینکه کمیسیون صحبت‌های وزیر و نمایندگان را شنید، مراحل استیضاح طی می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته‌ اول هیچ‌گونه ترتیب اثر به این موضوع داده نشد و هفته بعد نیز به همین روال بود و بعد از آن برخی صحبت‌ها از طرف هیأت رئیسه مبنی بر اینکه فعلا مصلحت بر استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیست به گوش رسید.

وی با اشاره به برخی اختلاف‌افکنی‌ها در خصوص اینکه فعلا مصلحت و نیازی به استیضاح وزیر راه و شهرسازی در رابطه با حادثه قطار تبریز- مشهد در سمنان نیست، گفت: مگر پایمالی خون آن عزیزان و سوختن همشهریانمان در آتش مصلحت بوده ولی برخورد با یک وزیر مصلحت نیست.

سعیدی تأکید کرد: از نظر قانون وظیفه هئیت رئیسه اعلام وصول استیضاح وزیر و ارسال آن به کمیسیون برای مطرح کردن موضوع است تا به صحن علنی بیاید و ممکن است نمایندگان رأی دهند و یا خلاف آن شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باید مراحل قانونی خود را طی کرده و نباید کسی فراقانونی تصمیم گیرد و همه اعضای مجلس از رئیس مجلس تا رئیس کمیسیون دارای یک رأی هستند و بیشتر از یک رای خود نمی‌توانند تصمیم دیگری گرفته و فراتر از وظایف خود صحبت کرده و موضع بگیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه وظیفه همه اعضای مجلس شورای اسلامی مشخص بوده و در این ماجرا نیز به احتمال زیاد دست‌های پشت پرده و پنهان وجود دارد، گفت: طی صحبت‌های اخیر رئیس کمیسیون عمران استیضاح وزیر راه و شهرسازی را در وضعیت فعلی مجلس مصلحت ندانسته و مجلس اجازه این مطرح کردن این استیضاح را نمی‌دهد که باید گفت که تشخیص وضعیت مجلس بر عهده رئیس کمیسیون عمران نبوده بلکه بر عهده نمایندگان است.





انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان